"שינויים בתחום המעבדים יפתחו הזדמנויות חדשות לחברות הטק"

כך אמר סער בליץ, סמנכ"ל טכנולוגיות תאגידי בהייפר גלובל, בשיחה שערך עם אנשים ומחשבים על אספקת פתרונות מחשוב בעולם טכנולוגי המשתנה במהירות

סער בליץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות של הייפר גלובל.

חברות טכנולוגיה רבות בתעשיות המכשור הרפואי והסייבר, או חברות המייצרות מכונות תעשייתיות גדולות לשוק המוליכים למחצה, ושלהן פתרון מחשוב פיזי, קרי חומרה, ניצבות לא אחת מול דילמות בתהליך הפיתוח למוצר הסופי: כאן בדיוק נכנסות לתמונה חברות המתמחות בפתרונות מחשוב, שמאפשרות להן להפוך את הרעיון שלהן למוצר.

כדי להבין יותר לעומק את הבעיה, ערכנו שיחה עם סער בליץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות של הייפר גלובל (Hiper Global), חברה שמציעה פתרונות מחשוב לחברות המפתחות מוצרי תוכנה מבוססי מיחשוב בארץ ובעולם, שהיא בעלת מרכזי פיתוח וייצור באירופה ובארה"ב.

"מעט מאוד חברות קיימות היום בשוק הישראלי, שיכולות ללוות בהצלחה את תהליכי הפיתוח מרובי האתגרים, ומאפשרות לחברת הטכנולוגיה להגיע משלב הרעיון, דרך בחירת ארכיטקטורת המחשוב ועד ההפיכה למוצר יציב שמסופק בעולם באותו אופן, תצורה ולאורך זמן. לכן, יש חשיבות רבה לכך שלשותף יהיו שותפויות אסטרטגיות עם יצרני הטכנולוגיה הבינלאומיים", אמר בליץ.

לדבריו, "בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים רבים בקרב יצרניות המעבדים הגדולים בעולם, מה שגורם להתגברות הקרב בין אינטל למתחרותיה על שוק שבבי המחשב בשרתים, אשר נמשך מזה זמן רב ושידע כבר אין ספור עליות ומורדות. התחרות משפיעה על שוק ההיי-טק וחברות המפתחות מוצרים מבוססי מחשוב, ומצריכה היערכות גם מצד החברות המספקות פתרונות מחשוב למוצריהן".

מה מהות עבודתן של חברות טכנולוגיה המספקות פתרונות מחשוב ומה תפקידן של יצרניות המעבדים כאן?
"חברות טכנולוגיה המספקות פתרונות מחשוב, הן חברות שעובדות בשיתוף עם יצרניות המעבדים על מנת לספק פתרונות לחברות טכנולוגיות המפתחות מוצרים מבוססי מיחשוב. עולם המחשוב מקיף תחומים רבים כדוגמת אחסון, תקשורת, אבטחת מידע, וירטואליזציה, AI ועוד. היכולת להתמודד עם שלל אתגרים, מקבלת חיזוק משמעותי באמצעות שיתוף פעולה מוצלח של הייפר גלובל עם יצרניות המעבדים הגדולות בעולם, המאפשר להעניק לחברות טכנולוגיה, המפתחות מוצרים מבוססי מחשוב, ערך רב.

ל-הייפר שיתופי פעולה עם יצרניות המעבדים אינטל, AMD ואנבידיה והיא מחזיקה בתארי שותפות בדרגות הגבוהות ביותר, המעניקים לחברה מידע על התפתחויות בעולם המחשוב, וקדימות בגישה לטכנולוגיות עתידיות של חברות המעבדים, לפני כלל השוק. גישה זו מייצרת ערך רב ללקוחות ומעניקה להם בסיס לתמיכה ארוכת טווח בתהליך הפיתוח והתכנון העתידי של מפת הדרכים שלהן".

האם שליטתה בשוק הקיים תיחלש? אינטל.

האם שליטתה בשוק הקיים תיחלש? אינטל. צילום: Shutterstock

אילו שינויים חלים היום ביצרניות חברות המעבדים הגדולות, אינטל, AMD ואנבידיה ביחסן אחת לשנייה בתחום השרתים?
"באופן כללי המוצרים והטכנולוגיות החדישות של המעבדים של אינטל, AMD ואנבידיה נמצאים בהליך רציף של חדירה לשוק. בתקופה האחרונה אנו עדים לכך שחברת אינטל מתמודדת מול מספר אתגרים, המשפיעים על היכולת שלה להתקדם במהירות ולהתמודד עם התחרות בתחום המעבדים. בשנת 2020 אינטל החזיקה בנתח שוק גורף של 98% בתחום מעבדי השרתים בעולם, והצפי הוא שהיא תרד השנה ל-70% נתח שוק".

כיצד אתה ממליץ לחברות טכנולוגיה המספקות פתרונות מחשוב להתמודד עם השינויים?
"שינויים בתחום המעבדים עשויים לפתוח הזדמנויות חדשות לחברות הטכנולוגיה ולסייע להן לחדור לשווקים חדשים ובייחוד לחדור לשוק המחשוב המובנה (Embedded Computing), המתייחס לשימוש במעבדים ובמכשור מובנה כמו מערכות בקרה, רכבים, מכונות תעשייתיות, מכוניות חכמות ועוד. המעבדים המתקדמים יכולים לספק את הביצועים הנדרשים למערכות מובנות מתקדמות ולספק תמיכה ביישומי בינה מלאכותית תובעניים מאוד ובלמידה העמוקה (Deep Learning)".

מה צפוי לקרות בתחום מעבדי השרתים וחברות הטכנולוגיה המספקות פתרונות מחשוב בשנה הקרובה? בחמש השנים הקרובות?
"יצרניות המעבדים כמו אינטל ו-AMD ימשיכו לפתח מעבדים חדשים ומתקדמים בטכנולוגיה ובביצועים. ניתן לצפות להכרזות על מעבדים בטכנולוגיות ייצור גבוהות, כמו 5 ננומטר ו-3 ננומטר, שיספקו ביצועים משופרים ויעילות גבוהה יותר. יש לזכור שעם ההתפתחות המואצת של תחום הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית, יגבר הצורך במעבדים מתקדמים שיכולים לספק ביצועים משופרים.

אנבידיה כבר הודיעה שברבעון הראשון של שנה הבאה היא צפויה להכריז על מעבדים כלליים (CPU) בעולם השרתים. בנוסף, כבר נפוצו שמועות, לפיהן בכוונתה לפתח מעבדים עצמאיים שמסתמכים על טכנולוגיית AI עם ארכיטקטורה ייחודית. מדובר בשינוי גדול מצידה, שעשוי ליצור תחרות נוספת ולהביא לחדירה חזקה יותר של אנבידיה לתחום המעבדים.

בטווח של חמש השנים הקרובות, נצפה בצמיחת מעבדים מתקדמים מבוססי ARM בתחום השרתים והמובייל, שימשיכו לחזק את נוכחותם בתחום ולהפחית את השליטה של אינטל בשוק המעבדים. אין ספק שהתחרות הגוברת בין AMD לאינטל, פותחת בפני הלקוחות מרחב שלם של אפשרויות נוספות ואטרקטיביות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים