מנכ"ל Web Summit, שיצא נגד ישראל – התפטר מתפקידו

פאדי קוסגרייב הסתבך בפרשה שהחלה בפוסט שלו לפיו ישראל מבצעת פשעי מלחמה ● הוא ספג תגובה נזעמת של משקיעים רבים ובכירי טכנולוגיה והתנצל בחצי פה ● בטרם ההתפטרות, חברות ענק כמו גוגל ומטא פרשו מ-Web Summit

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit - חוזר אליו.

פאדי קוסגרייב, המנכ"ל והמייסד השותף של Web Summit, הודיע על התפטרותו מהובלת אחד האירועים הבולטים בתעשיית הטכנולוגיה.

החלטתו של קוסגרייב לפרוש הגיעה לאחר סדרת אירועים ותגובות, שהחלה בפוסט מאוד שנוי במחלוקת שפרסם בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני בעזה. קוסגרייב טען בפוסט ש-ישראל מבצעת פשעי מלחמה, והדבר עורר נגדו מייד ביקורת סוערת מכמה וכמה קברניטי עמק הסיליקון, כמו גם ממשקיעים ויזמים שחלקם ישראלים. הביקורת הזו הובילה להודעה מצד ענקיות טכנולוגיה ומשקיעים על פרישתם מהשתתפות בפסגת האינטרנט הקרובה, שעתידה להתקיים בליסבון בין התאריכים 13-16 בנובמבר הקרוב.

קוסגרייב הודיע על התפטרותו אתמול (ש'), ככל הנראה בתקווה שהאירוע לא יתבטל. דובר של Web Summit אמר בהצהרה שנשלחה בדואר אלקטרוני לתקשורת כי החברה תמנה מנכ"ל חדש, והוועידה תתקיים בחודש הבא בליסבון כמתוכנן.

הפוסט שממנו אי אפשר היה לחזור לאחור

כזכור, ביום א' שעבר פרסם קוסגרייב ציוץ ב-X בו כתב: "פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, גם כאשר הם מבוצעים על ידי בעלות ברית, וצריך לכנותם כך".

הדעה השנויה במחלוקת נתפשה כביקורת חמורה על ישראל ועל התקפותיה בעזה – שכידוע באו בעקבות התקפת הטרור הרצחנית והמחרידה שביצע ארגון החמאס בעוטף עזה. בעקבות ההתבטאות ספג קוסגרייב אש וביקורות קשה מבכירים בתעשייה העולמית, כשכמה קברניטים מובילים מההיי-טק הישראלי, אשר היו רשומים כדוברים באירוע הענק של החברה, אף ביטלו את השתתפותם בו.

בין הישראלים שסיפקו תגובות נגד למסר המקורי של מנכ"ל Web Summit ניתן לציין את אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז; היזם רן הר נבו; זאב פרבמן, ממייסדי ומנכ"ל לייטריקס; אורי גושן, מנכ"ל AI21; ואדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה.

ה"התנצלות מפאדי קוסגרייב" – לא עבדה

בניסיון ברור להנמיך את הלהבות הרוחשות מתחת לעצם קיומו של הכנס בליסבון, בחר המנכ"ל לבסוף להתנצל. ביום ג' הוא פרסם – תחת הכותרת "התנצלות מפאדי קוסגרייב" – פוסט שהועלה בבלוג, שנכלל בתוך אתר הכנס, כשבראשו מובלט כפתור ההרשמה לאירוע.

קוסגרייב כתב בין השאר בפוסט ההתנצלות: "כדי לחזור ולהדגיש את מה שאמרתי בשבוע שעבר: אני מגנה ללא סייג את מתקפת 7 באוקטובר המרושעת, המגעילה והמפלצתית של חמאס", והוסיף גם: "אני תומך חד משמעית בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה. אני תומך חד משמעית בפתרון שתי המדינות". קוסגרייב, האירי במוצאו, הוסיף והבהיר שההתנצלות שלו מגיעה על אף ש-"כמו כל כך הרבה דמויות בעולם, גם אני מאמין שבהגנה על עצמה, ישראל צריכה לדבוק בחוק הבינלאומי ובאמנת ז'נבה".

אולם ההתנצלות, המסויגת משהו, לא התקבלה. בעקבות הצהרותיו של קוסגרייב הצטרפו עוד חברות טכנולוגיה, המציגות ושתתפות באירוע בכל שנה, ונקטו עמדה נחרצת כבישרו שאינן מוכנות לסלוח.

בימים שחלפו מאז, שורה של ענקיות טכנולוגיה ביטלו את השתתפותן באירוע השנתי הקרוב של Web Summit, מה שאותת על אי הסכמתן להתבטאויות המנכ"ל. בין החברות הבולטות שביטלו את השתתפותן בכנס הענק נכללו גוגל, אינטל, מטא, סיילספורס, אורקל וסימנס. גם חברות טכנולוגיה ישראליות, כמו וויקס ומובילאיי הודיעו על כך שיעדרו השנה מהאירוע.

הביטולים מטעם חברות בעלות פרופיל גבוה אלו, עקב דברי המנכ"ל הפורש, כבר פגעו משמעותית במוניטין ובאמינות של Web Summit, שנחשב לאירוע פסגה של תעשיית הטכנולוגיה. לא ברור כעת אם התפטרותו של קוסגרייב תחזיר את החברות הללו לאירוע – אם לאו. בכל מקרה, אחרי התפטרותו של קוסגרייב, הפסגה הגדולה נמצאת כעת בצומת דרכים מרכזית. האירוע יצטרך לבנות מחדש את מערכות היחסים שלו עם השחקנים המרכזיים של תעשיית הטכנולוגיה ולשקם את התדמית שלו כפלטפורמה ניטרלית ומכילה לדיאלוג בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים