בשל רכישת אקטיוויז'ן: אזהרת הגבלים עסקיים למיקרוסופט באירופה

רצון הענקית מרדמונד לסיים את רכישת הענק, בסך של 69 מיליארד ד', ממשיך להיקלע לקשיים ● לפי הדיווחים, האיחוד האירופי עומד לשלוח למיקרוסופט בשבועות הקרובים 'הצהרת התנגדויות', שעלולה להקשות על השלמת העסקה

כללה זכיינות על כותרים לוהטים. עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה.

מיקרוסופט עלולה לקבל בקרוב מהאיחוד האירופי אזהרת הגבלים עסקיים בגין הצעתה לרכוש את מפתחת המשחקים המצליחה אקטיוויז'ן בליזארד בסכום העתק 69 מיליארד דולר, כך דיווחה באחרונה רויטרס בהתבסס על דברי אנשים המכירים את העניין. אם אכן כך יקרה, מדובר באתגר נוסף שיכול לחבל באפשרויותיה של הענקית מרדמונד לסגירת העסקה הנחשקת.

לדברי המקורות, הנציבות האירופית מכינה את מה שמכונה 'הצהרת התנגדויות' סביב העסקה השנויה במחלקות, וזו עתידה להישלח למיקרוסופט בשבועות הקרובים.

כזכור, בינואר אשתקד הודיעה חברת התוכנה ויצרנית קונסולת Xbox על העסקה שרקמה לרכישת מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן, שהכותרים שלה Call of Duty, כמו גם Candy Crush ורבים אחרים, פופולריים במיוחד בזירת הגיימינג העולמית. המיזוג המדובר אמור לסייע למיקרוסופט להתחרות טוב יותר בגזרה זו מול ענקיות אחרות המובילות בה, בעיקר טנסנט וסוני.

ערימת מכשולים רגולטוריים בדרך למימוש העסקה

אלא שמהר מאוד החברה נתקלה במכשולים רבים סביב המהלך. הרגולטורים בארה"ב ובבריטניה העלו חששות שהרכישה תספק למיקרוסופט יתרון לא הוגן על מתחרותיה, ונציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, פנתה לבית המשפט והגישה תביעה בניסיון לחסום את העסקה.

מיקרוסופט הייתה צפויה להציע פתרון לרגולטורים באיחוד האירופי, בניסיון להימנע בדיוק מתופעות כמו ההתרעה שעומדת לפתחה באיחוד, וכדי לקצר את תהליך הרגולציה בבוא העת. עם זאת, גוף התחרות של האיחוד האירופי לא צפוי להיות פתוח לשיחות, מבלי להגיש תחילה את מה שהוא למעשה קדם-כתב אישום מטעמו, אם כי דיונים לא פורמליים עומדים בבסיסו לגבי מתן ויתורים מסוימים שיחולו לפני משפט, ושעשויים לסייע לענקית מרדמונד לממש את העסקה בכל זאת.

ב-3 בינואר אמרה מיקרוסופט כי הרגולטורים באיחוד האירופי ובבריטניה לא חסמו את העסקה, ובישרה שהיא מצפה להחלטה בעניין בחודשים הקרובים. לגבי ארה"ב – המשפט בנדון טרם החל, ולפיכך לא ידוע עדיין מה יוחלט בארץ מוצאן של החברות המתמזגות אודות כוונתן זו.

רגולטור ההגבלים העסקיים של האיחוד קבע את ה-11 באפריל כמועד אחרון להחלטה על העסקה, אך סירב להגיב על הדיווח של רויטרס.

מיקרוסופט הגיבה וטענה כי "אנחנו ממשיכים לעבוד עם הנציבות האירופית כדי לטפל בכל נושא השוק. המטרה שלנו היא להביא יותר משחקים ליותר אנשים, והעסקה הזו מקדמת את המטרה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים