ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר יפתיע אתכם לטובה

הסוקר הקבוע והוותיק שלנו, צבי קצבורג, התרשם מרוב ההיבטים - החומרה והאחרים - שמציע המחשב החדש וקובע שהגם שיש לו כמה חסרונות, מדובר במחשב שבהחלט כדאי לקחת בחשבון ברכישה הבאה שלכם

ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר.

במשך השנים הרבות שבהן אני סוקר מחשבים ניידים, עוד מהתקופה שבה המחשבים מהשורה של המסכים הגדולים שקלו כמה קילוגרמים, למדתי שתמיד יש אפשרות שיגיע מחשב שיצליח להפתיע אותי. כמו שאומרים בהרבה תחומים בעולם הטכנולוגיה (למשל ענן ומתקפות סייבר), זאת לא שאלה של האם זה יקרה, אלא רק של מתי.

לא תמיד הפתעה היא לטובה, אבל בהיבט אחד משמעותי, ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר הוא מחשב שבהחלט מביא שני דברים מאוד נחמדים אל השולחן (או הברכיים), שניתן לראות כבר בהיכרות הראשונה אתו. על אף שמדובר במחשב שמתהדר במסך 16 אינץ' עם פאנל OLED שמציע רזולוציה יפה מאוד של 3.2K, משקלו עומד על 1.23 ק"ג בלבד ועוביו – על 12.95 מ"מ בלבד. כן, כתבתי פעמיים בלבד, ולחיוב, כבר בפסקה השנייה של הסקירה.

זה הרבה יותר מרשים כשמרגישים את הדבר באופן פיזי, כשמרימים את המחשב מהשולחן (ושוב, או מהברכיים) ומבינים שהוא שוקל כמו מחשב עם מסך 13.3 אינץ' ממוצע. בהחלט מרשים.

המבנה של ה-Swift Edge 16 שונה במקצת מהמקובל. הוא ישר ומאוזן כמעט לכל אורכו, ממש עד לקצה הקדמי – אז יש מקדימה שיפול קל, אלכסוני, וכמו כנראה בכל מחשב עם גודל המסך הזה (לפחות בשוק ה-Windows), הוא מגיע עם מספיק יציאות כדי לעמוד ברוב הצרכים של רוב המשתמשים. מעבר לשתי יציאות USB-C, שקצת חבל ששתיהן נמצאות בצד השמאלי של המחשב ולא אחת בכל צד, הוא כולל חיבור HDMI 2.1 בגודל מלא, שמתאים לחיבור למסך חיצוני מודרני, וכן שני חיבורי USB-A – והפעם אחד בכל צד.

זה מחשב מהסוג שמציע הרבה תכונות שמתאימות לעולם העסקי, ובזכות משקלו הנמוך, הוא יכול להיות מאוד רלוונטי למי שרוצה להתנייד עם מסך קצת יותר גדול מהמקובל. בנוסף, הוא מגיע עם חיישן טביעות אצבע בכפתור ההפעלה/כיבוי, תמיכה בתקן האלחוטי החדש Wi-Fi 7, שעדיין לא ממש ישים, מצלמה באבחנה גבוהה (HD) של 1440p, הגנה נוספת בדמות מעבד ה-Pluton של מיקרוסופט, ותכונות שמאפשרות למשתמש להישמע נקי ומדויק בעת שהוא מבצע שיחות, כולל דיכוי של רעשי רקע כדי שלא יפריעו לשיחה. מה שאין בו, וזה בהחלט חסר, הוא אפשרות להסתיר את המצלמה כשהיא לא בשימוש – לא באופן פיזי ולא באופן מכני. האפשרות הזו אמורה הייתה כבר מזמן להיות תקן במחשבים שמבקשים ללכת לכיוון העסקי.

מקלדת נומרית מלאה ומסך נהדר

עוד יתרון לגודל הוא שאייסר הצליחה "לדחוף" לצד המקלדת הרגילה של המחשב החדש מקלדת נומרית מלאה, שמקשיה קצת קטנים לעומת אלה שיש במקלדת הרגילה, אבל הם שמישים מאוד – אם רוצים להשתמש בהם, כמובן. יש ב-Swift Edge 16 גם משטח שליטה ענקי מקדימה, והוא חלק מאוד, מגיב היטב ומאפשר בקלות להגיע מקצה אלכסוני אחד של המסך לקצהו האלכסוני השני בלי להרים בכלל את האצבע. זה מכפר במקצת על כך שהמסך לא תומך במגע. עם זאת, עבור מי שלא עובר אליו ממחשב נייד עם מסך מגע, כנראה שזה לא מינוס בכלל.

ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר.

ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר. צילום: יח"צ

המסך נהדר. לצד הגודל והרזולוציה משביעי הרצון, הוא תומך בקצב ריענון של 120 הרץ ומציע תמונה מלבבת, שנעזרת בתכונות כמו בהירות שיא של 500 ניט, תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3 וניגודיות גבוהה של 1,000,000:1, בזכות תמיכה ב-Display HDR True Black 500. המשתמש יכול להרגיש בזה היטב בזכות המסגרת הדקיקה מסביב, שאומרת שיחס המסך לגוף עומד על קצת יותר מ-90% – וזה מרשים למדי למחשב נייד.

לא תמיד הפתעה היא לטובה, אבל בהיבט אחד משמעותי, ה-Swift Edge 16 החדש של אייסר הוא מחשב שבהחלט מביא שני דברים מאוד נחמדים אל השולחן: הוא קל ודק

המעבד הוא Ryzen 7 7840U המעודכן של AMD, שהוא מעבד שמונה ליבות שתומך בעבודה בריבוי נימים, והוא מגיע עם TDP שנע בין 15 ל-30 וואט בלבד, ומציע ביצועים נאים מאוד, שמתחרים היטב עם כל מעבד אחר מסוגו. זה בא לידי ביטוי במבחני ה-Geekbench 6 שלו, עם תוצאה של 2,588 נקודות במבחן הליבה היחידה ו-11,283 נקודות במבחן ריבוי הליבות. היתרון הגדול שלו, עבור מי שלא רוצה מחשב נייד עם כרטיס מסך חיצוני, הוא השבב הגרפי המשולב Radeon 780M, שמציע 12 ליבות גרפיות בתדר של 2,700 מגה-הרץ. יש, כמתבקש, גם מנוע בינה מלאכותית, שלפי AMD מסוגל לביצועים של 10 TOPS לכל היותר.

סוללה קצת מאכזבת

קצת התאכזבתי מהסוללה, שמציעה נפח עבודה של 54 וואט לשעה. בבדיקות שלי היא סיימה את המבחן בארבע שעות וכמה דקות בודדות, וציפיתי לקצת יותר, אף על פי שהמבחן כן אומר שאפשר לסיים עבודה של שמונה שעות, כפי שהחברה טוענת. ניידים חדשים מציעים כיום הרבה יותר מזה.

עוד שתי נקודות שקשורות לסוללה, ובכלל למחשב: אחת מהן היא מערכת הקירור החדשה, שמורכבת משני מאווררים וכמה כניסות אוויר. היא רעשנית מאוד בעומסים חזקים, וזה קצת מפריע. כמו כן, הטעינה של הסוללה היא באמצעות מטען 65 וואט. משום מה, המחשב דרש ממני להשתמש במטען חזק יותר כדי להטעין מהר יותר.

עם כל המינוסים, שהם די קטנים, במחיר של 5,999 שקלים, עם 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ואחסון SSDD שמורכב משני כונני 1 טרה-בייט, מדובר במחשב שבהחלט כדאי לכם לקחת בחשבון ברכישה הבאה שלכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים