לינקדאין הכריזה על סבב פיטורים חדש: 668 חברי צוות יושפעו

החברה שבבעלות מיקרוסופט - המציעה רשת חברתית עסקית ענפה ושוקקת - בישרה על ההחלטה הכואבת בהצהרה שהעלתה לחדר החדשות שלה ● המהלך - על אף שמבחינה פיננסית לינקדאין הפגינה עלייה בהכנסות

שוב מפטרת עובדים. לינקדאין.

לינקדאין (LinkedIn) – פלטפורמת הרשת החברתית העסקית/מקצועית שבבעלות מיקרוסופט – חשפה אתמול (ב') את החלטתה לפטר כ-668 עובדים במחלקות שונות, כולל מצוותי ההנדסה, המוצר, הכישרונות והפיננסים. החברה טענה שהחליטה על המהלך כחלק ממאמצים מתמשכים מטעמה להתאים את המבנה הארגוני שלה ולייעל את תהליכי קבלת ההחלטות המתקיימים בשורותיה.

לינקדאין הבטיחה כי תוך ביצוע השינויים ההכרחיים הללו, היא נשארת מחויבת להשקיע בסדרי עדיפויות אסטרטגיים, כדי להבטיח שתמשיך לספק ערך לחבריה וללקוחותיה. החברה גם התחייבה לתמוך בעובדים המושפעים לאורך התהליך, תוך שימת דגש על טיפול וכבוד למי שיפגעו מהקיצוצים.

הצמיחה לא מנעה את הפיטורים

ואולם יש לקחת בחשבון ש-לינקדאין הפגינה דווקא באחרונה צמיחה פיננסית מרשימה, שלא נראית כמצריכה הידוק של החגורה. כחלק מדו"ח אודות תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2023 (Q4 FY23 Earnings) דיווחה החברה שבבעלות הענקית מרדמונד דווקא על עלייה של 5% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכן חצתה אבן דרך משמעותית עם סך הכנסות שנתיות שהגיעו ל-15 מיליארד דולר. בנוסף, הפלטפורמה חוותה שמונה רבעונים רצופים של צמיחת חברות מואצת, אם כי לא חשפה נתונים ספציפיים על כך.

על אף כל זאת, זו אינה הפעולה הראשונה שלינקדאין נוקטת מטעמי צמצום בהוצאות. בפברואר, דיווחים לא מאושרים הצביעו על פיטורים שחלו על חטיבת הגיוס של החברה. לאחר מכן, במאי, לינקדאין אישרה את סגירת אפליקציית המשרות הייעודית שהפעילה עבור סין, InCareer, וכן את הפסקת פעילותו של צוות הפריון העסקי שלה – מהלכים שחיסלו 716 משרות.

חשוב לציין כי לינקדאין היא חברת בת של מיקרוסופט, אשר בינואר חשפה את כוונתה לפטר 10,000 עובדים, שהיוו פחות מ-5% מכלל כוח העבודה שלה באותה תקופה. עם זאת, עדיין לא ברור אם הפיטורים האחרונים בלינקדאין הם חלק מהצמצומים הללו שעליהם הוכרז בינואר, או שהם מייצגים קיצוצים נוספים שמעבר להכרזתה המוקדמת של החברה האם.

משום שמדובר בפיטורים בחברה שלכאורה ממשיכה לחוות צמיחה פיננסית מרשימה, עולה החשש שהקיצוצים האחרונים משקפים תופעה המתפתחת בתעשיית הטכנולוגיה, שבה חברות – גם אם הן ענקיות טק – מבצעות התאמות אסטרטגיות שפיתחו כדי להישאר תחרותיות ולהסתגל לתנאי השוק המשתנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים