סיסקו קונה את לייטספין הישראלית תמורת 225 מיליון דולר

החברה הנרכשת מספקת אבטחת מידע לתשתיות ענן ● מדובר ברכישה הרביעית של חברה ישראלית שהענקית האמריקנית מבצעת בשנים האחרונות

מייסדי לייטספין. מימין: אור אזרזר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ו-ולאדי סנדלר, המנכ"ל.

סיסקו עתידה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית לייטספין תמורת סכום של בין 200 ל-250 מיליון דולר – כך לפי כלכליסט, שפרסם את הידיעה ראשון. ייתכן שההודעה הרשמית על הרכישה תצא עוד היום (ד'). סכום הרכישה הוא בערך בין פי ארבעה לפי חמישה מהשווי שהוערך לה ביוני 2021, שלפי מאגר המחקר פיצ'בוק עמד על 46 מיליון דולר.

לייטספין נוסדה בתל אביב בפברואר 2020, רגע לפני התפרצות הקורונה בישראל, על ידי אור אזרזר, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ו-ולאדי סנדלר, המנכ"ל שלה. אזרזר עבד בעברו במשרד ראש הממשלה ואילו סנדלר הוא יוצא ג'נרל אלקטריק וסטארט-אפ שהקים ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. על פי קראנץ' בייס, החברה גייסה עד כה כ-20 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה היה סבב A. בין המשקיעים בלייטספין נמנות יבמ, דל טכנולוג'יס קפיטל וקרן אייבקס. לפי הדיווחים, 50 עובדי החברה יצטרפו לסיסקו.

הפלטפורמה של לייטספין מספקת אבטחת מידע לתשתיות ענן. היא מגנה על יישומי קלאוד נייטיב, קוברנטיס ומיקרו-שירותים מפני סיכונים ידועים ושאינם ידועים. מדובר בפלטפורמה בשירות עצמי, שמספקת למנהלי הנדסת ואבטחת תוכנה כשירות (SaaS) כלים להגנה על מערכות המחשוב שלהם. לייטספין מתחרה בחברות כמו וויז, אורקה ופאלו אלטו.

סיסקו מעסיקה 800 עובדים בששת מרכזי המו"פ שלה בישראל, מתוך 80 אלף עובדים שהיא מעסיקה ברחבי העולם. החברה הודיעה בנובמבר האחרון על פיטוריהם של 4,000 עובדים, אולם לא בארץ. הרכישה האחרונה שלה בישראל הייתה של אפסגון, שמספקת יכולות ניטור, זיהוי, ניתוח ותיקון תקלות באפליקציות בסביבות ענן, תמורת כחצי מיליארד דולר. שתי חברות ישראליות נוספות שהיא קנתה בשנים האחרונות הן סדונה, שנרכשה במאי 2021 תמורת 100 מיליון דולר, ופורטשיפט, שאותה היא רכשה באוקטובר 2020. שווי השוק הנוכחי של הענקית האמריקנית עומד על 206 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים