אמזון סוגרת את חטיבת Halo Band ומפטרת עובדים בישראל

חלק גדול מפיתוח מותג צמידי הבריאות של החברה מבוצע במרכזים שלה בתל אביב ובחיפה ● בנוסף, אמזון החלה אתמול (ד') בפיטורים נרחבים ב-AWS ובחטיבת משאבי האנוש שלה

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי.

אמזון מפטרת בימים אלה עשרות מעובדיה בישראל, כחלק מסגירת החטיבה שמפתחת את צמיד הבריאות שלה, Halo Band. חלק מהפיתוח של הצמיד הזה, כמו גם של אלקסה – שהחברה לא מרוצה מקצב המכירות שלה – נעשה במרכזים של אמזון בתל אביב ובחיפה. ההערכה היא כי החברה מעסיקה בארץ כ-1,000 עובדים וכ-5% מהם – 50 איש – ילכו הביתה בגל הפיטורים הנוכחי.

הדיווח הראשון על סגירת החטיבה המייצרת את Halo Band פורסם ב-The Verge. מדובר בשלושה מוצרים תחת מותג זה, שייצורם נפסק. מליסה צ'ה, סגנית נשיא באמזון למוצרי בית חכם ובריאות, אמרה לאתר כי "קיבלנו את ההחלטה הקשה לסגור את תוכנית Halo, שתביא לירידה במספר המשרות". היא ציינה שהסגירה נובעת מהגברת התחרות בשוק ומאי הוודאות הכלכלית. "על אף שהלקוחות שלנו אוהבים את Halo, עלינו לתעדף הקצאת משאבים ולמקסם את התועלת ללקוחות ולפעילות ארוכת הטווח של החברה", הוסיפה צ'ה.

כאמור, אמזון הפסיקה את הייצור של שלושת המוצרים שנמכרים תחת המותג Halo – המוצרים View ,Band ו-Rise – והורידה מהאתר שלה את האפשרות לקנות אותם. עם זאת, הם עדיין מוצעים למכירה בכמה אתרים מצד שלישי. החברה תשבית את החומרה שלהם בחודשים הקרובים.

פיטורים – גם ב-AWS

בנוסף, על פי דיווחים בתקשורת העולמית, אמזון החלה אתמול (ד') לפטר עובדים בחטיבות הענן ומשאבי האנוש שלה. מדובר בפיטורים של 9,000 עובדים בחטיבות אלה, שעליהם החברה כבר הכריזה. מנכ"ל AWS, אדם סליפסקי, וראשת תחום משאבי האנוש באמזון, בת' גלטי, שלחו אימייל לעובדים בארצות הברית, קנדה וקוסטה ריקה, שמודיע להם על הפיטורים הצפויים.

מוקדם יותר השנה ביצעה אמזון גל פיטורים נוסף – של 18 אלף עובדים. גלי הפיטורים הם אחד המהלכים שמנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, מבצע בימים אלה לצמצום ההוצאות של החברה. מהלכים נוספים הם הקפאת גיוסי עובדים וסגירה של כמה פרויקטים שנמצאים בשלבי ניסוי. יחד עם הפיטורים הנוכחיים (כולל בחטיבת הפרסום שלה), מדובר בפיטורים הגדולים ביותר שאמזון ביצעה מאז שנוסדה בשנות ה-90'.

אמזון צפויה לפרסם הלילה (ה'), לאחר סגירת שערי וול סטריט, את התוצאות העסקיות שלה. עם פרסומן ניתן יהיה לראות האם הייתה לפיטורים שכבר בוצעו השפעה על מצבה הפיננסי של החברה, ואם כן – כיצד ועד כמה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ספק

    אף אחד לא באמת עובד שם. מאז הקורונה כולם שם כאילו עובדים מהבית. בפועל, לכולם שם יש עסקים שמהווים עיקר ההכנסה שלהם כמו צימרים, נדל״ן וכדומה. נחמד מאוד לפתח סטארט אפ משלך בזמן שיש לך דמי כיס של 35 אלף ₪. אבטלה סמויה גלויה. כולם יודעים על השמנת שם. כנראה בארה״ב מישהו שם לב והחליט לשים ברקס. בארץ כולם ידעו אחד על השני שלא באמת עובדים שם או אפילו לא באים לעבודה אי אפשר ״לעבוד״ מהבית.

אירועים קרובים