הרשת החברתית רדיט נרשמה להנפקה בבורסת ניו יורק

ההנפקה צפויה להיות הגדולה ביותר עד כה של חברת היי-טק ב-2024 עד כה ועל פי ההערכות, היא תבוצע לפי שווי של 10 מיליארד דולר

הנפקה מוצלחת. רדיט.

הרשת החברתית רדיט נרשמה בסוף השבוע להנפקה בבורסת ניו יורק, והיא תיסחר תחת הסימול RDDT. זו צפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר של חברת היי-טק מתחילת השנה, וההנפקה הראשונה של רשת חברתית מאז זו של פינטרסט ב-2019.

רדיט נוסדה ב-2005 על ידי שני יזמים – סטיב הולפמן ואלקסיס אוהנייאן. מדובר במערכת שמשתמשים יכולים להזין אליה תכנים, כגון טקסטים או קישורים, והם מוצגים בפיד של המשתמשים לפי מידת הפופולריות שלהם, בחלוקה לנושאים.

הרדיטורס (זהו הכינוי ברדיט למשתמשיה) מעלים תכנים במגוון נושאים – מחדשות ועד למשחקי וידיאו, מהתכתבויות אודות מכשירים טכנולוגיים חדשים וגרסאות חדשות של מכשירים קיימים ועד לסרטים ומוזיקה, ועוד. לפי סימלארווב, האתר של רדיט נמצא במקום ה-17 מבין האתרים הפופולריים ביותר בעולם, במקום התשיעי בארצות הברית באופן כללי ובמקום הרביעי מבין הרשתות החברתיות במדינה זו, אחרי פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר/X.

מאז הקמתה, רדיט גייסה כ-1.3 מיליארד דולר, ולפי הערכות המומחים, שווי השוק שלה מגיע ל-10 מיליארד. בבקשת ההנפקה ציינה החברה כי ההכנסות השנתיות שלה ב-2023 עמדו על 804 מיליון דולר – עלייה של 20% לעומת 667 מיליון ב-2022. רדיט היא חברה מפסידה, אולם ההפסד שלה פחת אשתקד ב-42.75% ל-90.8 מיליון דולר בהשוואה ל-158.6 מיליון בשנה שלפניה.

רדיט ציינה כי היא תאפשר לרדיטורס לקנות מניות שלה במסגרת ההנפקה, אולם הזהירה כי צעד שכזה עלול להפוך את המניה לבעלת סיכון רב יותר. החברה לא ציינה בבקשת ההנפקה כמה מניות היא תציע לציבור. חלק מהמשתתפים בהנפקה הסכימו לבקשת רדיט שלא למכור את המניות שלהם מיד לאחר שיקנו אותן בפועל, אולם הבקשה לא חלה על הרדיטורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים