ברקע המלחמה – גידול במתקפות הסייבר על ישראל

העלייה גדלה ככל שהמלחמה מתמשכת: חוקרי צ'ק פוינט מצאו כי מספר מתקפות הסייבר על ישראל עלה בימים האחרונים ב-18% לעומת תחילת המלחמה ● עיקר המתקפות - DDoS

סייבר עלייך, ישראל. מחמאס, חיזבאללה ואיראן.

מאז פרוץ המלחמה מול החמאס חל גידול בהיקפי מתקפות הסייבר על ישראל, כמו גם בכמות השחקנים האנטי ישראליים שמעורבים בהן. חוקרי צ'ק פוינט הישראלית אמרו אתמול (ב') כי "לא מדובר בתקיפות משמעותיות מבחינה איכותית. אולם, המתקפות הן בהחלט במגמת גידול".

החוקרים גילו שככל שהמלחמה מתמשכת, כך מספר מתקפות הסייבר על ישראל עולה: "בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה של 18% במתקפות סייבר נגד מטרות בישראל – ביחס לימים הראשונים של המלחמה". הם הוסיפו כי "חשוב לציין שמגזרי הממשלה והביטחון הם המותקפים במיוחד. חלה עלייה ניכרת, בשיעור של 52%, במתקפות הסייבר על ארגונים משני מגזרים אלה, ביחס לשבועות שלפני המלחמה". לשם השוואה, הוסיפו, בזמן שלפני המלחמה, שני המגזרים הללו חוו ירידה של 4% בהיקף המתקפות עליהם.

מי מתקיף, בעיקר?

לפי מומחי אבטחה, עיקר מתקפות הסייבר מגיעות מקבוצות שפועלות מתוך או בחסות רוסיה – בניגוד למה שניתן היה לצפות, שהן יגיעו מבעלת בריתו של החמאס, איראן. הן מופנות לא רק נגד ישראל, אלא גם נגד בעלות בריתה – בין השאר, ולא ברור למה, אוסטרליה וניו זילנד. ארגונים בשתי מדינות האי הללו חוו מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS) בהיקף גבוה מהממוצע בעשרת הימים האחרונים.

רוב ג'ויס, מנהל אבטחת סייבר ב-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, אמר לוול סטריט ז'ורנל כי טרם הובחנו "מסעות סייבר גדולים", כהגדרתו, בסכסוך הנוכחי שבין ישראל לחמאס.

האנליסטים של FalconFeeds.io הצליחו לאתר כ-100 קבוצות האקרים שעירבו את עצמן במלחמה הנוכחית. החלק הארי שלהן, 77, נטה לצד החמאס. רק שלוש מהקבוצות ניסו להרוויח מהמצב, ותקפו בסייבר גופים משני הצדדים.

חוקרים אחרים ציינו כי "בעוד שבמלחמת אוקראינה הסייבר היה מרחב וזירה פעילים, פה – לא כך. אף אחד מהקמפיינים האלה, של מתקפות מניעת שירות מבוזרות, לא היה רציני או גרם לנזק של ממש – נכון לעכשיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים