אמזון מוציאה לפועל סבב פיטורים נוסף – שישפיע על 9,000 אנשים

מהחברה נמסר כי הקיצוצים במשרות ישפיעו על עובדי AWS ו-Twitch וכן על יחידות אחרות ● מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, אמר לעובדיו כי הפיטורים הנוספים נחוצים לאחר משוב נוסף שהגיע ממחלקות על העסקת-יתר

מפטרת עוד עובדים. אמזון.

ההיי-טק מתכווץ מזה מספר חודשים וכעת נודע כי עוד ענקית טק – אמזון – מפטרת אלפים מעובדיה בסבב נוסף של קיצוצי משרות. אנדי ג'סי, מנכ"ל החברה, בישר אתמול (ב') שאמזון שולחת הביתה עוד 9,000 אנשים מכוח העבודה שלה – שמספרם הפעם מהווה רק חצי מ-18,000 העובדים שכבר פוטרו בינואר.

יצוין עם זאת כי הפיטורים מהווים אחוז קטן מכוח העבודה הכולל של אמזון, אשר עמד על 1.5 מיליון איש בדצמבר 2022, ואחוז זה קטן בהרבה מאשר היקף הקיצוצים שנראו אצל כמה ענקיות טכנולוגיה אחרות.

"בהתחשב באי הוודאות בכלכלה וחוסר הוודאות הקיימת בעתיד הקרוב, בחרנו להיות יעילים יותר בעלויות ובמספר העובדים שלנו", כתב ג'סי במזכר ששלח לעובדים. לדבריו, הקיצוצים ישפיעו בעיקר על זרוע מחשוב הענן (AWS), מחלקות משאבי האנוש והפרסום וכן על עובדי פלטפורמת הזרמת משחקי הווידיאו Twitch.

ג'סי כתב לעובדיו כי הפיטורים הנוספים נחוצים לאחר משוב חדש שהגיע ממחלקות החברה השונות על העסקת-יתר, בזמנים שבהם החברה מחפשת דרכים לצמצום, לאחר כמה שנים שבהן גייסה עוד ועוד עובדים.

יצוין כי הפיטורים הם רק חלק ממאמצי החיתוך בעלויות של הענקית מסיאטל, שגם הכריזה על סגירת חלק מהסופרמרקטים נטולי הקופות שלה, Amazon Go, וכן על הפסקה בתוכניותיה לפתוח את HQ2 – מטה חברה חדש באזור וושינגטון די.סי. – אם כי החברה אמרה כי מדובר בצעד זמני בלבד.

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון. צילום: יח"צ

ההיי-טק העולמי מתכווץ אחרי הקורונה

"יש אולי מי ששואלים מדוע לא הודענו על הצמצום בתפקידים אלה עם אלו שעליהם הכרזנו לפני מספר חודשים", כתב ג'סי. "התשובה הקצרה היא שלא כל הצוותים סיימו את הניתוחים שלהם בסוף הסתיו; ובמקום למהר לעבור את ההערכות הללו ללא ההתעמקות המתאימה, בחרנו לשתף את ההחלטות האלו כפי שקיבלנו אותן כדי שלאנשים יהיה את המידע בהקדם האפשרי". עוד ציין ג'סי כי "הצוותים המושפעים עדיין לא סיימו לקבל החלטות סופיות לגבי התפקידים המדויקים שיושפעו. לאחר קבלת ההחלטות הללו (המטרה שלנו היא לסיים באמצע עד סוף אפריל), נתקשר עם העובדים המושפעים (או, אם רלוונטי באירופה, עם גופים מייצגים של עובדים)".

גיוס היתר שעליו מדבר ג'סי במכתבו אירע בעיקר בתקופת הקורונה, כאשר הצרכנים בשווקים הגדולים של ענקית הקמעונאות אונליין בחרו לערוך קניות  ולצרוך בידור דרך האינטרנט והביקוש לשירותיה של החברה זינק.

גם ענקיות טק אחרות, כדוגמת גוגל, מיקרוסופט ומטא – החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, בין השאר – הולכות ומכווצות את כוח האדם שלהן.

בשבוע שעבר הודיעה מטא על סבב פיטורים חדש, בו יכללו עוד 10,000 עובדים, אותו תממש בחודשים הקרובים. מטא פיטרה בדיעבד ולאחר הקורונה כמעט 25% מכוח העבודה המשוער שלה וזאת בתוך מספר חודשים בלבד, לנוכח מה שהמנכ"ל, מארק צוקרברג, הצהיר שהיא "שנת ההתייעלות" של החברה.

לעת עתה לא ידוע האם יפוטרו גם עובדי אמזון בישראל ואם כן – כמה מהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים