מועדון הפרימיום של המי"ל: מבט אל עתיד חוויית ההדרכה והלמידה בארגון

המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), שהינו מרכז ההדרכה המוביל בישראל להכשרת מנהלים, קיים לאחרונה את אירוע מועדון הפרימיום, הנערך אחת לרבעון למנהלי הדרכה ומשאבי אנוש בארגונים. האירוע התקיים במשרדי המי"ל בתל-אביב בהשתתפות כ-80 מנהלי הדרכה ומשאבי אנוש של החברות המובילות במשק הישראלי בהן בנק לאומי, נובל אנרג'י, בנק ישראל, אמדוקס, שופרסל, יבמ עוד.

המפגש של מועדון הפרימיום עסק במבט אל עתיד חוויית ההדרכה והלמידה בארגון, בדגש על היכרות עם תהליכי הטכנולוגיה הצפויים בתחום זה. את האירוע פתחה שרון משה, מנהלת המרכז הישראלי לניהול, שהסבירה, כי "האירוע מתקיים סביב ההתפתחות הטכנולוגית והדיגיטלית בעולמות העבודה וההדרכה. ארגונים צריכים להכיר את ההתפתחויות האלו ולשלבן בתהליכי הלמידה בארגון, באמצעות כלים פרקטיים מתחום ה-IoT, התורמים להתייעלות ולשיפור מערכי ההדרכה". כמו כן, הציגה שרון בפני המשתתפים שני קורסים חדשים המועברים בעזרת חדשנות הדרכתית וצפויים להיפתח לראשונה באוקטובר הקרוב – "קניינות וניהול רכש" וקורס "הכשרת מדריכים".

אלעד דרמון, מנכ"ל Digital Colture, הרצה על "עולם שלם של הדרכה ולמידה – בסמארטפון" וסקר את התוכנות והאפליקציות היעילות ביותר שכל מנהל הדרכה בארגון צריך להכיר. לדבריו, "העולם הדיגיטלי, היום יותר מאי פעם, עובר שינוי תפיסתי ושיפור טכנולוגי בארגונים רבים. מערכי הדרכה מתקיימים על ידי למידה דיגיטלית מקוונת, וארגון שיידע להתאים את תפיסתו ישיג חסכון משמעותי בעלויות. כך, למשל, בעולם ה-IoT אין צורך לקבץ את בכירי הארגון המגיעים מרחוק במקום אחד, כיוון שבעזרת הדיגיטל ניתן לקיים את הישיבה באופן מקוון בליווי מצגת וקיום דיון וירטואלי".

מועדון הפרימיום של המי"ל. צילום: יח"צ

בהרצאה שעסקה ב"מפת הדרכים אל הטכנולוגיה" אמר רוני קרן, CTO, ג'ון ברייס הדרכה, כי "העולם עובר לאוטומציה וזה קורה מהר מאוד. לדוגמה, כיום אין צורך בביקור פיזי של טכנאי שעון המים בבית הלקוח על מנת לבדוק את שעון המים, הודות לחידושי ה-IoT, שיעשו זאת עבורו. למרות שתהליכים כאלו מתרחשים בקרבנו כל העת, אנחנו עדיין לא מוכנים לאוטומציה הזאת ברמה החברתית, הכלכלית והמדינית, שכן במקום לחיות לצד זה בשלום ולנצל את חידושי הטכנולוגיה לטובתנו, אנו משיגים את התוצאה ההפוכה בדמות עלייה בשיעור האבטלה והיעלמות של מקצועות מהשוק".

אסתי פייפל, מנהלת תחום פתרונות טכנולוגיים, ג'ון ברייס הדרכה, אמרה בהרצאתה בנושא "וידאו וחוויית למידה", כי "העברת מסר בעזרת וידיאו הינה דרך חווייתית, ואף הוכח מחקרית, כי אנחנו זוכרים טוב יותר בעזרת וידיאו. באמצעות הדרכות וידיאו יש לאפשר לעובדים ללמוד את מערכות הארגון באופן עצמאי, בהתאם למה שרלוונטי ונכון עבורם". עוד הוסיפה פייפל, כי וידאו הוא כלי להעברת כל סוגי התוכן והוא פתרון ארגוני אידיאלי להדרכות ארגוניות – "במקום לבזבז משאבים רבים בשינוע העובדים לצורכי הדרכה רחוקה וארוכה, ניתן בעזרת וידיאו מקוון להעביר את תוכני ההדרכה בתמצות, ובכך לחסוך לארגון זמן רב, בירוקרטיה לוגיסטית ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים