AWS תממן מחקר מחשוב קוונטי באוניברסיטה העברית

החוקרים מבקשים לגבש תיאוריה חדשה בתחום השערים הקוונטיים, על מנת לעזור בהקמה מהירה של מחשב קוונטי אוניברסלי ● האם המיזם השאפתני יקרום עור וגידים? בעזרת הכסף של AWS, ייתכן בהחלט שכן

צעד חשוב בעולם המחשוב הקוונטי. עיבוד מחשב: BigStock

באוניברסיטה העברית בירושלים הניחו כבר לפני מספר שנים שאינפורמציה קוונטית תהיה אחד התחומים המרכזיים בעולם המדע והטכנולוגיה בדור הנוכחי. זו אחת הסיבת העיקריות שהובילו אותה עוד ב-2011 לפתוח את המרכז לחקר אינפורמציה קוונטית (QISC).

אחד הביטויים החדשים לחשיבות של המרכז הזה, בראשות פרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, הוא הכרזה על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל בין AWS לבין מוסד אקדמי בתחום: חברת הענן של אמזון תממן צוות חוקרים באוניברסיטה, מ-QISC ומהמכון. המטרה של הצוות תהיה לקדם את ההבנה של שערים קוונטיים, שהם אבני יסוד בסיסיות במחשבים קוונטיים. מוביל המחקר יהיה פרופ' אלכס רצקר, במסגרת תפקידו כמדען מחקר ראשי ב-AWS.

"המטרה: לקדם יזמות ומחקר בתחום הטכנולוגיה הקוונטית"

"זהו פרויקט שאפתני לגיבוש תיאוריה חדשה, שמטרתה לעזור לעולם לממש בצורה מהירה מחשב קוונטי אוניברסלי. מטרתנו היא לקדם יזמות, כמו גם מחקר בסיסי, בתחום הטכנולוגיה הקוונטית", סיפר פרופ' כץ.

שיתוף הפעולה יבוצע במסגרת Amazon Braket – מרכז מחקר שהוקם בידי AWS ב-2019 לקידום יוזמות בתחום המחשוב הקוונטי. המרכז מפעיל מעבדת פתרונות, שאחת ממטרותיה היא לקדם את המחקר בתחום על ידי שיתופי פעולה עם חוקרים ומהנדסי מחשוב קוונטי מכל העולם, במטרה להאיץ פיתוח אלגוריתמים וחומרה לטובת עולם זה.

את התהליך עם האוניברסיטה העברית מתאמת יישום, שהיא החברה האחראית על מסחור טכנולוגיות חדשות שמקורן במוסד האקדמי הירושלמי.

"אנחנו נמצאים ברגע ייחודי בתולדות המדע, רגע שבו רעיונות תיאורטיים מופשטים עשויים להתפתח במהירות ולהפוך לטכנולוגיה מעשית, הנגישה באמצעות שירותי ענן על פי דרישה – דבר שעשוי להשפיע בצורה עצומה על החברה האנושית לאורך השנים. זו זכות גדולה להיות חלק מהתהליך הזה", אמר פרופ' רצקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים