תוכן שיווקי
לקראת אירוע - RED HAT FORUM, יום ה' 10 בספטמבר, מרכז רבין בתל אביב

פורבס שואל: "האם תהיה אי פעם רד האט נוספת?"

19/07/2015 09:38
רד האט

לא מכבר פורסם ב-ZDNet, תחת הכותרת "זהו עולם קוד פתוח", כי 78% מהחברות מריצות תוכנות קוד פתוח. זאת על פי סקר שמצא כי ש-93% מהמשיבים הגדילו את השימוש שלהם בקוד פתוח בשנה האחרונה, ו-64% משתתפים בפרויקטים של קוד פתוח, לעומת 50% אחוז ב-2014.

מי שמוליכה ומובילה בשוק הקוד הפתוח, היא רד האט (Red Hat), כשבכתבה שפורסמה לאחרונה במגזין פורבס (Forbes), שאל הכותב, דן וודס: "האם תהיה אי-פעם רד האט נוספת?"

וודס מציין כי רד האט סיימה את שנת הכספים האחרונה שלה (פברואר 2015) עם הכנסות של 1.79 מיליארד דולר והיא חברה רווחית, ובאותה נשימה הוא שואל: "האם תהיה אי פעם חברה עם הכנסות של מיליארד או אפילו חצי מיליארד דולר ממנויי קוד פתוח, ויהיה לה סיכוי להיות רווחית?"

תשובתו המידית של עיתונאי פורבס היא לא. והוא קובע כי הצלחתה של רד האט היא שילוב של מגוון כוחות שתואמו ביניהם כדי לאפשר יצירת עסק מעולה, ולחברה יש מוצר אותו ניתן ליישם באופן אוניברסלי, מה שלדבריו אין לכל חברת קוד פתוח אחרת בשוק.

עוד אומר וודס כי הצלחת החברה מבוססת על הבנה עמוקה של עבור מה טוב ומתאים קוד פתוח, לצד הבנה עמוקה של תהליכי קנייה ארגוניים סביב קוד פתוח. "רד האט פיתחה ארגון שמוכר בדרך בה לקוחות אוהבים לקנות. חברות קוד פתוח רבות חושבות שהן יכולות להימנע מכך. הן לא", כותב וודס.

סיבה נוספת להצלחת רד האט, היא שותפות השיווק שלה עם חברות מובילות כמו סאפ (SAP), שלדברי וודס "אוהבת לקדם שימוש בלינוקס מפני שזה מוזיל את עלות הפריסה, ההטמעה והרצת יישומי לקוחותיה". שותפויות דומות יש לחברה עם HP, יבמ (IBM), סיסקו (Cisco), פוג'יטסו (fujitsu), וחברות אחרות.

לאחר שהוא מונה את מגוון הסיבות להצלחתה של רד האט, קובע וודס כי מכלול זה הוא הגורם להפיכתה לחברה עם הכנסות של 1.79 מיליארד דולר,  "אין חברה אחרת שכל הכוחות פועלים לטובתה", הוא מסכם.

רד האט תקיים השנה, לראשונה בישראל את ה-Red Hat Forum,  הכנס המקצועי העולמי שהחברה מקיימת מזה שנים בערים מרכזיות בעולם, והשנה גם בתל אביב. האירוע יתקיים ב-10 בספטמבר במרכז רבין בתל אביב.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים