בועז דולב, ClearSky: "ה-BCP בסייבר הופך לרכיב חיוני עקב הקושי להגן מפני מתקפות סייבר"

"על מנת להתגונן מפני מתקפות סייבר נדרשים פתרונות יצירתיים, ואין לבחול בפתרונות בסגנון הדפסות נתונים על גבי נייר, גיבויים בחו"ל, חלוקת טלפונים ניידים על פני כמה ספקיות סלולר ועוד", אמר דולב, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "אסור להשאיר את החשיבה והפתרונות לאנשי ה-IT בלבד"

"הנחת היסוד היא שבשנים הקרובות, מערכות תפעוליות מבוססות מחשב ישותקו בשל מתקפות סייבר, מבלי שיחזרו לפעול בתוך זמן קצר, אם בכלל. יהיה קשה עד בלתי אפשרי להגן מפני מתקפות סייבר. בשל כך, התוכנית להמשכיות עסקית (BCP) מקבלת משנה חשיבות", כך אמר בועז דולב, מנכ"ל ClearSky.

דולב, לשעבר מנהל ממשל זמין, היה בין הדוברים ברב שיח שנערך לקראת כנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ורציפות תפקודית, שייערך ב-30 באפריל במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. רב השיח נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי דולב, "על מנת להתגונן מפני מתקפות סייבר נדרשים פתרונות יצירתיים, ואין לבחול בפתרונות בסגנון הדפסות נתונים על גבי נייר, גיבויים בחו"ל, חלוקת טלפונים ניידים על פני כמה ספקיות סלולר ועוד. אסור להשאיר את החשיבה והפתרונות לאנשי ה-IT בלבד". כך, למשל, "הרעיון של הקמת מערך מיחשוב חלופי מבוסס ענן הוא רעיון מעולה בחלק מהמקרים", אמר.

דולב ציין, כי "אסור לחכות להנחיה או לרגולציה. קיים ידע רב בנושא. כל חברה, רשות מקומית או משרד ממשלתי נדרשים לבצע חשיבה והיערכות לנושא ההמשכיות העסקית".

עוד הוא אמר, כי הוא מודע לכך ש-"פתרונות בתחום עולים כסף, אולם ניתן לערוך השקעה הדרגתית בנושא שסופה היערכות להתאוששות מאסון (DRP)".

"גם על המדינה לבצע היערכות מחשבתית בנושא", סיכם דולב. "אנחנו חייבים לקחת את הידע שיש לנו בתחום, לשתף אותו ולהיערך לקראתו. צריך לעשות זאת כבר כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים