שנת פריצת ה-GenAI: רבע מהבכירים משתמשים – מעטים ערוכים לסכנות

הדו"ח השנתי של מקינזי עוסק מצב הבינה המלאכותית היוצרת בתום תקופה דרמטית מאין כמותה, ומסכם מענה של יותר מ-1,600 מנכ"לים וסמנכ"לים ברחבי העולם בחודש אפריל השנה ● מה ניתן ללמוד מתוצאות המחקר?

מי הבעלים של המצאה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית?

פחות משנה אחרי הפריצה הגדולה של הבינה המלאכותית הג'נרטיבית (GenAI) – שליש מהמשיבים בסקר עולמי שערכה חברת המחקר מקינזי (McKinsey & Company) מעידים כי הארגונים שלהם משתמשים בכלי החדשני באופן קבוע, לפחות בפונקציה עסקית אחת. הסקר נערך בקרב יותר מ-1,600 מנכ"לים וסמנכ"לים ברחבי העולם בחודש אפריל השנה, ומתפרסם כעת.

לפי הממצאים, בתוך כמעט שנה, הפכה ה-AI היוצרת מנושא שולי שעניין רק עובדים טכנולוגיים – למוקד עניין של מנהיגי חברות: כרבע מהמשיבים שהם משכבת ההנהלה הבכירה העידו שהם משתמשים באופן אישי בכלי בינה מלאכותית לצורך עבודתם, ויותר מ-25% מהנשאלים סיפרו ש-Gen AI כבר נמצאת באג'נדה של הדירקטוריונים שלהם.

כמו כן, 40% מהמשיבים דיווחו לעורכי הסקר שהארגונים שלהם יגדילו את השקעתם בבינה מלאכותית. מענה זה מסביר את הסיבה לכך ש-OpenAI – שפיתחה והביאה אל העולם את הכלי המוביל בתחום, ChatGPT – הודיעה אתמול (ב') על השקת ChatGPT Enterprise – צ'טבוט בינה מלאכותית יוצרת ייעודי לחברות, שפיתחה.

Excitement around generative #AI is palpable, and #Csuite executives rightfully want to move ahead with thoughtful and intentional speed.

אבל אם נחזור לדו"ח השנתי של מקינזי – לפי חברת המחקר, המשיבים בסקר של 2023 מצפים שבינה מלאכותית במתכונתה החדשה והיוצרת תשנה באופן משמעותי את כוח העבודה בארגוניהם. 

עוד צוין בסיכום הסקר, כי ארגונים ממשיכים לראות תמורות בתחומים העסקיים שבהם הם משתמשים בבינה מלאכותית ומתכננים להגדיל את ההשקעות שלהם ביכולותיה בשנים הבאות.

"אנו רואים רוב של המשיבים שדיווחו על עליות הכנסות הקשורות ל-AI בתוך כל פונקציה עסקית המשתמשת בבינה מלאכותית", ציינו חוקרי מקינזי בדו"ח, והוסיפו כי "אם מסתכלים קדימה, יותר משני שלישים מצפים שהארגונים שלהם יגדילו את השקעת ה-AI שלהם על פני שלוש השנים הבאות".המשיבים מצפים לשינוי גדול בארגונם בזכות ה-GenAI.

המשיבים מצפים לשינוי גדול בארגונם בזכות ה-GenAI.

מודעות נמוכה לסיכוני הטכנולוגיה

לצד זאת, הסקר גם מגלה תמונה מדאיגה לפיה רק מעט חברות נראות מוכנות לחלוטין לשימוש הנרחב ב-GenAI ולסיכונים העסקיים שהכלים הללו עלולים להביא איתם.

רק 21% מהמנהלים שדיווחו על אימוץ בינה מלאכותית בארגון אמרו שהחברות קבעו מדיניות המסדירה את השימוש של העובדים בטכנולוגיות הללו בעבודתם. כאשר מקינזי שאלה את אותם מנהלים באופן ספציפי לגבי סיכונים מפורשים של אימוץ GenAI, מעטים מהנשאלים דיווחו שהחברות שלהם פועלות על מנת להתמודד עם הסיכון שנמצא כנפוץ ביותר: אי-דיוק. למרות שאי הדיוק של הבינה המלאכותית מדאיג מנהלים יותר מאשר איומי סייבר או עניינים רגולטוריים, רק 32% מהם דיווחו כי הם פועלים כדי להתמודד עם סוגייה זו.

במבט קדימה לשלוש השנים הבאות, מנהלים צופים, כאמור, כי אימוץ ה-AI הגובר יעצב מחדש תפקידים רבים בכוח העבודה.

ככלל, הם צופים שיותר עובדים יוכשרו למיומנויות חדשות מאשר יפוטרו: 38% מאמינים שיותר מחמישית מכוח העבודה של החברות שלהם תתודרך מחדש לתפקידים אחרים, בעוד ש-8% מהנשאלים אומרים שגודל כוח העבודה שלהם יקטן ביותר מ-20%.

בהסתכלות ספציפית על ההשפעה החזויה של הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, פונקציות שירות הלקוחות השונות (Service operations) הן היחידות שבהן רוב המשיבים מצפה לראות ירידה בהיקף כוח העבודה בחברותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים