דיווחים: אפל תשיק את ה-iPhone 5 ב-12 בספטמבר

במקביל להשקת המכשיר החדש, שצפוי להיות זמין לצרכנים ב-21 לספטמבר, תשיק אפל iPad מיני ו-iPod Touch חדש ● השמועות הראשונות דיברו על אוקטובר כמועד ההשקה למכשיר החדש, אולם ישנו היגיון כלכלי עבור אפל בהקדמת התאריך, שכן הדבר יבטיח תוצאות טובות לאפל ברבעון השלישי

אם כל הדיווחים נכונים, ייתכן שנזכה לראות את גרסת ה-iPhone הבאה בעוד שבעה שבועות. על פי אתר iMore, תכריז אפל (Apple) ב-12 בספטמבר על המכשיר החדש, שיהיה זמין לצרכנים 9 ימים אחר כך, ב-21 בספטמבר. האתר מסתמך על "מקורות שהוכחו אמינים בעבר".

חרושת השמועות העשירה סביב הנושא רוחשת כבר כמה חודשים, אולם בכל זאת הידיעה באתר iMore שווה תשומת לב. זאת, בשל דיוקו של האתר בעבר בנושאים הקשורים באפל, דוגמת ציון תאריך ה-7 במרץ להשקת ה-iPad החדש חודש לפני המועד, וגם כי היה בין הראשונים לדווח שהטאבלט החדש יכלול קישוריות דור-4 LTE.

במקביל להשקת המכשיר החדש, צפויה אפל להשיק גם iPad מיני ו-iPod Touch חדש. ייתכן, כי גם יתר מכשירי ה-iPod יזכו לשדרוג, אבל דגם ה-Touch הוא היחיד שהוזכר בדיווח של iMore. לגבי ה-iPad מיני, הצפוי להיות עם גודל מסך של 7 אינץ' וביחס צפייה דומה לדור האחרון של מכשירי ה-iPad, לא מפרט האתר מועד השקה מדויק, ורק מביע השערה שאולי הוא יושק יחד עם ה-iPhone החדש. בנוסף, מציין האתר כמה תכונות של המכשיר התואמות את מה שדווח בעבר, כמו מסך של 7 אינץ' ושקע טעינה קטן יותר לכל מכשירי iOS.

גם האתר הצרפתי App4Phone.fr פרסם רמז למועד ההשקה. פרסום זה תואם לידיעה באתר iMore, לפיו המכשיר החדש יושק ב-21 בספטמבר, בהסתמכו על יצרניות רכיבים סיניות. ידיעה זו גם עולה בקנה אחד עם הפער של שבוע בין מועד ההשקה בשנה שעברה, לתחילת זמינות המכשירים בשווקים.

השמועות הראשונות על השקת ה-iPhone החדש דיברו על אוקטובר כעל מועד ההשקה, בדומה למועד השקת גרסת iPhone 4s. עם זאת, נראה כי בהקדמת מועד ההשקה יש היגיון כלכלי עבור אפל – בשנה שעברה חוותה אפל היחלשות במכירות הרבעון השלישי בגלל משתמשים שעיכבו רכישה בהמתנה להשקת הדגם החדש, וכך קרה גם השנה בתוצאות הרבעון השני. השקה של iPhone חדש בספטמבר תבטיח תוצאות טובות לאפל ברבעון השלישי, וביקוש גבוה למכשירים גם ברבעון הרביעי, הכולל את תקופת החגים.

אירועים קרובים