אפל הסירה את אונבו הישראלית מאפל סטור

הסיבה: לא עמדה בדרישות הפרטיות של אפל המהוות תנאי להצגתה בחנות • ב-2013 נרכשה על ידי פייסבוק ב-200 מיליון דולר

23/08/2018 13:49
אפליקציות של אפל. צילום: BigStock

אפל הסירה בימים אלו את אפליקציית אונבו הישראלית מחנות האפליקציות שלה, אפל סטור. לטענת אפל, ההסרה נובעת מכך שהאפליקציה לא עמדה בדרישות הפרטיות ההכרחיות לצורך הצגתה בחנות.

פייסבוק רכשה את אונבו בשנת 2013 לטובת מתן אפשרות לקהל המפתחים מעל גבי הרשת החברתית לקבלת גישה לרשת וירטואלית פרטית (VPN). סכום הרכישה נאמד בכ-200 מיליון דולר.

אפל מסרה בדיווחים שונים כי היא משקיעה מאמצים רבים על מנת לשמור על פרטיות המשתמשים ואבטחת מידע בחנות האפליקציות. בחברה ציינו כי עם העדכון האחרון שהיא פרסמה בדבר נהלי העלאת אפליקציות באפל סטור, הוצג בבירור כי חל איסור מוחלט על אפליקציות שונות הפועלות בחנות לאסוף מידע אודות אילו אפליקציות נוספות אחרות מותקנות על מכשיר המשתמש לצורכי אנליטיקה, פרסום או שיווק. עוד ציינו כי על מפתחי האפליקציות קיימת החובה להבהיר מולה איזה דטה ייאסף ולאיזה צורף בדיוק.

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, גורמים באפל אמרו לפייסבוק כי האפליקציה הוסרה בשל הפרת חוקי החברה האוסרים על איסוף דטה ממכשירי משתמשים על ידי מפתחים וכי ייתכן ופייסבוק הסירה את האפליקציה ביוזמתה.

אספה נתונים לא חוקיים אודות אופן השימוש של המשתמשים

אונבו הוקמה ב-2010. האפליקציות שהיא מפתחת מיועדות לאנשי שיווק ומנתחות עבורן את המידע. כמו כן, יש לה מחלקת אבטחת מידע. אחת האפליקציות שפיתחה החברה היא Count שמנטרת מידע ממכשירים חכמים. אפליקציה נוספת היא Shrink שמכווצת מידע שהמשתמש הוריד למכשיר שלו, כדי שיהיה כמה שיותר מקום בזיכרון שלו.

פייסבוק נהגה בעבר להציע את האפליקציה למשתמשיה בלי להביע גילוי נאות שהיא למעשה בעלת האפליקציה, ובדרך זו אספה מידע, לכאורה אודות אילו אפליקציות אחרות מותקנות במכשירי המשתמשים. פייסבוק מצידה הכחישה טענות אלו ואמרה כי היא פועלת בשקיפות בכל הקשור לאפליקציה זו אל מול המשתמשים.

במרץ השנה הסירה פייסבוק מ-Google Play אפליקציית אנדרואיד של אונבו לאחר שמבקרים הצביעו על כך שזו אספה נתונים לא חוקיים אודות אופן השימוש של המשתמשים ביתר האפליקציות המותקנות על הסמארטפון שלהם, ושלחה אותם לרשת החברתית.

אפליקציית החברה שהוסרה אז, Bolt App Lock, אפשרה למשתמשים לנעול אפליקציות אחרות במכשירים שלהם. אלא שבעוד שעל פניו, המטרה של Bolt App Lock הייתה להגן על אפליקציות אחרות מפני גישה לא מורשית, היא כנראה אספה גם נתונים על האפליקציות והשירותים שבהם עושים המשתמשים שימוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים