מנכ"ל Web Summit טען: ישראל מבצעת פשעי מלחמה – וחטף

מי שייסד ומוביל את החברה שעומדת מאחורי תערוכת הטק הגדול מליסבון הסתבך עקב ציוץ, בו מתח ביקורת על ישראל ● אדם סינגולדה מטאבולה, אסף רפפורט מ-ויז ובכירי היי-טק ישראלים נוספים ביטלו את הגעתם

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit - חוזר אליו.

"פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה גם כאשר הם מבוצעים על ידי בעלות ברית, וצריך לקרוא להם כך". את ההכרזה הזו צייץ אתמול (א') פאדי קוסגרייב, המייסד והמנכ"ל של Web Summit – החברה העומדת מאחורי כנס הטק השנתי הגדול, שעתיד להקיים בליסבון בנובמבר. 

עקב הציוץ ב-X (טוויטר), שנתפש כביקורת חמורה על ישראל ועל התקפותיה בעזה – אשר כידוע באו בעקבות התקפת הטרור הרצחנית והמחרידה שביצע ארגון החמאס בעוטף עזה – ספג קוסגרייב אש וביקורות קשה מבכירים בתעשייה. בכירים בהיי-טק הישראלי שהיו רשומים כדוברים בוועידה אף ביטלו את השתתפותם בה.

אילו בכירים ישראלים ביטלו את הגעתם לוועידה?

בין בכירי ההיי-טק הישראליים שהודיעו כי לא יגיעו לוועידה לאחר דבריו של קוסגרייב נמצאים אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז, היזם רן הר נבו, זאב פרבמן, ממייסדי ומנכ"ל לייטריקס, אורי גושן, מנכ"ל AI21, ואדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה.

סינגולדה ציין בפוסט שכתב בעמוד ה-X שלו כי "אני עצוב לקרוא את הדברים. שבוע למלחמה, כשנשים רואות את התינוקות שלהן נשרפים חיים על ידי טרוריסטים, כשכמעט 200 אנשים מוחזקים כבני ערובה, הרחק ממשפחותיהם, כשהחמאס גרוע מדאע"ש ומהנאצים ביחד, כי אפילו היטלר לא שרף תינוקות… זה לא זמן טוב, פאדי. אני חוזר: זה לא זמן טוב להיות 'צודק', ואתה טועה".

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, בוועידה אחרת.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, בוועידה אחרת. צילום: יח"צ

"באשר אליי", הוסיף, "לעולם לא אהיה חלק מהיוזמות העתידיות שלך, ולעולם לא נעבוד ביחד שוב. האמת היא שאני לא נחשב, כי אני ישראלי אחד, שגר באמריקה, מאלפים שמגיעים ל-Web Summit. אבל, ארגיש טוב יותר כלפי עצמי, וגם זה נחשב".

סינגולדה סיים את הפוסט שלו בכותבו כי "חמאס הוא לא דאע"ש, הוא גרוע יותר".

חשיפה גבוהה לציוץ – כמו גם זעם גדול

כמו כן, קוסגרייב ספג, עקב הדברים שהשמיע בנוגע לפעולות ישראל בעזה, זעם גדול ממספר דמויות בולטות בעמק הסיליקון, שאף איימו להחרים את ועידות הטכנולוגיה של Web Summit כמחאה.

הציוץ שפרסם קוסגרייב, שצבר במהירות למעלה מ-440,000 צפיות, ושכעת כבר הגיע ליותר מחצי מיליון צפיות, הביא לקריאה להחרים את האירוע המפורסם של החברה, ויצר בין השאר אפילו האשטאג שקרא לביטול הכנס כליל – CancelWebSummit# – שהפך לוויראלי בפלטפורמות המדיה החברתית. יצוין כי החברה מארגנת כנסי טק נוספים, ביניהם כנסים בריו ובטורונטו. בקרוב היא אמורה לערוך כנס שכזה גם בקטאר.

קית' רבואה, שותף כללי ב-Founders Fund – אשר לו רזומה מרשים ובו מופיעים שמות של חברות כמו פייפאל (PayPal), לינקדאין (LinkedIn) וסקוור (Square) – הכביר והצהיר בתגובה לדברי מנכ"ל Web Summit: "אסרב לעבוד עם כל מי שידבר בכנס הזה בקטאר למשך שארית הקריירה שלי". 

דיוויד סטארק, שותף כללי ב-GroundUPVC, הביע חששות בהקשר לכנס בקאטר וקבע כי משקיעים ויזמים רבים אינם רואים עוד ב-Web Summit מקום בטוח עבורם.

בין המגיבים הרבים היה גם היזם והפודקאסטר ג'ייסון קלאקניס, דמות ידועה בעולם הטכנולוגיה, שדחק בקוסגרייב לשקול מחדש את עמדתו. הוא טען כנגד קוסגרייב האירי במוצאו כי "הגנה על אזרחיך מפני טרור, תוך הצלת בני ערובה, היא זכותה של כל מדינה מותקפת. אירלנד וארה"ב יעשו בדיוק את אותו הדבר".

גם נשיא פייפאל לשעבר, דיוויד מרקוס, המייסד השותף ומנכ"ל Lightspark, תיאר את עמדתו של קוסגרייב כ"לא מושכלת", ואילו וויל מנידיס, מנכ"ל ScienceDotIO, כינה את הציוץ "מגעיל ומביך".


גם תגובות ישראליות לא איחרו לבוא. חנן ברנד, משקיע ישראלי שמכהן כסמנכ"ל וראש חטיבת הזנק ברשות החדשנות, הביע את אכזבתו בציוץ תמונה עם הכיתוב "ביטול Web Summit בליסבון". 

משקיע ההון סיכון הישראלי גיל דיבנר, מייסד קרן ההון סיכון אנגולר ונצ'רס (Angular Ventures) הודיע על החלטתו לבטל את השתתפותו בכנס של החברה שבראשה עומד קוסגרייב, וציין: "לאור הערות אלו, המראות על חוסר בהירות מוסרית מוחלטת, אין לי ברירה אלא לבטל את השתתפותי. אני יודע שאני מצטרף לכמה אנשים נוספים בהחלטה זו".

קוסגרייב לא מחק את הציוץ שעורר עליו זעם רב ובנוסף, אחרי הציוץ ההמקומם, הוא המשיך ושיתף ב-X סירטון ובו נשמעים דבריו של פטריק קילטי בתוכנית הלילה המאוחרת שלו, שם הוא עוסק בסכסוך בין ישראל לחמאס ובמאבק ההיסטורי לשלום באירלנד, ואז חזר על אמונתו שלמרות שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אסור לה להפר את החוק הבינלאומי.

רק בציוץ שפרסם היום, שינה קוסגרייב במעט את הטון וכתב: "אנחנו הרוסים מלראות את ההרג הנורא ואת כמות ההרוגים האזרחיים החפים מפשע בישראל ובעזה. אנו מגנים את הפיגועים של חמאס ומרחיבים את אהדתנו העמוקה לכל מי שאיבד את יקיריו. מקווים לפיוס ושלווה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים