נכון לעכשיו – למתקפות הסייבר אין השפעה מהותית על המשק

המסקנה עלתה בוובינר שקיימה מערכת אנשים ומחשבים בנושא ● בועז דולב, מייסד ומנכ''ל קליר סקיי: "יש אינסוף רעשים בסייבר, אולם בשלב זה של המלחמה - למתקפות הסייבר לסוגיהן אין השפעה מהותית על המשק, הוא עובד"

בועז דולב, מייסד ומנכ"ל קלירסקיי.

"יש אינסוף רעשים בסייבר, אולם בשלב זה של המלחמה – למתקפות הסייבר לסוגיהן אין השפעה מהותית על המשק, הוא עובד", כך אמר בועז דולב, מייסד ומנכ"ל קליר סקיי (ClearSky).

דולב דיבר במסגרת וובינר בנושא "סייבר ואבטחת מידע בעת מלחמה", אותו קיימה מערכת אנשים ומחשבים היום (ד'). את הוובינר הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי דולב, "מתחילת המלחמה, זיהינו מאות מתקפות מניעת שירות מבוזרות, DDoS, על מאות אתרים בישראל. רובן המכריע, 98% מהן, היה חסר משמעות. זיהינו כ-70 קבוצות תקיפה האקטיביסטיות, הפועלות מול ישראל – מתימן, איראן ומדינות ערב אחרות. עוד זיהינו פעילות מצד מלזיה ואינדונזיה, שם ישנם סטודנטים פלסטינים רבים. 5-10 מהקבוצות הללו בעלות יכולת מסוימת בסייבר".

"קבוצות ההאקרים מאיראן", ציין דולב, "הכפופות למשמרות המהפכה, פעילות כל הזמן, בלא קשר למלחמה. לצדן פועלות קבוצות השפעה ותודעה איראניות. גם הן החלו לפעול לפני המלחמה. הן מפרסמות מידע על פגיעות במערכות SCADA ו-IT, ומדליפות מידע, חלקו – כזב".

לפי דולב, "כ-30 מערכות SCADA שהיו חשופות לאינטרנט – נפרצו. רובן מערכות פשוטות – השקייה, דוודי חימום, מיזוג ומערכות בית חכם".

לא מצליחה לפגוע משמעותית בינתיים. מלחמת הסייבר הנלוות למלחמת ישראל-חמאס.

לא מצליחה לפגוע משמעותית בינתיים. מלחמת הסייבר הנלוות למלחמת ישראל-חמאס. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

עד כה: כ-450 מתקפות

"אנו עוקבים אחר כל ידיעה בנושא המפורסמת במאות ערוצי טלגרם וברשת האפלה. הגענו לכ-450 מתקפות. רבות מהן מנסות לפגוע בבתי חולים, וביתר שאת, כתגובה לפגיעה אמש (ג') בבית החולים בעזה".

"מתקפות הסייבר", הסביר, "נחלקות לכמה סוגים: גניבת מידע, ריגול וחבלה; הדלפת מידע והשחתת אתרים; פישינג ועשרות קמפיינים המשכנעים אזרחים להוריד אפליקציות הכוללות נוזקות, לצד גניבת פרטים; מעט מתקפות DDoS ברוחב פס רחב, שרובן מגיעות מרוסיה, לצד מספר גדול של מתקפות כאלו ברוחב פס מצומצם".

"כמה קבוצות תקיפה איראניות", אמר דולב, "עוסקות בריגול ובאיסוף מידע במדיה החברתית, לטובת קמפייני תודעה ולערעור תחושת הביטחון של האזרחים. המטרה – זריעת תבהלה. תפסיקו לפרסם מידע כמו מטורפים. זה רק עושה אתכם טיפשים המפרטים יותר מדי מידע". הוא הוסיף כי "אנו רואים שיתופי פעולה בין קבוצות רוסיות לאסאלמיות. הרוסים כועסים עלינו כי אנו עם ארה"ב ולכן הם נגדנו".

"למתקפות הסייבר נגד גופים בישראל לא הייתה השפעה מהותית", סיכם דולב, "המאמץ האיראני בתחום נהדף ברובו. יש לנו נקודת חולשה קריטית: לא חייבים לרשום כל דבר בווטסאפ ובטלגרם". דולב אמר עם זאת כי "הפגיעה על בית החולים בעזה, אנו מעריכים, תביא לעוד מתקפות בסייבר".

יצוין כי באחרונה דיווחו חוקר צ'ק פוינט כי ברקע המלחמה חל גידול במתקפות הסייבר על ישראל, והוסיפו והודיעו שהעלייה גדלה ככל שהמלחמה מתמשכת. בצ'ק פוינט מצאו כי מספר מתקפות הסייבר על ישראל עלה בימים האחרונים ב-18% לעומת תחילת המלחמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים