ארתור ויגרס, MongoDB: "ה-NoSQL משנה את הדרך בה מפתחים אפליקציות"

"מחירי האחסון מגוחכים ואין כל הגיון לבצע מיטוב והתאמה לתפיסת שטח אחסון נמוך יותר", אמר ויגרס, ארכיטקט פתרונות בכיר בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא הציג את בסיס הנתונים של MongoDB, שמציע שימוש ברשימות נתונים או מסמכים ולא בטבלאות

"כיום, בעידן בו המחירים של האחסון מגוחכים, אין כל הגיון לבצע מיטוב והתאמה לתפיסת שטח אחסון נמוך יותר. ה-NoSQL משנה את הדרך בה מפתחים אפליקציות. לאף אחד אין זמן לחכות חצי שנה עד שמוציאים אפליקציה חדשה. זמני השחרור הנדרשים על ידי המנהלים ואנשי הביזנס קצרים יותר", אמר ארתור ויגרס, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-MongoDB, בראיון לאנשים ומחשבים.

ויגרס מתמחה בעיקר באינטרנט של הדברים ובתקשורת בין מכונה למכונה, ועומד בראש קבוצת עניין בחברה שמתמקדת בכך. הראיון עמו נערך במסגרת כנס DevCon של אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון במלון דן פנורמה בתל אביב והתמקד בבסיסי נתונים.

הדטה בייס של MongoDB, המבוסס על NoSQL, נחשב למוביל בתחום. מדובר בפרויקט קוד פתוח שהייחודיות שלו היא שימוש ברשימות נתונים או מסמכים ולא בטבלאות.

"הפתרון שלנו מאפשר למפתחים לבנות ולהריץ יישומים מודרניים בפחות מאמץ, עם פחות סיכונים ובעלויות נמוכות יותר", אמר ויגרס. "היפה בו הוא שהצמיחה שלו מגיעה מלמטה, משורות העובדים עצמם, שמתלהבים ממנו ומעבירים את זה למנכ"לים שלהם. פיתוח יישומים זה הדבר שיושב היום בראש למנכ"לים".

הוא הוסיף כי "מאחר שהפתרון שלנו לא משתמש בטבלאות, אחד היתרונות הגדולים שלו הוא שלא צריך לבצע צירופים של טבלאות, אלא משבצים את המסמכים שצריך ומבצעים קישור. הפעולה הזו פחות מורכבת ומהירה יותר. כמו כן, אין צורך לציין טור כמפתח ראשי. הוא מוגדר מראש לשדה מסומן. רשומות ב-MongoDB שמורות בדרך בה כל אובייקט נשמר בפני עצמו וניתן לכווץ או להרחיב אותו לפי הצורך, מבלי שצריך להשתמש בטורים שמכילים הרבה שדות ריקים רק כדי לשמור להם מקום מראש, כמתחייב בבסיס נתונים מבוסס טבלאות".

למה לבחור דווקא ב-MongoDB כאשר יש כל כך הרבה פתרונות בשוק?
"ההבדל העיקרי הוא בעומק התפקודיות. חלק מפתרונות ה-NoSQL שקיימים כיום בשוק ממוקדים בתחום מסוים. אנחנו, לעומת זאת, שמנו לנו למטרה להתאים את בסיס הנתונים שלנו לשימוש כללי, שיהיה טוב מספיק בכל דבר, ולאו דווקא להיות הפתרון הכי טוב בתחומים מסוימים. אנחנו רוצים להיות מספיק טובים בכל תחום כדי שלא תהיה סיבה למנהלי ומפתחי בסיס נתונים להשתמש בפתרון אחר, גם לא במקביל".

לדבריו, הכלליות הזו היא שעושה את MongoDB לפופולרי כל כך. "הוא מתאים כמעט לכל סביבת עבודה, וזו גם סביבת עבודה שיכולה לספק שירותים עבור מידע ששמור כ-SQL. האמביציה שלנו לעתיד היא להגיע למצב בו לא ישאלו אם להשתמש ב-No או ב-SQL, אלא האם לבחור ב-MongoDB מול כל בסיס נתונים אחר", אמר.

מספר ימים לפני הכנס שחררה החברה מהדורה מועמדת לשחרור ראשונה של גרסה 2.6.2 של בסיס הנתונים שלה. בנוסף, באחרונה היא התפשטה לתחום ניהול בסיס הנתונים עם MongoDB Management System – מערכת שמספקת יכולות ניהול וניטור, כולל יכולת חיזוי לצורך להוסיף שטחי אחסון. "אנחנו מריצים כיום בבטה בדיקה של תהליכים אוטומטיים שיאפשרו למנהל בלחיצת כפתור לדעת אם צריך לשדרג, אם יש בעיות במערכת ועוד", סיפר.

MongoDB מיוצגת בישראל על ידי מטריקס ולפי החברה, היא כבר ביצעה מספר התקנות בארגונים גדולים. מטריקס ציינה כי גם בישראל זוכה MongoDB להצלחה גדולה בקרב מפתחי ומנהלי בסיסי נתונים, והיא מפעילה קבוצת משתמשים שמונה כיום כ-900 חברים פעילים ומקיימת מפגשים קבועים אחת לחודשיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים