ראשי עולם ההיי-טק דנו בדאבוס בעתיד הכלכלה הדיגיטלית

מנהלי החברות הגדולות, בהן גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק ו-וודפון, התכנסו על מנת לדון בפס הרחב, באינטרנט של הדברים ובשאר ההתפתחויות הטכנולוגיות

הטכנולוגיה הדיגיטלית - במרכז הדיונים בדאבוס. אילוסטרציה: BigStock

אחד הדיונים המרכזיים בוועידת הפסגה הכלכלית שמתקיימת בימים אלה בדאבוס, שווייץ, עסק בכלכלה הדיגיטלית. הוא כלל רשימת משתתפים מרשימה: יו"ר גוגל (Google), אריק שמידט, מנכ"ל וודפון (Vodafone), ויטוריו קולאו, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), שריל סנדברג, ומנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), סטיה נדלה.

כל הדוברים הסכימו כי הטכנולוגיות הדיגיטליות חוללו מהפכות בתחומים רבים – מחינוך ועד בריאות – והעלו את רמת החיים של קהילות רבות ברחבי העולם. עם הפרישה של הפס הרחב במקומות נוספים ברחבי העולם הם צפו כי תחול עלייה נוספת ברמת החיים.

סנדברג, למשל, סיפרה על שני אחים בכפר בהודו שלא יכולים היו להגיע לבית חולים, אך רשת האינטרנט סייעה להם לגייס עזרה. "יש סיפורים רבים כאלה ומשום כך אני אופטימית. הטכנולוגיה יוצרת מקומות עבודה וגם מחסלת מקומות עבודה, אבל אני אופטימית", אמרה.

עם זאת, הזהירה סנדברג כי אם לא יינקטו אמצעים מתאימים, אין כל ערובה שיתרונות הטכנולוגיה יתחלקו בצורה שוויונית. על קובעי המדיניות להבטיח שנשים יקבלו הזדמנות שווה, אמרה סנדברג. עוד היא ציינה כי כיום, יותר ממחצית מהתוכן הוא בשפה האנגלית, וכי נשים זוכות בדרך כלל לגישה לטלפונים חכמים מאוחר יותר מגברים.

שמידט אמר כי "אפשר לפתור כמעט את כל הבעיות שעלו כאן בדיון באמצעות פרישה נרחבת יותר של פס רחב". לדבריו, הפס הרחב הוא הנושא העיקרי שבו צריכים להתמקד קובעי המדיניות על מנת לקדם פרויקטים חברתיים, ממשל תקין, חינוך וזכויות אדם.

נדלה הסכים עימו וציין כי "בתעשייה קיים קונצנזוס סביב כך שפס רחב בעלות נמוכה הוא בגדר חובה".

קולאו השווה את הכלכלה הדיגיטלית לסרט קולנוע. "אני יכול לומר לכם שאנחנו רק בתחילתו של סיפור מופלא", אמר. "בטורקיה, חוואים משתמשים בטכנולוגיה שלנו ו-50% מהמשתמשים – נשים. מחנכים משתמשים ברשת שלנו באפריקה. לסצנה האחרונה בסרט נגיע בעוד 10 או 15 שנים. אולם, כדי שלסרט יהיה סוף טוב וכולם יוכלו ליהנות מהטכנולוגיה, חייבים כל הגורמים הרלוונטיים לשלב כוחות".

באשר לעתיד, צפה שמידט, "רשת האינטרנט תהיה בלתי מורגשת", מפני שההתפתחות של המכשירים החכמים, במסגרת המגמה של האינטרנט של הדברים, תפיל את המחסומים בין העולם הפיזי לזה הווירטואלי – ותאחד ביניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים