וולמארט עדכנה: הבשורה על קבלת לייטקוין כאמצעי תשלום היא פייק

מטבע הקריפטו - שערכו נסק בתוך דקות, עקב ההודעה לעיתונות, שהתגלתה לבסוף כתרמית - צנח מייד בעשרות אחוזים

לא תקבל תשלומים בקריפטו. וולמארט. צילום: ג'ונתן וייס, BigStock

ההודעה לעיתונות שכותרתה "וולמארט (Walmart) מכריזה על שותפות גדולה עם לייטקוין (Litecoin)" יצרה מהומה והזניקה את ערך מטבע הקריפטו בעשרות אחוזים בתוך זמן קצרצר, אלא שאז התגלתה כמזויפת.

אתמול (ב') התבשר העולם כי ענקית הקמעונאות האמריקנית וולמארט תאפשר ללקוחותיה, כביכול, רכישות בקריפטו החל מה-1 באוקטובר. חדשות הכזב הללו גרמו, כאמור, לזינוק מלאכותי בערך המטבע הדיגיטלי, המדורג במקום ה-14 בעולם כיום מבחינת הפופולריות שלו.

לייטקוין. אילוסטרציה: BigStock

לייטקוין. אילוסטרציה: BigStock

עשרים דקות של בהלה – ואז נפילה

ההודעה לתקשורת פורסמה באתר GlobeNewswire, המתמחה בהפצת הודעות לעיתונות, אבל לא הופיעה באתר של וולמארט עצמה. יתר על כן, החברה ידועה כמשתמשת בדרך כלל ב-Business Wire לצורך פרסום עדכוניה לכלי התקשורת. עובדות אלו כבר יכלו לגרום להרמה גבה או גבות, ואולם המדיה לא נהגה כך, והבהלה ללייטקוין החלה.

הרכישות עקב הודעת הפייק נמשכו בסך הכל עשרים דקות, עד שוולמארט הכחישה את המידע ועדכנה את הציבור בכך שמדובר בתרמית ובהודעה שלא נמסרה מטעמה.

למרות פרק הזמן הכל כך קצר שבו החזיקה מעמד התרמית, מחיר הלייטקוין הספיק לקפוץ בינתיים ב-32%, מ-175 ל-231 דולר. זינוק דרמטי לכל הדעות.

ולא פלא שהאימפקט היה כה מהיר ודומיננטי – במהלך אותן 20 דקות, ההודעה המזויפת של וולמארט פורסמה על ידי אמצעי תקשורת רבים, המתמחים או שאינם מתמחים בתחום הקריפטוגרפיה. חשבון הטוויטר המרכזי המוקדש ללייטקוין אף העביר את הפרסום של הקמעונאית ל-761 אלף עוקביו.

מיד עם הודעתה של וולמארט שאינה עומדת מאחורי הבשורה צנח המטבע בחזרה לערכו הנורמלי. גם מחיר מניית וולמארט ירד בצהריים בוול סטריט, אם כי רק ב-0.4%.

לא ברור מי עומד מאחורי התרמית, ואולם ידוע שיש מי שמנסים באופן קבוע להעלות את מחירי המטבעות הווירטואליים בדרכים מלאכותיות, ובאופן קונקרטי – באמצעות הפצת חדשות מזויפות.

צ'רלי לי, יוצר הלייטקוין, לא הגיב בטוויטר לאירועים. 

משקיעים שנפגעו מהעלייה המזויפת במחיר הלייטקוין, ובעיקר מהצניחה שבאה מיד לאחריה, יכולים לנקוט בצעדים משפטיים נגד אמצעי תקשורת שהדהדו את המסר המזויף, או נגד קרן לייטקוין. הרשות האמריקנית לניירות ערך ובורסות, ה-SEC, עשויה לפתוח בחקירת הפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים