מיקרוסופט "חמה" על ה-ChatGPT – רוצה להשקיע בו 10 מיליארד ד'

הענקית מרדמונד יודעת ש-AI זה הדבר המשמעותי ביותר ב-טק כיום, ומוכנה לשים כסף גדול כדי לנסות להוביל את המירוץ ● בעיקר היא מעוניינת בשליטה רבה יותר בכלי החדשני, המחולל כל סוג של טקסט בכוחות עצמו - מדוע?

הפכה לשותפה של OpenAI עם נתח של 49% מרווחיה. מיקרוסופט.

מיקרוסופט מנהלת מגעים להשקיע 10 מיליארד דולר נוספים ב-OpenAI – החברה שפיתחה את ChatGPT ואת DALL·E – כלי ה-AI החדשניים שמטריפים את העולם, כך על פי דיווח של Semaforכפי שדיווחנו השבוע, OpenAI כבר מוערכת ביותר מ-29 מיליארד דולר, בהתבסס על הצעת רכש שקיבלה באחרונה בסכום הנקוב. ואולם הענקית מרדמונד – שכבר השקיעה ב-OpenAI מיליארד דולר בעבר – לא מציעה בינתיים לרכוש את החברה, אלא להשקיע בה לצורך שילוב מוצריה בשירותים שהיא עצמה מציעה לעולם.

מיקרוסופט, לפי Semafor, נמצאת במגעים להשקיע את הכסף הגדול ב-OpenAI בקשר שיכלול הסכם חלוקת הטבות, לפיו היא תגרוף 75% מהרווחים של OpenAI עד שהשקעתה תוחזר.

עם השלמת השלב הראשון הזה, שעשוי להימשך שנים – אבל שבהחלט יכול גם לקרות במהירות הבזק, בהתחשב בתגובה העולמית לפלטפורמת ChatGPT, בחלוף בסך הכל חודשיים מהשקתה לציבור – מיקרוסופט תשיג 49 אחוז ממניות חברת ה-AI. שאר המשקיעים יקבלו את 49 האחוזים הנותרים בזמן שחברת האם, OpenAI, תשמור בסופו של דבר על שני אחוזים בלבד מהאחזקות בחברה.

בינתיים לא ברור אם ההסכם התממש, או שמא הוא עתיד לקרום עור וגידים, וכן מתי הדבר יקרה, אך ממידע מהמסמכים שנשלחו למשקיעים עולה כי סגירת ההסכם הייתה מתוכננת לסוף 2022.

כבר מוצע ללקוחות. שירות Azure OpenAI.

כבר מוצע ללקוחות. שירות Azure OpenAI. צילום: לכידת מסך מאתר מיקרוסופט

שילוב בבינג, שירותי AI בענן ומה עוד?

נכון לכרגע אין לאיש מושג מה בדיוק תוכניותיה הגדולות של מיקרוסופט בכל הקשור לשליטה ההולכת וגדלה שהיא מתכננת על OpenAI. כבר כעת ידוע כי החברה מתכננת את הכנסתו של ChatGPT המהפכני והמבריק במנוע החיפוש שלה בינג (Bing), ובהפיכת הידע הפנומנלי שכבר צבר מסריקת כל האינטרנט כולו (למשל כל ערכי ויקיפדיה בכל שפה בעולם) לנחלת הציבור. הסיבה הלא מוצהרת לכך היא רצונה של מיקרוסופט לספק פייט קטלני לנמסיס שלה, גוגל – השולטת כיום בתחום החיפוש אונליין באמצעות ה-Google Search שלה, וכנגזרת מכך גם בתחום הפרסום באינטרנט.

יצוין כי מיקרוסופט כבר שילבה במנוע החיפוש שלה את DALL·E 2, עוד כלי AI מרתק מבית OpenAI, שמתמחה באיור לפי הנחיות המשתמש, בכל סגנון או סטייל שירצה. בבינג מסייעת DALL·E 2 לחפש וליצור תמונות ישירות מהדפדפן.

אלא שלמיקרוסופט יש כוונות גם להפוך לספקית בלעדית של שירותי ענן מבוססי AI עם Microsoft Azure שלה.

למעשה לחברה יש כבר אתר אינטרנט ייעודי לכך ובו נכתב: "תצוגה מקדימה של שירות Azure OpenAI". החברה מסבירה שם מה יציע, או כבר מציע, השירות ומציינת בפני הלקוחות, "החלו מודלים מתקדמים של קידוד ושפה על מגוון מקרי שימוש. נסו את שירות OpenAI בחינם". בפועל הכוונה היא שניתן יהיה לבדוק, לאמן ולהפעיל פיתוחים של OpenAI על השרתים של מיקרוסופט, ולבסוף, שהיא תהפוך להיות "השותף המועדף" לשיווק מוצרי הבינה המלאכותית של OpenAI. לפי The Information, החברה גם שוקלת לשלב את הכוח של ChatGPT-3.5 (הגרסה האחרונה של הפלטפורמה) בכמה מתוכניות הדגל שלה, כמו וורד ואאוטלוק, שהם חלק מחבילת אופיס שלה.

אם ההשקעה תתגשם, מיקרוסופט יכולה להפוך לשחקנית חשובה מאוד בתחום ה-AI, תודות לטכנולוגיות המתקדמות של OpenAI, מה שמן הסתם יהפוך אותה לענקית יותר משהיא כעת, ולחברה ששליטתה בעולם גדולה בהרבה מזו הקיימת בלאו הכי כבר כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים