ה-AI היא הכתר של עולם היהלומים

החברה הישראלית הוותיקה שרין טכנולוגיות עוסקת בפיתוח מערכות למיפוי ועיבוד יהלומים ● הענן של AWS מסייע לה לפתח שירותים נוספים, מבוססי בינה מלאכותית

ה-AI שבכתר.

"בשנים האחרונות ענף היהלומים נמצא בתהליך שינוי, בעקבות הופעתם של יהלומי המעבדה. הירידה המהירה במחיר של יהלומי מעבדה מצמצמת את שולי הרווח של הקמעונאים וגורמת לפחות עניין במכירה שלהם. המערכת שלנו יכולה להתמודד עם אבנים טבעיות ומלאכותיות בצורה מלאה. האוטומציה שאנחנו מביאים מאפשרת ליצרנים להתמודד עם התנודות בשוק, להגדיל את הייצור בצורה אקספוננציאלית ולעבור תקופות קשות", כך אמר זאב קופל, סמנכ"ל מו"פ בשרין טכנולוגיות (Sarine).

החברה הוקמה ב-1988 ועוסקת בפיתוח מערכות למיפוי ועיבוד יהלומים. המטה שלה יושב בהוד השרון והיא נסחרת בבורסות סינגפור ותל אביב. שרין מפתחת כבר שנים פתרונות לשרשרת העיבוד והמסחר ביהלומים – החל משלב הגלם, דרך תכנון אוטומטי של תהליך העיבוד, מבוסס אלגוריתמים, ועד לדירוג גמולוגי (גמולוגיה = מדע חקר אבני החן) באמצעות מערכת דירוג, שמחליפה דירוג גמולוגי ידני.

לדבריו, "הכנסת הטכנולוגיה לאורך כל חיי היהלום מאפשרת להוסיף לו ערך נוסף, עם הצגת המסלול שהיהלום עבר – הן בצורה ויזואלית, כאמצעי מכירה, והן למטרות מסחר ממקורות ידועים".

זאב קופל, סמנכ''ל מו''פ בשרין טכנולוגיות.

זאב קופל, סמנכ"ל מו"פ בשרין טכנולוגיות. צילום: יח"צ

לפי רומי גך-ברעם, דירקטורית לשיווק גלובלי בשרין טכנולוגיות, "השוק העולמי לעיבוד יהלומים מתרכז כיום ברובו בעיר סוראט שבמדינת גוג'ראט בהודו. 90% מעיבוד היהלומים העולמי מתרחש שם. תחומי התכנון והעיבוד של יהלומים הם טכנולוגיים לחלוטין, ודורשים ידע ומומחיות של מפעלי העיבוד, וכן שלל כלים טכנולוגיים. המערכות שפיתחנו ב-35 שנים בולטות בשוק בכל הקשור לתכנון וניסור האבן הגולמית ועיבוד מיטבי שלה, להפקת הערך המרבי מהיהלומים".

היא הוסיפה כי "הטמעה של מערכת חדשה לעיבוד יהלומים דורשת הכשרה משמעותית, הדרכה מעמיקה ותמיכה שוטפת. טעות בהפעלת המערכת, או הנחות ידניות שגויות, עלולות להפוך אבן גלם של יהלום ששווה סכומים גדולים ללקוח הסופי לאבן גלם ברווח כמעט אפסי. לכן, החלטנו להתמקד בפיתוח יכולות ושירותים נוספים, המספקים פתרון אוטומטי, בעל ערך מוכח, לכל יהלום. כדי למנוע מהלקוחות את הרתיעה מתהליך רכש ממושך חדש ולאפשר להם להתמקד בעיבוד יהלומים, אבל עם אפשרויות חדשות שהם יכולים להפעיל מיידית, לפי דרישה וחיוב על בסיס שימוש, הלכנו על פתרון במערכות ענן, שמאפשר הנגשה של היכולות החדשות בתצורת תוכנה כשירות (SaaS)".

לדברי קופל, "יש לנו מגוון מערכות שפותחו לשלבי העיבוד מצורת הגלם למלוטש. הפתרון שלנו משלב מערכת של גילוי פגמים בתוך היהלום עם מערכת שכוללת סורק מתקדם ותוכנה המבוססת על פטנטים שלנו. זאת, לצורך תכנון אופטימלי של ערך היהלום, בהתאם ליעד המסחרי שלו".

MVP בעולם היהלומים

קופל אמר כי "בשל החיבור לענן, אנחנו מציעים ללקוחות שירות חדש, MVP (Most Valuable Planning). באמצעותו, הלקוחות יכולים לבקש מהמערכת לבצע ניתוח אוטומטי מעמיק יותר של תכנון העיבוד לאבנים הגולמיות, תוך התחשבות במדדים שונים וגמישות בכל מדד, בלחיצת כפתור. השירות מביא ערך נוסף ליהלום ולבחירת הלקוח. שביעות הרצון של הלקוחות מהמערכת היא גבוהה, כי הם רואים קשר ישיר בין העלות של השירות לתוספת הכנסות עבורם. בעתיד נציע להם שירותים נוספים, כמו מעקב מלא אחרי כל שלבי הייצור".

רומי גך-ברעם, דירקטורית לשיווק גלובלי בשרין טכנולוגיות.

רומי גך-ברעם, דירקטורית לשיווק גלובלי בשרין טכנולוגיות. צילום: יח"צ

גך-ברעם ציינה כי "בעולם היהלומים, הרווחים משתנים לפי תקופות, והבאת ערך כספי לשוק זה היא שיפור אדיר ליצרנים. יש הרבה שוני בין לקוחות הקצה, הצרכנים במדינות שונות. יש כאלה שרוצים אבנים גדולות, ויש שמעוניינים באבנים נקיות, בלי לכלוכים ופגמים טבעיים. המתכנן יכול לבחור את האפשרות לפי הרצון למקסם את הרווח או לפי דרישת הלקוח. המערכת שפיתחנו, בעזרת אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת משולבת בינה מלאכותית, תבחר את תכנון הליטוש האופטימלי, ועם פחת מינימלי".

"לפני כשנה העברנו את פיתוח אלגוריתמי ה-AI לפלטפורמת SageMaker של AWS. זה הניב לנו חיסכון של זמן יקר בפיתוח. עוד התחלנו באחרונה להשתמש גם בשרתים מבוססי מעבדי AWS Graviton מהדור השלישי, שמאפשרים לנו גישה לביצועים גבוהים ובעלויות נמוכות. אנחנו משתמשים גם בתשתית Amazon S3", ציין קופל. הוא אמר כי "אנחנו משתמשים במגוון שירותי ענן של AWS כדי לפתח את המערכות החדשות שלנו. זו תשתית חשובה ומשמעותית, שמאפשרת לנו לתת מענה לכל לקוח, בכל מקום, עם יכולות מחשוב חזקות, אינטגרציה עם מוצרי החברה ומענה אבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים