מחקר: החל עידן הבינה המלאכותית המשבשת – או ההורגת

לפי המחקר החדש של נטאפ, בעידן ה-AI הנוכחי קיימים שני סוגי ארגונים: אלו שיצליחו לאמץ את הטכנולוגיה לטובתם, ומנגד, ארגונים שהאיחור בהטמעת הטכנולוגיה החדשנית - יביא לחיסולם

מאמצים אותה או מאחרים לקפוץ על הרכבת? בינה מלאכותית.

עידן חדש החל בעולם ה-IT: עידן הבינה המלאכותית. הוא מתאפיין בחלוקה מובחנת בין שני סוגי ארגונים: אלה שמתמודדים ויתמודדו עם השיבוש שהמגמה מביאה עימה, ויצליחו לאמץ את הטכנולוגיה לטובתם, ומנגד, ארגונים שהאיחור בהטמעת AI יביא לחיסולם; כך לפי מחקר חדש של נטאפ (NetApp).

ענקית תשתית הנתונים פרסמה את דו"ח מורכבות הענן השנתי, זו הפעם השנייה. הדו"ח מנתח את פעילותם של מקבלי ההחלטות ב-IT לגבי פריסת בינה מלאכותית בהיקפים גדולים, את ההבדלים בין מי שהצליח במשימה למול מי שלא עשה כך, ואת התפקיד הקריטי של תשתית נתונים מאוחדת להשגת הצלחה בתחום.

המחקר נערך במרץ השנה, בקרב 1,300 מנמ"רים, מנהלי דאטה ובכירי IT – בארגונים בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, אוסטרליה, ניו-זילנד, הודו סינגפור ויפן.

הדו"ח מצא חלוקה ברורה בין ארגונים המובילים בהטמעת רכיבי בינה מלאכותית, לאלה המאחרים בתחום. בהhבט אזורי, 60% מהארגונים במדינות המובילות ב-AI – הודו, סינגפור, בריטניה, ארה"ב – עורכים  פרויקטים של בינה מלאכותית או נמצאים בפיילוט. זאת, בניגוד מוחלט לארגונים מ-36% מהמדינות הנמצאות בפיגור בתחום – ספרד, אוסטרליה, ניו זילנד, גרמניה ויפן.

ענף ההיי-טק – מוביל באימוץ AI

בהיבט המגזרי, ענף ההיי-טק מוביל את הארגונים המובילים בעולם זה, עם 70% מפרויקטי AI הפועלים או נמצאים בפיילוט. המגזר הבא אחריו הוא של הבנקאות ושירותים פיננסיים, עם 55% פרויקטים בתחום, ולאחריו – מגזר הייצור עם 50%. מגזרים הנמצאים בפיגור בתחום ה-AI הם שירותי הבריאות (38%) ומגזר המדיה והבידור (25%).

עוד עולה מהמחקר כי לחברות גדולות יותר, המונות יותר מ-250 עובדים, יש סיכוי גבוה יותר שיהיו להן פרויקטים של בינה מלאכותית: ל-62% מהארגונים הגדולים יש פרויקטי AI בפועל או בפיילוט, לעומת רק 36% מהחברות הקטנות יותר, המונות פחות מ-250 עובדים.

באופן לא מפתיע, ארגונים המובילים בתחום בינה מלאכותית, דיווחו יותר על היתרונות מ-AI: עלייה של 50% בשיעורי הייצור; גידול של 46% באוטומציה של פעילויות שגרתיות, ושיפור של 45% בחוויית הלקוח.

"עליית המגמה של בינה מלאכותית מובילה אותנו לעידן של 'שיבוש או תמות', וזה עידן חדש", אמרה גבריאלה בוקו, סמנכ"לית השיווק של נטאפ. לדבריה, "ארגונים שיש להם מערכי נתונים אחודים, עם תשתית נתונים חכמה, נמצאים במקום טוב יותר כדי לנצח בעידן הבינה המלאכותית".

למרות הפער המובחן בין ארגונים הפועלים בתחום לבין מי שלא, המחקר מצא שיש התקדמות ניכרת בקרב אלה המפגרים בתחום הבינה המלאכותית, והם עסוקים בהכנת סביבות ה-IT שלהם ל-AI. כך, 42% מהארגונים במדינות הנמצאות בפיגור בעולם הבינה המלאכותית כבר ביצעו אופטימיזציה של סביבות ה-IT שלהם עבור AI, ומי שכבר החלו בפעילות בתחום, דיווחו שהם רואים את היתרונות של תשתית נתונים מאוחדת.

חלוקה מחדש של תמהיל ההשקעה הטכנולוגית

מהמחקר עולה עוד כי אף שעלויות IT ואבטחת מידע הן אתגרים מובילים – הן לא יפגעו בהתקדמות של הטמעת יכולות בינה מלאכותית בארגונים. כך, בשל הרצון להגדיל את הפעילות בתחום בינה מלאכותית, ארגונים יגדילו גם את פעילות הענן (CloudOps) ואבטחת המידע שלהם במהלך השנה. זאת, כי חל גידול בחשש שיש בקרב מנהיגי ה-IT בהיבט סיכוני הסייבר. חשש זה צמח ב-16% בשנה החולפת והיה ל"דאגה הגדולה בחשיבותה" – בקרב 61% מהארגונים.

כמענה לכלל האתגרים האלה, כך עולה, "ארגונים המובילים בתחום ה-AI יצמצמו, או יקצצו, בפעולות IT אחרות, או יחלקו מחדש את תמהיל ההשקעה הטכנולוגית שלהם, כדי לממן יוזמות בינה מלאכותית". במקביל, הם יגדילו את פריסת הענן לצרכי בינה מלאכותית ב-19% – מ-2024 עד 2030. הם אף יגדילו את ההשקעות באבטחת מידע ב-25%: מ-33% ב-2023 ל-58% ב-2024.

"בינה מלאכותית טובה בדיוק ורק כמו הנתונים שמזינים לתוכה", אמר פרבג'יט טיוואנה, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת אחסון הענן ב-נטאפ. "בכל ארגון, לא משנה מה מידת האימוץ שלו את הבינה המלאכותית – ככל שהנתונים שלו אחודים ואמינים יותר, כך גדל הסיכוי שיוזמות ה-AI שלו יצליחו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים