מחלוקת בין חברות המחקר: מהו הדפדפן המוביל – אקספלורר או כרום?

בעוד ש-NetMarketShare מצאה שאינטרנט אקספלורר הוביל באוגוסט את שוק הדפדפנים, StatCounter דיווחה שכרום נמצא במקום הראשון ● הנתונים המספריים של שתי החברות רחוקים מאוד, עם הבדלים של עד 30% ● ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בשיטות המדידה השונות

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

איזה דפדפן הוא המוביל בשוק? לא ברור, לפחות לא לאור הנתונים הסותרים שפרסמו שתי חברות מחקר מובילות. NetMarketShare גורסת שאינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) הוביל את השוק בעוד שעל פי StatCounter, במקום הראשון נמצא כרום (Chrome).

מנתונים שפרסמה NetMarketShare לגבי אוגוסט עולה, כי במהלך החודש השתמשו 57.6% מהגולשים ברשת באמצעות מחשב שולחני או נייד בגרסה זו או אחרת של אקספלורר. מדובר בעלייה של כמעט 1% לעומת החודש הקודם. פיירפוקס עלה בצורה מתונה יותר – 0.6% – והגיע לנתח של 18.88%. לעומת זאת, כרום צנח בכ-10%, מ-17.76% ל-16%.

הנתונים שפרסמה StatCounter שונים לחלוטין. לפי חברת המחקר, כרום היה הדפדפן שהוביל את השוק באוגוסט, עם 42.78% – יותר מפי 2.5 מהנתון של המתחרה. אינטרנט אקספלורר נמצא במדד של StatCounter רק במקום השני, עם 25.55% בלבד, ופיירפוקס שלישי עם 19.25%.

ייתכן שההבדל בין הנתונים נעוץ בעובדה שכל אחת משתי החברות משתמשת בשיטת מדידה שונה: NetMarketShare מודדת את מספר הביקורים הייחודיים בעוד ש-StatCounter מודדת על פי צפיות ייחודיות בדפים. לכן גם קשה להעריך איזו מהחברות צודקת. כך או כך, הנתונים של NetMarketShare מפורטים מעט יותר: היא מספקת גם את המדדים של גרסאות הדפדפנים. עולה מהם שגרסה 8 של אינטרנט אקספלורר מובילה עם 21.65% וגרסה 10 נמצאת בשימוש אצל 18.65% מהגולשים. כרום 28 הצליחה להשתחל למקום השלישי עם 9.97%, לפני אקספלורר 9 עם 9.02% וכרום 23, ש-7.15% מהמשתמשים גולשים באמצעותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים