המגעים נכשלו: סיילספורס לא תרכוש את אינפורמטיקה

ענקית הענן וה-CRM נטשה את המגעים, לאחר אי הסכמה על סכום הרכישה - כך לפי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל וברויטרס

לא תרכוש את אינפורמטיקה. סיילספורס.

אחת מעסקאות הענק בתחום ה-IT לא תצא בסופו של דבר אל הפועל: על פי פרסומים בוול סטריט ג'ורנל וברויטרס מלפני ימים אחדים, סיילספורס לא תרכוש את אינפורמטיקה, לאחר ששתי החברות לא הגיעו להסכמה על תנאי העסקה והמגעים ביניהן נכשלו.

בפרסומים לא נמסרה הסיבה לכישלון המגעים, אולם ההערכות הן שמדובר באי הסכמה על המחיר למניה של אינפורמטיקה. סיילספורס הציעה לשלם סכום שנמצא איפשהו בין 30 ל-40 דולר למניה של אינפורמטיקה, ככל הנראה באמצע של טווח זה. מדובר בסכום הגיוני, וראייה לכך היא שמחיר המניה של החברה לפני הדיווח על כישלון המגעים עמד על 35.19 דולר, ובינתיים הוא ירד ל-31.71 דולר, לפי שווי שוק של 9.35 מיליארד. כשהדיווח אודות המגעים המתקדמים התפרסם, לפני כשבועיים וחצי, צוין כי הרכישה תהיה לפי שווי הנמוך משווי השוק של אינפורמטיקה דאז, שעמד על כ-11 מיליארד דולר.

ברויטרס דווח כי סיילספורס היא זו שנטשה את המגעים. אם הם היו יוצאים לפועל, מדובר היה באחת הרכישות הגדולות בתולדותיה של ענקית הענן וה-CRM. זו רכשה יותר מ-70 חברות מאז 2006, כאשר אחת האחרונות והבולטות שבהן היא סלאק, שאותה היא קנתה בסוף 2020 תמורת סכום נאה של 28 מיליארד דולר. רכישה בולטת נוספת שהיא ביצעה היא זו של טבלאו תמורת 15.7 מיליארד דולר.

ההערכות: סיילספורס הייתה משלבת את פתרונות אינפורמטיקה בהיצע של מיולסופט

עוד חברה שסיילספורס רכשה היא מיולסופט – רכישה שבוצעה ב-2018 תמורת 5.7 מיליארד דולר. ההערכות הן שאילו רכישת אינפורמטיקה הייתה יוצאת אל הפועל, סיילספורס הייתה מצרפת את היצע הפתרונות שלה לזה של מיולסופט. כיום, השתיים הן מתחרות בעולם התשתית כשירות (iPaaS), שבו פועלות גם חברות ענק כגון אורקל, יבמ, סאפ, AWS ומיקרוסופט.

סיילספורס היא חברה שמתמחה בענן ובמערכות שירות לקוחות (CRM). לפני כשנה, מארק בניוף שב להיות המנכ"ל היחיד שלה, לאחר שברט טיילור הודיע על פרישתו מתפקיד המנכ"ל המשותף.

בעלת המניות העיקרית באינפורמטיקה (75%) היא חברה שנמצאת בבעלות משותפת של פרמירה וחברת השקעות קנדית בקרנות פנסיה – CCPIB. חברה זו קנתה את אינפורמטיקה ב-2015 תמורת 5.3 מיליארד דולר, והפכה אותה לפרטית. יש לציין שסיילספורס, וכן מיקרוסופט, היו משקיעות בעסקת הרכישה של אינפורמטיקה.

אינפורמטיקה נוסדה על ידי גאורב ד'ילון ודיאז נסמוני לפני יותר משלושה עשורים – ב-1993, והמטה שלה ממוקם ברדווד, קליפורניה. היא מציעה לארגונים רישיונות לשירותי ניהול מידע וניתוח טוב יותר שלו, על גבי הענן ובאון-פרמיס, ופתרונות לאוטומציה של משימות. מספר הלקוחות שלה עומד על מעל 5,000, והיא מתהדרת באתר שלה בשמות כמו יוניליוור, טויוטה ודלויט. היא הצטרפה באחרונה לטרנד הבינה המלאכותית וה-GenAI, עם Claire GPT – כלי שמאפשר לארגונים לנהל את המידע שלהם בהתבסס על טכנולוגיה זו.

משקיעים בסיילספורס העלו בראשית השנה שעברה שאלות לגבי מדיניות הרכישות של החברה, ודחפו את ההנהלה לבצע שינויים בה. כתוצאה מכך, סיילספורס החלה ליישם מדיניות של חיסכון בהוצאות, הגדילה את מספר המניות שאותן היא רוכשת מחדש (BuyBack) וביטלה את ועדת המיזוגים והרכישות במוצעת המנהלים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים