"המנמ"ר צריך לרקוד ריקוד כפול – לתחזק הקיים ולחדש"

"מצד אחד עליהם לחדש את מערך תשתיות ה-IT, לשם תמיכה טובה יותר ביוזמות העסקיות של הארגון; אולם, בה בעת הם נדרשים 'לשמור על האורות דולקים'", אמר  ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט

ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט. צילום: יח"צ

"האתגר העיקרי של מנמ"רים כיום הוא הצורך לרקוד ריקוד כפול, ולעשות זאת בו זמנית – מצד אחד עליהם לחדש את מערך תשתיות ה-IT, לשם תמיכה טובה יותר ביוזמות העסקיות של הארגון. אולם, בה בעת הם נדרשים 'לשמור על האורות דולקים'. הם לא יכולים להרשות לעצמם לא נעבוד חצי שנה, שנה, כדי להיות יותר אג'יליים, מהירים וחדשניים – עליהם להמשיך את התפעול במקביל לחידוש", כך אמר  ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט.

אנגווילטי, האחראי, לצד ישראל, על איטליה, צרפת, ספרד, פורטוגל, יוון וקפריסין, ביקר לפני ימים אחדים בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים, הוא אמר כי "אתגר זה של המנמ"רים, משקף את האתגר העיקרי של החברות בהן הם עובדים: הם נדרשים להריץ עסק מסורתי, כאשר מנגד יש תחרות חדשה מ'המגיעים החדשים'. בנק מסורתי, למשל, עבד במשך עשרות, אם לא 100 שנים ויותר, אותו הדבר. פתאום המתחרה שלו אינו הבנק שהכיר, אלא סטארט-אפים מעולם הפינטק, הם צעירים, רעבים, תגובתיים – ומציעים שירותים חדשים במהירות. ארגונים רבים מבינים כי עליהם להיות מתופעלים כחברת תוכנה, כי רק בדרך זו הם יוכלו לענות לאתגר הכפול".

רד-האט, אמר אנגווילטי, "מגיבה לאתגר עם היצע הגדל בשיעור ניכר, תוך התבססות על שלושה קווים אסטרטגיים: האחד, תחרות: אנו רוצים שההיצע שלנו יתאים ללקוחות הארגוניים, כך שהם יוכלו לבנות ארכיטקטורה מקצה לקצה, שתהא חדשנית, כלכלית, בת קיימא, בעלת יכולת גידול – ומאובטחת. הקו השני הוא פתיחות. אנו רוצים לעבוד ולתת ללקוחות לעבוד באופן חופשי. לא משנה מהם מוצרי ה-IT שכבר יש להם. הקן השלישי הוא גמישות, מבוססת המנטרה 'כל אפליקציה לכל עומס עבודה, בכל קונטיינר, על כל פלטפורמה – ובכל זמן'. אנו ממוקדים בכך שהלקוחות יוכלו לפתח כל שירות ואפליקציה על גבי כל פלטפורמה, ואז יהיו חופשיים לתפעל את השירות בכל סביבת IT, בדטה סנטר, באירוח, בענן פרטי, ציבורי והיברידי".

השוק הישראלי, אמר אנגווילטי, "הוא לא השוק הגדול בעולם בהיקפו. ישראל קטנה – אבל במונחים של מורכבות הלקוחות, שימוש במוצרי רד-האט, והפוטנציאל הגלום פה – זו כבר אופרה אחרת לגמרי. בדרך כלל ישנו מיתאם בין גודל המדינה, התל"ג ושוק ה-IT. פה, זה לחלוטין לא מאוזן. אני מצפה מדן טולדנו, מנכ"ל רד-האט ישראל, יוון וקפריסין, להמשיך לפתח ולהגדיל את הצוות שלו. חווינו בישראל גידול אקספוננציאלי בכל מימד – במכירות ובהיקף צוותי המכירות, התמיכה והמו"פ".

"הרכישה רק תגביר את החופשיות והפתיחות"

אנגווילטי סיים את דבריו במסר מרגיע בעקבות ההודעה על רכישת יבמ את רד-האט. "הרכישה רק תגביר את החופשיות והפתיחות", אמר, "יבמ מחוייבת לשלם 34 מיליארד דולרים לחברה שאין בבעלותה דבר – אנו מוכרים תוכנה חופשית. בכנס האחרון שערכנו, עמדה ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, על הבמה ואמרה באופן ברור לעשרות אלפי הלקוחות 'אני מתחייבת למנף את הפוטנציאל של החברה'. רד-האט תישאר יחידה נפרדת ביבמ, נמשיך לפעול בעצמאות. יבמ רואה בנו גורם מאיץ בקהילת התוכנה החופשית. יבמ מאד רוצה שנשמר את האקו-סיסטם שלנו. הקוד הפתוח פה – והוא פה, כדי להישאר. לצד זאת, אנו נרוויח מהנגישות ללקוחות יבמ הרבים".

"בנקודת זמן מסויימת", סיכם אנגווילטי, "היינו גדולים מכדי להיות קטנים – וקטנים מכדי להיות גדולים. חיינו במעין פרדוקס: היו לנו 2 מיליארד דולרים בקופה. לו רק היינו משקיעים עשירית האחוז יותר במו"פ – המשקיעים היו הורגים אותנו. היינו במעין מצב ביניים, לא אידיאלי. החלטנו שלטובת הלקוחות והתוכנה החופשית, נדרשת האצה משמעותית ואני משוכנע שזה מה שיקרה בעקבות הרכישה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. וואו

    וואו, אם הוא לא היה אומר את זה, לא הייתי יודע את זה, אם בשביל החרטטת המצויה הזו הוא מקבל משכורת בשש ספרות בדולרים, אני מוכן להתחלף אתו בחצות הליל בתפקיד..

אירועים קרובים