שופטים בכירים: חלוקת סטארט-אפים בין בני זוג שמתגרשים אינה אפשרית

"החוקים הקיימים לא מתאימים לעידן החדש וקיים קושי להעריך את השווי של החברות הללו", אמרו השופטים ישעיהו שנלר וד"ר מיכל אגמון גונן בכנס שעסק בתחום ● לדברי השופטת אגמון-גונן, "החלוקה של יותר מ-95% מהסטארט-אפים במסגרת גירושין נכשלת"

חלוקת הרכוש של העידן החדש, דוגמת חברות סטרט אפ וקרנות הון-סיכון, היא בלתי אפשרית – כך הסבירו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, סגן הנשיאה ישעיהו שנלר והשופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, שדיברו היום (ד') בכנס של מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן. הכנס עסק בהתאמת חוק יחסי ממון, לפיו מחולק בישראל רכוש בין בני זוג שנפרדים, למציאות העסקית החדשה.

לדבריהם, קשה להעריך את שוויים של סטארט-אפים וקרנות הון-סיכון, ולכן גם קשה לחלק אותם בין בני הזוג. מוסיפה על הקושי העובדה שהחוקים לא מתאימים לכך. השופט שנלר ציין כי "גם אם לאחר איזון משאבים נקבע כי חברה צריכה להתחלק בין שני בני הזוג שווה בשווה, האם הגיוני שנורה לבעל החברה למכור אותה על מנת לשלם לבן הזוג את חלקו? אין בכך הגיון". השופטת ד"ר אגמון-גונן הסבירה ש-"מעל ל-95% מהסטארט-אפים נכשלים בסופו של תהליך. האם עלינו לפסוק לפי הסטטיסטיקה ולהחליט כי בן הזוג לא מקבל כלום? או שעלינו להעריך שהסטארט-אפ יהפוך ל-ווייז (Waze) ולפסוק לטובת בן הזוג מיליונים?"

ראש מרכז רקמן, המשפטנית פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה כי "לבתי המשפט לענייני משפחה אין כיום כלים לחלוקת הרכוש של העידן הנוכחי. בעוד שבערכאות האחרות מחולקות חברות בהליכים ממושכים ומעמיקים, בעזרת תחזיות מלומדות ופסקי דין של מאות עמודים, בתי המשפט לענייני משפחה למעשה מפרקים חברות, כולל חברות ענק, בתהליך קצר וחסר בסיס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים