באו לבקר במאורת הנמר: ניר מינץ וחיים מלכה, אמטק סולושנס

04/07/2021 11:13
מימין: ניר מינץ וחיים מלכה בעלים מנכ"לים משותפים, אמטק סולושנס. צילום: פלי הנמר

בשנת 2020 הקימו היזמים ניר מינץ וחיים מלכה את אמטק סולושנס (MTech Solutions), חברת תוכנה המספקת שירותי מיקור חוץ במודל offshore, אשר מתמחה בבניית והרחבת צוותי פיתוח על ידי מהנדסי תוכנה פלסטינים.

ניר בן ה-46 הוא איש היי-טק עם ניסיון של כ-20 שנה בתחום, שבמהלכן ביצע שורת תפקידים, החל מפיתוח, המשך בניהול פרויקטים ועד ניהול מכירות של חברת תוכנה, ואילו חיים בן ב-40, הינו המייסד והמנכ"ל של מכללת מדוברת, מכללה ללימוד השפה והתרבות הערבית. בעברו היה חיים ראש תחום פיתוח עסקים ותיירות במזרח ירושלים, ויועץ של החברה הכלכלית בלוד.

הרעיון לחברה נולד בראשו של חיים לאחר שהיה שותף להקמתו של אקסלרטור לסטארט-אפים במזרח ירושלים, בחסות המשרד לירושלים ומורשת. שם נחשף חיים לראשונה לסצנת ההיי-טק הפלסטיני. חיים סיפר לי כי הופתע לאחר שפגש אנשים ברמה גבוהה מאוד, חלקם אף זכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות, והבין כי טמון כאן פוטנציאל ל-win win – מצד אחד, ההיי-טק הישראלי צמא לידיים עובדות, ומצד שני, במרחק נגיעה, קיים מאגר גדול של טאלנטים בתחום התוכנה, אשר מתקשים למצוא עבודה בשל גודלו של שוק ההיי-טק הפלסטיני.

עם הרעיון שהתבשל במוחו פנה חיים לניר, אותו הכיר משירותם המשותף במילואים, ויחד הם יצאו לדרך מייד לאחר תום סגר הקורונה הראשון.

"שמנו לעצמנו כמטרה להקים חברה שתייצר מצב שבו כולם מרוויחים, חברות ישראליות יקבלו אנשי פיתוח איכותיים ומנוסים במחיר הוגן ואילו המהנדסים הפלסטינים ייהנו מעבודה בחברות ישראליות מובילות, יצברו ניסיון וידע, ואף ייהנו מתנאים משופרים מאלו שלהם הם זוכים ברשות הפלסטינית", סיפר חיים.

"יתרון גדול נוסף טמון בעצם הקרבה הפיזית של החברות הישראליות לצוות הפיתוח שלהן", אמר ניר שהוסיף כי "בשונה לדוגמה מתעשיית ה-offshore של מזרח אירופה והודו, כאן נמצאים צוותי הפיתוח במרחק נגיעה. למעשה מדובר ב-near shore, המאפשר מפגשים פיזיים בתדירות גבוהה יותר ובעלות נמוכה".

"אנו דואגים להסדרת אישורי כניסה לישראל לכל אחד מהעובדים, כך שפגישות חפיפה, הדרכה או סתם גיבוש של הצוות המקומי וצוות האופ-שור יכולו להתבצע בקלות בישראל", המשיך ניר והבהיר. "החזון שלנו הוא הקמת משרד באזור תעשיה משותף (כמו ברקן, ניצני עוז, שער בנימין וכדומה), כך שתהיה נגישות מלאה ונוחה גם לעובדים הפלסטינים וגם ללקוחות הישראלים", אמר. 

חיים אמר גם כי "בנוגע לפערים התרבותיים, אנו מודעים לחשש הגדול בקרב ישראלים רבים מפני שכנינו הפלסטינים. לראייתנו, החשש נובע בעיקר מחוסר היכרות ואי ידיעת השפה והתרבות אחד של השני". הוא המשיך ותיאר באופן מרתק כי "צוות הפיתוח מתבסס על צעירים וצעירות דוברי אנגלית רהוטה, בעלי מוטיבציה רבה שבהרבה מובנים מזכירים את צעירי ההיי-טק בארץ. יחד עם זאת, כדי לאפשר השתלבות מהירה וקלה של צוות ה-offshore אנו מציעים ללקוחותינו סדנאות להיכרות עם התרבות הערבית, מנהגיה, ברכות ונימוסין ואף קורסים בערבית מדוברת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים