האם סיילספורס עומדת לרכוש את אינפורמטיקה?

על פי הוול סטריט ג'ורנל, בין שתי החברות מתנהלים מגעים מתקדמים לרכישה ● אם היא תצא לפועל, הרכישה תתבצע ככל הנראה במחיר הנמוך משווי השוק הנוכחי של אינפורמטיקה

תרכוש את אינפורמטיקה? סיילספורס.

סיילספורס נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים לרכישת חברת פיתוח התוכנה הוותיקה אינפורמטיקה – כך דיווח בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל.

הסכום שעלה במשא ומתן לא פורסם, אולם בעיתון נכתב כי הוא מתחת לשער המניה של אינפורמטיקה עם סגירת המסחר ביום ו', שעמד על 38.48 דולר. שווי השוק המוערך של הנרכשת הפוטנציאלית עומד על 11 מיליארד דולר, לאחר שהמניה שלה קפצה בשנה האחרונה ב-43%.

סיילספורס היא חברה שמתמחה בענן ובמערכות שירות לקוחות (CRM). לפני כשנה, מארק בניוף שב להיות המנכ"ל היחיד שלה, לאחר שברט טיילור הודיע על פרישתו מתפקיד המנכ"ל המשותף.

בעלת המניות העיקרית באינפורמטיקה (75%) היא חברה שנמצאת בבעלות משותפת של פרמירה וחברת השקעות קנדית בקרנות פנסיה – CCPIB. חברה זו קנתה את אינפורמטיקה ב-2015 תמורת 5.3 מיליארד דולר, והפכה אותה לפרטית. יש לציין שסיילספורס, וכן מיקרוסופט, היו משקיעות בעסקת הרכישה של אינפורמטיקה. הן בעלת המניות העיקרית באינפורמטיקה, הן החברה עצמה והן סיילספורס סירבו להגיב לדיווחים אודות הרכישה המסתמנת.

אינפורמטיקה נוסדה על ידי גאורב ד'ילון ודיאז נסמוני לפני יותר משלושה עשורים – ב-1993, והמטה שלה ממוקם ברדווד, קליפורניה. היא מציעה לארגונים רישיונות לשירותי ניהול מידע וניתוח טוב יותר שלו, על גבי הענן ובאון-פרמיס, ופתרונות לאוטומציה של משימות. מספר הלקוחות שלה עומד על מעל 5,000, והיא מתהדרת באתר שלה בשמות כמו יוניליוור, טויוטה ודלויט. היא הצטרפה באחרונה לטרנד הבינה המלאכותית וה-GenAI, עם Claire GPT – כלי שמאפשר לארגונים לנהל את המידע שלהם בהתבסס על טכנולוגיה זו.

יותר מ-70 רכישות של חברות מאז 2006

אם הרכישה אמנם תתבצע, אינפורמטיקה תצטרף ליותר מ-70 חברות שסיילספורס רכשה מאז 2006, כאשר אחת האחרונות והבולטות שבהן היא סלאק, שאותה היא קנתה בסוף 2020 תמורת סכום נאה של 28 מיליארד דולר. רכישה בולטת נוספת שביצעה היא זו של טבלאו תמורת 15.7 מיליארד דולר.

משקיעים בסיילספורס העלו בראשית השנה שעברה שאלות לגבי מדיניות הרכישות של החברה, ודחפו את ההנהלה לבצע שינויים בה. כתוצאה מכך, סיילספורס החלה ליישם מדיניות של חיסכון בהוצאות, הגדילה את מספר המניות שאותן היא רוכשת מחדש (BuyBack) וביטלה את ועדת המיזוגים והרכישות במוצעת המנהלים שלה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים