איטליה: נחסם השימוש ב-ChatGPT – בשל דאגה לפרטיות

צ'אטבוט ה-AI הפופולרי - שפותחה על ידי OpenAI - הושק בנובמבר האחרון ומאז הפך שימושי בידי מיליוני משתמשים ברחבי העולם ובמקביל עורר חששות ● החסימה זמנית ואיטליה היא מדינה המערבית הראשונה שעושה זאת

שוב בצרות באיטליה. ChatGPT.

איטליה הודיעה כי החליטה לחסום, באופן זמני, את ChatGPT, כלי הבינה המלאכותית של OpenAI. החברה נאלצה להעביר את הכלי למצב לא מקוון, על כל היבטיו. זה קרה לאחר שהרשות האיטלקית להגנה על המידע הודיעה שהיא פתחה בחקירה כנגד מודל השפה הגדול הזה, בגין הפרה של חוקי הפרטיות הנהוגים במדינה. הרשות, אם לא תקבל תגובות שיניחו את דעתה, יכולה לתבוע הטלת קנס של עד 20 מיליון יורו.

ברשות, המכונה גארנטה (Garante), טוענים שהחברה, שזוכה כזכור לתמיכה מסיבית ממיקרוסופט – שגם משתמשת בכלי באופן מסיבי במנוע החיפוש ובכלים אחרים שלה – לא מונעת את השימוש מבני 13 ומטה. כן טוענת החברה ש-OpenAI אוספת כמויות גדולות מאוד של מידע מהמשתמשים בכלי, כדי לאמן אותו הלאה, וזאת, לטענת הרשות, ללא שום הצדק.

האם מדובר בהפרת כללי ה-GDPR של האיחוד?

האם החליט סופית להתנגד ל-AI ג'נרטיבית? אילון מאסק, מנכ"ל יוטיוב, טסלה ו-SpaceX.

האם החליט סופית להתנגד ל-AI ג'נרטיבית? אילון מאסק, מנכ"ל יוטיוב, טסלה ו-SpaceX. צילום: מתוך ויקיפדיה

באותו נושא, אמר דובר הנציבות האירופית כי, "אנו מצפים מכל החברות הפעילות באיחוד האירופי לכבד את כללי הגנת המידע של האיחוד האירופי, ה-GDPR (ר"ת General Data Protection Regulation). האכיפה של תקנת הגנת המידע הכללית היא באחריות רשויות הגנת המידע של האיחוד האירופי". עם זאת, האיחוד אינו שוקל לאסור את השימוש בצ'אטבוט באופן גורף.

איטליה היא המדינה הראשונה השייכת לאיחוד האירופי שחוסמת את ChatGPT, שחודשיים לאחר השקתו כבר הגיע ליותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

סין, הונג קונג, רוסיה, איראן ואזורים מסוימים באפריקה אינם מאפשרים שימוש בו, או ש-OpenAI מונעת את האפשרות לרישום אליה באזורים אלו.

ההודעה האחרונה הזו של הגארנטה מגיעה אחרי שבסוף השבוע שעבר פרסמה קבוצה של מומחים, ביניהם אילון מאסק, מכתב פתוח הקורא לעצור את הפיתוח של הכלי אל מעבר לגרסת GPT-4 הנוכחית שלו, כדי לבחון את המגבלות שיש להטיל ואת הסיכונים האפשריים בעקבות המשך פיתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים