מנכ"ל מנדיאנט: "סין עקפה את רוסיה כאיום הסייבר הכי חמור"

"זאת, לאחר שהיא שיפרה את מידת התחכום והגבירה את רמת האגרסיביות של פעולות הסייבר שלה", אמר קווין מנדיה, מנכ''ל מנדיאנט מבית גוגל

עוד קמפיין ריגול בסייבר שלה נחשף. סין.

"סין הדיחה את רוסיה והיא כיום האיום החמור ביותר במרחב הקיברנטי. זאת, לאחר שהיא שיפרה את מידת התחכום והגבירה את רמת האגרסיביות של פעולות הסייבר שלה", כך אמר בסוף השבוע קווין מנדיה, מנכ"ל מנדיאנט מבית גוגל.

בנאומו בפני משתתפי פורום המגזר הציבורי של גוגל אמר מנדיה כי "ההאקרים של בייג'ינג החליפו את אלה של מוסקבה ושל ה-SVR, שירות הביון החוץ של רוסיה. סין היא ה-'כלב' המוביל בעולם הסייבר ההתקפי. היא מחדשת יותר מכל מדינה אחרת בתחום".

לדברי מייסד ומנכ"ל חברת מודיעין האיומים והתגובה לאירועים, שנרכשה על ידי גוגל בשנה שעברה, "בכל יום מאז 1995, אני או מי מהעובדים שלי נאלצנו להגיב לפריצה, פרצה, מתקפה או ניסיון למתקפה מצד סין".

אנליסטים ציינו כי שירותי הביון של ארצות הברית מזהירים יותר ויותר מפני האיום הנשקף מצידם של ההאקרים הסינים. הערכת האיום המשותפת לקהילת המודיעין האמריקנית ולמשרד לביטחון המולדת הצביעה על סין כעל האיום המוביל במרחב הווירטואלי. בחודש שעבר, אלחנדרו מאיורקס, השר האמריקני לביטחון המולדת, התריע בפני מנהיגי מדינות אמריקה הלטינית שהשקעות בטכנולוגיות חדשות שמגיעות מסין, דוגמת ציוד תקשורת דור 5, עלולות להיות מנוצלות על ידי האקרים סינים לביצוע פעולות ריגול, מודיעין ומתקפה.

מה הביא את סין לגבור על רוסיה כאיום המרכזי בסייבר?

מ-2004 עד 2019, ציין מנדיה, רוסיה הייתה האיום המוביל במרחב הסייבר. "אבל זה השתנה כאשר שחקנים האיום הסינים עשו כמה פעולות: הם שיפרו את האבטחה התפעולית, שדרגו את ערכות הפריצה ושיפרו את ההכשרה להאקרים שלהם", אמר.

הוא ציין שאחת מפעילויות השיא של הסינים בסייבר אירעה בשנה שעברה, כאשר האקרים מטעמה ערכו שתי מתקפות יום אפס – שונות – על ספק אבטחה של פיירוולים. זאת, כחלק מפעולה שכוונה נגד קבלני משנה שעובדים בשירות מערכת הביטחון האמריקנית. חוקרי מנדיאנט "זיכו" את ההאקרים הסינים שביצעו את הפעולה ההתקפית הזו בתואר "הפריצה היקרה ביותר של 2022". "למען האמת, הם התוקף היחיד במרחב הווירטואלי", אמר מנדיה.

מנדיאנט, לשעבר חלק מפייראיי, התפרסמה לאחר נשכרה על ידי הניו יורק טיימס, בעקבות מתקפת סייבר שאירעה על מערכות המחשוב של העיתון. ממצאי החקירה שלה העלו כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. החקירה נערכה לאחר מתקפה בת ארבעה שבועות, שממנה סבלו מחשבי העיתון בעקבות כתבה לא מחמיאה שפרסם על אשתו של ראש ממשלת סין. מנדיאנט מצאה כי בבניין משרדים בן 12 קומות בשנחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, ושאחוז גבוה מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם. כינויה של היחידה הוא Comment Crew (צוות תגובה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים