"המשימה: להנגיש מידע רפואי, מאובטח – בענן"

כך אמר ערן זהבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של קלאוד באזז מקבוצת וואן, בכנס Digital Health, אתמול (ד') ● "ה-AI משנה את עולם הרדיולוגיה", ד''ר אייל קלנג, מנהל Hub הנתונים ב-ARC - מרכז החדשנות של בי"ח שיבא

ערן זהבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של קלאוד באזז מקבוצת וואן.

"עד היום, ארגונים רכשו שרתים לדטה סנטר הפנימי שלהם, מה שדרש תכנון מראש. המעבר לענן

מביא עימו בשורה של יכולת לקבל מיני שירותים עליו, ולקבל אותם עם גמישות בצריכה ובהתאמה, בתשלום. אלא שהענן נושא עמו גם אתגר והזדמנות בהיבטי אבטחת המידע. לכן, המשימה כיום היא להנגיש מידע רפואי, באופן מאובטח – בענן", כך אמר ערן זהבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של קלאוד באזז (CloudBuzz) מקבוצת וואן (ONE). לדבריו, "הענן מספק יכולת לעבודה על בסיס תקנים קפדניים בהבטי אבטחת מידע, שרידות, זמינות וביצועים, ויש לנצל יכולת זו".

זהבי דיבר בכנס Digital Health, שנערך באולם אירועים לאגו בראשון לציון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ד') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

מה תורמת השותפות עם AWS ליכולות קלאוד באזז?

ב-2019, הקימה וואן את קלאוד באזז, הפועלת בענן של AWS, ומספקת שירותי מומחה וייעוץ בעולם זה. "החברה", ציין זהבי, "הוסמכה כשותפה על ידי אמזון העולמית ומונה מומחים בעלי ניסיון בתכנון והקמת מערכות ענן מורכבות ואנשי DevOps".

"AWS היא חברת הענן הציבורי הגדולה והמובילה בעולם", הרחיב זהבי, "ואנחנו שותפים שלה בשוק המקומי. ככאלה, אנו ממנפים את ההיכרות העמוקה שלנו עם שוק ה-IT בישראל ומעמיקים את האימוץ של פתרונות AWS בקרב ארגוני אנטרפרייז וסטארט-אפים, אשר מתמודדים עם אתגרי המחר במעבר לענן, וזקוקים לשותף מקצועי שילווה אותם – בפן הטכנולוגי והעסקי".

לדבריו, "אנו מגדילים את הערך שניתן להפיק מהענן עבור הארגון, ועושים זאת בבנייה של אגם נתונים ארגוני, במסגרתו אנו אוספים את כלל המידע הארגוני למקום אחד, עם הגנה על כל צורה ותצורה של דאטה המגיע מהמערכות השונות, לרבות מחיישנים. באגם הנתונים, המידע עובר סינון ומיטוב, ואז – באופן מאובטח – אנו מעניקים למשתמשים גישה – רק למידע לו הם נדרשים. האבטחה מתממשת בצורה טובה יותר, עם שורה של תקינות ובקרות, שהן קריטיות למידע בעולם הבריאות, ועם שירותי אבטחה מובנים".

זהבי סיים באומרו כי "בנינו פתרון בשם 'חדרי מחקר', המשרת כבר יותר משלושים לקוחות ארגוניים בעולם הבריאות. הוא מספק להם יכולות, בלא שיידרשו לבניית תשתית. במסגרת הפתרון המוצע, חקרנו יותר מ-40 טרה בייט של מידע. כך, הלקוחות מעולם הבריאות עורכים מחקרים בעולמות המחקר הרפואי השונים, דוגמת גנטיקה, דימות וניתוח תוצאות ביופסיה. הפתרון מעניק ללקוחות יכולות מחקר בלא מאמץ, והוא מיועד, בין השאר, לגופים קטנים, שיכולות המחשוב שלהם מוגבלות, והם נדרשים לעריכת המחקרים – באופן מאובטח".

ד''ר אייל קלנג, מנהל Hub הנתונים ב-ARC, מרכז החדשנות של בית החולים ע''ש שיבא.

ד"ר אייל קלנג, מנהל Hub הנתונים ב-ARC, מרכז החדשנות של בית החולים ע"ש שיבא. צילום: ניב קנטור

הרדיולוגיה משתדרגת בזכות ה-AI 

ד"ר אייל קלנג, מנהל Hub הנתונים ב-ARC, מרכז החדשנות של בית החולים ע"ש שיבא, אמר כי "הבינה המלאכותית משנה את עולם הרדיולוגיה".

לדבריו, "רדיולוגיה היא תחום אשר מושפע רבות בשל השימוש בטכנולוגיות AI. הרדיולוגיה חזקה בבינה מלאכותית, כי מדובר בתחום רפואי שהוא חזותי, ולכן הוא היה הראשון לפרוץ ברפואה".

ד"ר קלנג הוסיף ואמר ש-" מה שגרם ל'הייפ' של ה-AI, הוא ההתפוצצות של המידע, ובתוכו, של מידע רפואי. כך, עלתה השאלה כיצד לתכלל את כל המידע החזותי הזה".

ד"ר קלנג סיים את דבריו בתארו פרויקט העושה שימוש באלגוריתם חכם, לטובת שיפור הליכי המחקר בתחום הרדיולוגיה – תוך בנייה של מנוע מבוסס רשת נוירונים מסוג רשתות עצביות מלאכותיות, ANN.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים