סוון דנקן, סאפ: "הנקודה החלשה שלנו – הדרך שבה הציבור תופס אותנו"

"הטכנולוגיות החדשות שלנו יעזרו לנו לשנות את התדמית", אמר דנקן, סגן נשיא עולמי לאסטרטגיית ענן בחברה ● הוא עוסק בתחום כבר כמה שנים וטוען שלפעמים, לא מדובר בפתרון האולטימטיבי ו-"לא נכון להכריח חברה לעבור אליו"

סוון דנקן, סגן נשיא עולמי לאסטרטגיית ענן בסאפ

דמיינו רגע את עצמכם כחברה טכנולוגית גדולה: מי הייתם רוצים להיות? אולי אחת מיצרניות הסלולר הגדולות, אולי יצרנית טלוויזיות ענק או פשוט יבמ (IBM), שעושה הכול. קשה לי להאמין שמישהו מכם בחר להיות סאפ (SAP). זה קצת מוזר, בטח בהתחשב בדוחו"ת הכספיים האחרונים של החברה, שהציגו רווח נקי של 881 מיליון יורו.

הבעיה העיקרית של החברה הגרמנית, וגם של שלוחותיה בכל העולם, טמונה כנראה בשוק שבו היא בחרה להתמחות, כמו גם רוב המוצרים שלה. אם מזקקים את העניין לדבר אחד ויחיד, מדובר בתדמית: סאפ היא לא סקסית כמו חברות אחרות.

"זה מה שאנחנו מקווים שהכנס הזה והטכנולוגיות שהצגנו יעזרו לשנות", אמר סוון דנקן, סגן נשיא עולמי לאסטרטגיית ענן בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך בכנס SAP TechEd && d-code שמקיימת החברה בימים אלה בברלין. דנקן עוסק בכל מה שקשור לענן כבר חמש שנים, הרבה לפני שהעיסוק הפך טרנדי. הוא מסכים לקביעה ש-"הנקודה החלשה ביותר של סאפ היא הדרך שבה הציבור תופס אותה".

"הדבר שהכי חשוב לזכור בנוגע לענן הוא מדוע כדאי להתקין אותו", אמר דנקן. הוא הסביר כי "קודם כל, השאלה האם להתקין ענן קשורה למבנה ולהצלחת החברה בזמן הנוכחי שלה. לא נכון להכריח חברה לעבור לענן. חשוב לבחון את כל האספקטים בה, לדבר עם כל האחראים ולנסות להבין מה נכון יותר בזמן הנוכחי. הרי כל החלטה כזו נובעת מצורך של מנהל תחום כלשהו, לא כי איש IT בא ואומר – 'זה הזמן לעבור לענן'."

מצד אחד, דנקן יודע ומסביר את היכולות ואת העוצמה של הענן על החברה. "יש לסאפ 44 מיליון יוזרים בענן ברחבי העולם", הוא אומר. מצד שני, אולי בניגוד לעת הנוכחית, שבה מדובר בסוג של אופנה, הוא יודע לספר על מקרים שבהם הענן, או לפחות מעבר כולל אליו, הוא לא הפתרון האולטימטיבי: "כאמור, אם יש בחברה משהו שעובד מצוין ואינו מצוין, סאפ לא תגיד להם: 'תעברו לענן'. זה לא משרת שום מטרה ובסופו של דבר, הלקוחות שלנו מרגישים את זה. כל החלטה בארגון צריכה להתקבל על פי הצרכים שלו".

"הפתרון ההיברידי – חלק מהמערכות בענן וחלק אצל הלקוח"

"באופן כללי, הגמישות של SAP HANA נותנת ללקוח את האופציה לבחור: הוא יכול להעביר את הכול לענן או לקחת את ה-ERP, נניח, ולהתקין אצלו. אלא שהוא גם יכול, וזה אחד הטרנדים החזקים מאוד עכשיו, לבחור בפתרון ההיברידי – לחלק את המערכות ואת המידע כך שחלק יהיה על הענן וחלק הוא ישאיר אצלו. זה נכון גם לגבי ההחלטה של ארגון לבחור בין ענן פרטי לציבורי".

דנקן פורס את ארבעת הנושאים העיקריים שבהם מבקשת סאפ להתרכז עם הענן והדטה בריל טיים: משאבי אנוש, ענייני לקוח (Customer relations), ענייני ספקים (Supplier relations) ופיננסים. בתחום האחרון הציגה סאפ בכנס לראווה ובגאווה את מערכת ה-Smart Finance שלה, שהופכת תהליכים פיננסיים מורכבים לפשוטים ויעילים יותר. היא עושה זאת על ידי שימוש נכון יותר בטכנולוגיית הענן ובמשאבים הרבים שיש לחברה.

לסיום, אי אפשר בלי כמה מילים גם על ישראל. מלבד המשרדים, יש לסאפ בארץ מעבדות, אחד ממרכזי הפיתוח של החברה בעולם, ואחת מהעסקות הגדולות ביותר בתחום הענן בשנה שעברה באזור EMEA הייתה רכישה של חברה ישראלית. דנקן מחייך כשהוא שומע על ישראל ומגלה שסאפ אף משתפת פעולה עם אוניברסיטאות בארץ ושאחד הדברים החשובים ביותר שסאפ מקבלת מהמעבדות שלה הוא מידע המגיע מקליינטים. "ישראל היא מדינה מובילה והעסקים שהיא מנהלת הם רחבים גם ברמה הגלובלית. לכן, התובנות שאנחנו מקבלים מהקליינטים הישראליים מעניינות וחשובות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס בברלין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים