ברקע המהפכה המשפטית: ריסקיפייד מוציאה חצי מיליארד ד' מהארץ

החברה הודיעה על הצטרפותה למחאה ● עדו גל, המנכ"ל והמייסד-המשותף, שלח מכתב לעובדים ובו כתב כי ריסקיפייד תוציא את כספיה מישראל ואף ציין שבכוונתה לפתוח משרות חדשות באתר המו''פ שלה בליסבון בירת פורטוגל

מצטרפת למחאה נגד הרפורמה המשפטית. ריסקיפייד.

ברקע מחאת ההיי-טק כנגד המהפכה המשפטית, הודיעה ריסקיפייד (Riskified) על הצטרפותה למחאה: עדו גל, המנכ"ל והמייסד-המשותף, שלח מכתב לעובדי החברה ובו כתב כי היא תוציא את כספיה מישראל. 

גל ציין כי החברה תוציא מהארץ את כלל המזומנים ושווי המזומנים שלה, בסך כולל הנאמד בכחצי מיליארד דולר ותעביר אותם לבנקים זרים. כמו כן, ציין המנכ"ל כי החברה מעודדת את העובדים ליטול חלק במחאות וכי היעדרות מהעבודה בשל כך לא תהיה כרוכה בנטילת ימי חופשה.

עוד ציין גל כי בכוונת החברה לפתוח משרות חדשות באתר המו"פ שלה בליסבון בירת פורטוגל, על מנת לסייע לעובדי החברה הישראלים שירצו לעבור לשם ולקבל "חבילת רילוקיישן".

"החשש שלנו", כתב המנכ"ל לעובדיו היום (ד'), "הוא שככל שהמצב הפיננסי ימשיך להידרדר, וכדי לשמור על יציבות פיננסית, הממשלה תגביל העברות ומשיכות סכומים גבוהים".

חושש מהרפורמה המשפטית. עדו גל, המנכ"ל והמייסד-המשותף של ריסקיפייד.

חושש מהרפורמה המשפטית. עדו גל, המנכ"ל והמייסד-המשותף של ריסקיפייד. צילום: לכידת מסך מדף הלינקדאין של עדו גל

"מאמין כי רק תוצאות שליליות יגיעו מהרפורמה הזאת"

גל המשיך וציין כי "החוקים שעוברים עלולים להוביל לפירוק מערכת המשפט העצמאית שלנו. בסבירות גבוהה הדבר יוביל למיתון כלכלי משמעותי וממושך בישראל. חשוב מכך, הדבר יביא לכך שישראל תהפוך מדמוקרטיה בעלת ערכים ליברליים למדינה בה יש משטר אוטוריטרי. אני מאמין כי רק תוצאות שליליות יגיעו מהרפורמה הזאת".

ריסקיפייד הוקמה בסוף 2012 על ידי המנכ"ל, גל, וה-CTO, אסף פלדמן, והיא מונה כמה מאות עובדים, בתל-אביב וניו יורק. על לקוחותיה נמנים הארגונים הגדולים בעולם – חברות תעופה, בתי אופנה ורשתות גדולות. באוגוסט 2021 היא החלה להיסחר בבורסה בניו-יורק.

ריסקיפייד פותרת בעיה מהותית עבור חברות המסחר המקוון, המפסידות מיליארדי דולרים בשל שימוש בפתרונות מיושנים למניעת הונאות, כישלון בביצוע תשלומים, שיטות אימות זהות לקוח מסורבלות ועוד. החברה עושה שימוש באלגוריתמים מורכבים ובתהליכי לימוד מכונה, כדי לזהות לקוחות לגיטימיים ולסייע להם להשלים את הרכישה. כך, חברות מסחר אלקטרוני יכולות לאשר יותר עסקאות בבטחה, להרחיב את פעילותן למדינות נוספות ולאפשר תהליכי מכירה מרובי ערוצים, תוך הענקת חוויית קנייה חלקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפסים..לא צריך אותם

    ממציאים תאוריות קונספירציה הזויות כדי לאיים על המדינה

אירועים קרובים