Place-IL מובילה יוזמה ליצור מאות משרות היי-טק בנגב המערבי

מיזם ההיי-טק החברתי מוביל בימים אלה - בשיתוף חברות טק מובילות מישראל ומהעולם - הפעלת מתחם בשדרות, שבו חברות יוכלו לשקם את עובדי המחקר שלהן

יסייע בשיקום הנגב המערבי. ההיי-טק הישראלי.

על רקע המלחמה בדרום, ההיי-טק הישראלי נרתם למשימה הלאומית לשקם ולחזק את יישובי הנגב המערבי.
מיזם ההיי-טק החברתי Place-IL מוביל בימים אלה – בשיתוף חברות ההיי-טק מובילות מישראל ומהעולם, הרשויות המקומיות בנגב המערבי והממשלה – תוכנית חדשה שתיצור מאות משרות חדשות בנגב המערבי בתוך 3-4 שנים, במקביל ליצירת נוכחות פיזית משמעותית של ההיי-טק בנגב המערבי.

"יצירת מקומות תעסוקה רבים, ובמיוחד בהיי-טק, לצד יצירת תנאים ביטחוניים ראויים – היא נדבך חשוב על מנת לייצר חוסן לנגב המערבי וצמיחה בשנים הקרובות", כך לפי יו"ר Place-IL, עידן טנדלר.

Place-IL הוקמה על ידי טנדלר וקרן הלפרן-מוסרי במרץ 2022, כעמותה אשר שמה לעצמה למטרה לייצר פלטפורמה טכנולוגית שתאפשר תהליכי מיון חדשניים לענף ההיי-טק, ובכך תפתח את שערי הענף למועמדים מקרב אוכלוסיות בייצוג חסר בתעשייה.

בתוך זמן קצר, חברו ל-Place-IL עשרות בכירים וחברות טק מובילות, לרבות גוגל כשותפה מייסדת, קרן ההון סיכון אינסייט (Insight Partners) כשותפה אסטרטגית, והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) – ארגון הגג המוביל בארץ את תעשיית ההיי-טק.

יוזמה שתסייע לשיקום עוטף עזה

בימים אלה, בהמשך להירתמות המרשימה של הענף מתחילת המלחמה וכחלק מהמאמצים הלאומיים לשקם את יישובי העוטף, הגו ב-Place-IL תוכנית חדשה, ששמה לה למטרה לאתר כוח אדם פוטנציאלי אשר מתגורר בנגב המערבי, או פונה משם, ולגייס אותו לעבודה בחברות ההיי-טק במגוון תפקידים, כמו פיתוח מקצועות דטא או תמיכה. לצורך מימוש היוזמה, עובדת Place-IL בשותפות מלאה עם אשכול נגב מערבי, המועצות המקומיות והעיריות (בהן שדרות, אופקים ועוד), וכן עם גורמי הממשלה הרלוונטיים.

מבדיקה שערכו ב-Place-IL בהתבסס על נתוני הלמ"ס והאקדמיה, נכון להיום ישנם למעלה מ-3,000 בוגרי תארים רלוונטיים, כולל הנדסאים, המתגוררים בנגב המערבי, שיצאו לשוק התעסוקה בשלוש שנים האחרונות ויוכלו להשתלב במקצועות הליבה והצמיחה של תעשיית ההיי-טק. ב-Place-IL החלו לפנות לאותם בוגרים, והזמינו אותם למסלול ראיונות מואץ.

ב-Place-IL מספרים כי כבר רתמו למהלך עשרות חברות מובילות, שהסכימו לקלוט לשורותיהן עובדים במגוון רחב של תפקידים שיאותרו על ידיה ויעמדו בקריטריונים של החברות. בין החברות ניתן למצוא את: אנבידיה, פאלו אלטו נטוורקס, ארמיס, סיסקו, סיילספורס, הייבוב, ביזאבו, סיפליי, אקסוניוס, קיידנס, אימפרבה ועוד. בימים אלה מצרפים ב-Place-IL חברות היי-טק נוספות, שהביעו רצון לקחת חלק ביוזמה, וקוראים לחברות נוספות להצטרף.

עידן טנדלר, יו"ר Place-IL.

עידן טנדלר, יו"ר Place-IL. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: גיא יחיאלי

"להיי-טק הישראלי יש תפקיד מפתח בשיקום, חיזוק והפרחת הנגב המערבי"

לדברי יו"ר Place-IL, טנדלר, המשמש כסגן נשיא בכיר בפאלו אלטו נטוורקס: "להיי-טק הישראלי יש תפקיד מפתח בשיקום, חיזוק והפרחת הנגב המערבי, וזו השעה שלנו לפתוח את הדלת ולגייס כח אדם מקומי שיוכל להשתלב בתעשייה".

"המטרה שלנו", המשיך ואמר טנדלר, "היא לייצר בתוך שנים ספורות, מסה קריטית של כ-400 משרות חדשות בהיי-טק לאנשים שגרים באזור הנגב המערבי. בטווח הזמן הארוך, התוכנית היא שהחברות יתחילו ליצור בדרום צוותים אורגניים של פיתוח או תמיכה, וכך יתפתחו מרכזים או אתרים מרוחקים. כל זה צריך, כמובן, להשתלב כחלק מתוכנית רחבה יותר של הממשלה, להכריז על הנגב המערבי כאזור עדיפות לאומי, ולעודד אנשים לגור שם". 

לפי התוכנית המתגבשת, Place-IL – אשר כבר הקימה מערך איתור, מיון והשמה מבוסס טכנולוגיה – מאתרת באמצעות מערך המתנדבים שלה (הכולל יזמים, מנכ"לים, CTO's, ראשי צוותי פיתוח ואנשי גיוס ומשאבי אנוש), טאלנטים מהאזור, חלקם בוגרי מוסדות אקדמיים מקומיים כמו אוניברסיטת בן גוריון, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון ומכללת אשקלון. במקביל פועלת Place-IL מול שותפותיה – למעלה מ-50 חברות היי-טק מהמובילות בישראל – כדי לאתר צרכים ספציפיים לסוגי משרות שונים.

בסוף תהליך המיון וההערכה, ישולבו המועמדים המתאימים בחברות ההיי-טק השותפות במהלך. מרבית המועמדים צפויים להיות כאלה שסיימו הכשרה אקדמית, אך אינם מחזיקים בניסיון מעשי בהיי-טק, ולכן שילובם יחל בתוכנית התמחות של כחצי שנה, שהיא הכשרה מעשית בתשלום בחברות ההיי-טק, מתוך מטרה שבתקופה זו יצברו ניסיון מעשי בתחום, שיאפשר להם המשך השתלבות בתעשייה. על מנת לגשר על פערי המרחק בין מגוריהם של העובדים לבין משרדי החברות, Place-IL תקים שני מתחמי עבודה ייעודיים מקומיים, בהם יעבדו העובדים בימים בהם לא ייסעו למשרדים במרכז הארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים