עוד חברת ענק מצטרפת לגל: מיקרוסופט תפטר כ-10,000 עובדים

ענקית התוכנה הודיעה רשמית על המהלך, שצפוי לעלות לה 1.2 מיליארד דולר, בשל פיצויי פיטורים והוצאות נוספות

אופס... מיקרוסופט.

מיקרוסופט מצטרפת לגל חברות הטק שמודיעות על צמצומים בכוח האדם שלהן והודיעה היום (ד') כי היא עומדת לפטר 10,000 מעובדיה. היא עושה זאת על רקע המשבר הכלכלי העולמי. המהלך צפוי לעלות לענקית מרדמונ 1.2 מיליארד דולר – תשלום של פיצויי פיטורים ועוד הוצאות שנדרשות כתוצאה ממנו.

ההודעה באה לאחר דיווח שפורסם אתמול בסקיי ניוז, שבו צוין כי מספר המפוטרים יגיע ל-11 אלף. נכון לעכשיו לא דווח האם הפיטורים יחולו גם על צוותי החברה בישראל.

הקיצוצים במשרות בהיי-טק הישראלי והעולמי הפכו לכותרות קבועות בשבועות האחרונים, וזאת לנוכח המיתון העולמי, שחברות מנסות לצלוח מבלי להיפגע או חלילה לקרוס. למרות ש-Sky News דיווח כי הפיטורים קרובים, לדברי האתר הנתון המדויק "לא ניתן לאימות" בינתיים. בנוסף, הדיווח מציין כי אנליסט אחד סבור כי וול סטריט "יופתע אם המספר לא יעלה יותר מזה".

מחד פיטורים – מאידך השקעות כבדות על הפרק

נזכיר כי במקביל לתוכניות הפיטורים עסוקה מיקרוסופט – שוויה מוערך היום ב-1.79 טריליון דולר – בהשקעות ענק מתוכננות והתפתחות לאפיקי חדשנות נוספים.

בין הרכישות המדוברות נכללת למשל רכישת מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד ב-69 מיליארד דולר, להעצמת שליטתה בגזרת הגיימינג והקונסולות, כשהיא העומדת, כמובן, מאחורי קונסולת XBox. עסקה זו נתקלת בקשיים רגולטוריים חמורים בארה"ב, אירופה ובריטניה. העסקה נמצאת תחת חקירות מאסיביות, עומדת לספוג אזהרת הגבלים עסקיים באיחוד האירופי, ואף נתבעת על ידי ועדת הסחר הפדרלית, ה-FTC, שמנסה לעצור את המהלך כליל.

השקעה נוספת ומאוד מדוברת שמיקרוסופט מתעניינת בה היא ב-OpenAI – לפני שבוע דיווחנו כי מיקרוסופט מנהלת מגעים להשקיע 10 מיליארד דולר נוספים (בנוסף למיליארד שכבר הוציאה) ב-OpenAI – החברה שפיתחה את ChatGPT ואת DALL·E – כלי ה-AI החדשניים שמטריפים את העולם, כך על פי דיווח של Semafor.

אתמול (ג') נודע כי החברה הכריזה ש-Open AI זמין בענן שלה, Azure. ענקית הטכנולוגיה הודיעה, כפי שצפו רבים, כי פתרונות הבינה המלאכותית DALL•E 2, Codex ו-GPT 3.5 זמינים עכשיו במסגרת Azure OpenAI, ושבקרוב תצורף לשירות גם גישה ל-ChatGPT המדובר והפופולרי.

הידיעה עודכנה ב-18:30.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים