ChatGPT הושק גם בגרסה לעסקים

כלי הבינה המלאכותית היוצרת המפורסם מוצע כעת בגרסה עסקית מתקדמת, שאמורה להיות מותאמת לארגונים בכך שהיא עוצמתית ומהירה בהרבה ובעוד תכונות ייחודיות ● החברה גם הבטיחה שמירה הדוקה על נתוני הארגון

גנב תוכן או נוצל באופן מניפולטיבי על ידי הטיימס? ChatGPT.

OpenAI הודיעה אתמול (ב') שהיא משיקה את כלי הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) המפורסם שלה במתכונת חדשה לעסקים. לפי הודעת החברה' שהתפרסמה בפוסט שעלה לבלוג שלה, הצ'טבוט העסקי, ChatGPT Enterprise שמו, "מציע אבטחה ופרטיות ברמה ארגונית, גישה בלתי מוגבלת במהירות גבוהה יותר לGPT-4, חלונות הקשר ארוכים יותר לעיבוד קלט ארוך יותר, יכולות ניתוח נתונים מתקדמות, אפשרויות התאמה אישית' ועוד הרבה יותר".

מאחורי OpenAI, שנוסדה כזכור כעמותה ללא מטרות רווח, ניצבים מספר מייסדים, ביניהם היזם העסקי המפורסם אילון מאסק – שפרש ממנה לפני שנים, עוד בטרם הפכה לחברה מן המניין – וסם אלטמן – שנותר בחברה והוא כיום מנכ"לה. הכלי החדשני של OpenAI מספק למשתמשיו תוצרים תוכניים מגוונים בהתאם להנחיותיהם המילוליות ובתוך ניתוח ידע רב שהוא חשוף אליו. בחברה החליטו כעת שהיכולות של ChatGPT שפיתחו צריכות ומוכנות להגיע גם לארגונים וחברות.

כבר בשימוש על ידי יותר מ-80% מחברות Fortune 500

"אנו מאמינים ש-AI יכולה לסייע ולרומם כל היבט בחיי העבודה שלנו ולהפוך צוותים ליצירתיים ופרודוקטיביים יותר", ציינו בפוסט של OpenAI, שפירט אודות החידוש. "היום מהווה צעד נוסף לקראת עוזר בינה מלאכותית לעבודה שמסייע בכל משימה, מותאם אישית לארגון שלכם ושמגן על נתוני החברה שלכם", המשיכו והצהירו בחברה, שלדבריה פשוט חוותה "ביקוש חסר תקדים ל-ChatGPT בתוך ארגונים".

חברת ה-GenAI המשיכה וסיפרה בפוסט שלה כי "מאז ההשקה של ChatGPT לפני תשעה חודשים בלבד, ראינו צוותים מאמצים אותו בלמעלה מ-80% מחברות Fortune 500". הנתון 80%, הוסבר בפוסט, מתייחס לאחוז חברות Fortune 500 עם חשבונות ChatGPT רשומים – עניין שנקבע על פי חשבונות המשויכים לדומיינים של דוא"ל ארגוני. "שמענו ממנהיגים עסקיים שהם רוצים דרך פשוטה ובטוחה לפרוס (את הכלי – ג"פ) בארגון שלהם", הצהירו בפוסט.

לפי הפוסט, בין המשתמשים המוקדמים של ChatGPT Enterprise נכללים מובילי תעשייה כמו PwC, בלוק (Block) של ג'ק דורסי, קנבה (Canva), קרלייל (Carlyle), אסתי לאודר (The Estée Lauder Companies), וזאפייר (Zapier) – שמגדירים מחדש את אופן הפעולה שלהם ומשתמשים ב-ChatGPT כדי ליצור תקשורת ברורה יותר, להאיץ משימות קידוד, לחקור במהירות תשובות לשאלות עסקיות מורכבות, לקבל סיוע בעבודה יצירתית ועוד".

מה יעשה ChatGPT Enterprise בנתונים העסקיים שלכם?

הגרסה העסקית ChatGPT Enterprise מסירה, לטענת החברה, את כל מכסות השימוש ויש לה ביצועים מהירים עד פי שניים. בפוסט נכתב כי "ChatGPT Enterprise מספק גם גישה בלתי מוגבלת לניתוח נתונים מתקדם, שהיה ידוע בעבר בשם Code Interpreter. תכונה זו מאפשרת לצוותים טכניים ולא טכניים כאחד לנתח מידע תוך שניות, בין אם זה עבור חוקרים פיננסיים שמטפלים בנתוני שוק, משווקים המנתחים תוצאות סקר, או מדעני נתונים שפותחים באגים בסקריפט ETL".

כידוע, מאז ש-ChatGPT נכנס לחיינו כבר העניקו לו שלל סופרלטיבים ובנו סביבו הררי ציפיות, שחלקן כבר מתממשות. מאידך, סביב השירות הסופר-חכם וחדשני מתקיים גם מחול שדים שתכליתו דאגה מכוחו הרב של הכלי. המבקרים מעלים שאלות בנודע להטיות, להפצת מידע כוזב שנראה אותנטי, וכן לאבדן משרות רבות בגלל יכולות הכלי. נושא נוסף שעלה על סדר היום הוא פרטיות והמקור של הביג דאטה שממנו ניזון מודל השפה הגדול (LLM) שביסוד ChatGPT, ושעליו הכלי מאומן – בעיקר כיוון שהמשתמשים לא יודעים בעצם מה מידת השמירה על נתונים אלו, כשבמקרה של עסקים, הנושא אפילו דרמטי עוד יותר.

ב-OpenAI התייחסו בדיוק לדאגה זו והרגיעו: "אתם הבעלים של הנתונים העסקיים שלכם ושולטים בהם ב-ChatGPT Enterprise. אנחנו לא מתאמנים על הנתונים העסקיים או השיחות שלכם, והמודלים שלנו לא לומדים מהשימוש שלכם".

החברה הבהירה כי הכלי העסקי ישודרג בקרוב וכתבה: "יש לנו עוד תכונות בעבודה, ונשיק אותן ברגע שהן יהיו מוכנות". בין התכונות שיתווספו בעתיד ציינה OpenAI בפוסט: אפשרות להתאמה אישית, משמע להרחיב את הידע של ChatGPT באופן מאובטח עם נתוני החברה; זמינות עבור כל גדלי צוות, כולל הצעת ChatGPT Business בשירות עצמי לצוותים קטנים; כלים חדשים לתפקידים ספציפיים, כמו למנתחי נתונים, משווקים, לתמיכת לקוחות ועוד; ואחרים.

"אנו מצפים לשתף במפת דרכים מפורטת עוד יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים, ולהמשיך לפתח את ChatGPT Enterprise בהתבסס על המשוב שלהם", נכתב.

החברה – שלא סיפקה קישור להורדות או מחיר לשירות בינתיים – הסבירה לקוראים כי מי שמעוניין להתאים את ChatGPT לארגון שלו, יכול להשתמש בתבניות הצ'אט המשותפות החדשות שלנו, כדי לשתף פעולה ולבנות זרימות עבודה נפוצות. ובנוסף היא עדכנה כי לחברות שצריכות להרחיב את כלי הבינה המלאכותית היוצרת לפתרון מותאם אישית מלא עבור הארגון שלהן, התמחור של הכלי כולל זיכויים בחינם לשימוש גם ב-API של OpenAI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים