הרבעון של נייס: יציבות בהכנסות, ירידה ברווחיות

החברה סיימה את הרבעון האחרון של שנת הקורונה עם עלייה של 1% בהכנסות וירידה של 11% ברווח ● בלט במיוחד תחום הענן, שרשם זינוק של 32% ● בשנה כולה - ההכנסות גדלו בקרוב ל-5% והרווח עלה ב-5.6%

ברק עילם, מנכ"ל נייס.

התוצאות הכספיות שהציגה היום (ה') נייס לשנת הקורונה ולרבעון האחרון שלה מראות שהחברה לא שטה במים סוערים: אין בהן ירידות גדולות ולא עליות תלולות. מה שכן יש הוא גידול בהכנסות בשתי התקופות ומגמת מעורבות ברווחיות: עלייה בשנה כולה אך ירידה ברבעון האחרון שלה.

החברה סיימה את 2020 עם גידול של 70.8 מיליון דולר, או 5.3%, בהוצאות ל-1.4 מיליארד, אך עם עלייה ניכרת יותר בהכנסות – שצמחו ב-74.1 מיליון דולר, שהם 4.7%, ל-1.7 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי עלה ב-5.6% ל-196.4 מיליון דולר וזה התפעולי גדל ב-2.25% ל-242 מיליון.

התוצאות הרבעוניות היו שונות: כאן, העלייה בהוצאות הייתה גדולה יותר מאשר בהכנסות. ההוצאות רשמו גידול של 13.3% לכמעט 400 מיליון שקלים ואילו ההכנסות עלו ב-1% בלבד ל-434.6 מיליון. חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות מפעילות הענן של החברה רשמו עלייה יפה של 31.2% ל-219 מיליון דולר, בעוד שמכירות המוצרים צנחו ב-48.1% ל-41.5 מיליון דולר ומכירות השירותים קטנו ב-5% ל-174 מיליון. הרווח הנקי רשם ירידה של 11% לכ-55 מיליון דולר והרווח למניה קטן ב-12.6% ל-83 סנט.

כמו כן, הנתונים מראים שההוצאות הגולמיות הרבעוניות של נייס עלו ב-7.9% ל-146.1 מיליון דולר אך הרווח הגולמי קטן ב-1.5% ל-288.5 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 65.01%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 3.75% ל-223.4 מיליון דולר והרווח התפעולי פחת ב-16.1% ל-65.1 מיליון. חבות המס הרבעונית רשמה צניחה של יותר מ-50% ועמדה על 7.55 מיליון דולר.

"שנה של הזדמנויות חדשות בענן ובדיגיטל"

ברק עילם, מנכ"ל נייס, הדגיש את חציה המלא של הכוס ואמר ש-"עברה עלינו שנה מצוינת, שבלטה הן בחדשנות והן בהמשך ההתרחבות בתחומי הענן, הדיגיטל והבינה המלאכותית. פעילות הענן שלנו חוותה האצה בקצב הצמיחה והיוותה מעל 50% מסך ההכנסות במחצית השנייה של 2020. סיימנו את השנה עם קצב הכנסות שנתי מענן של יותר מ-900 מיליון דולר. כמו כן, ראינו בשנה החולפת גידול של 100% בנפח האינטראקציות הדיגיטליות של הלקוחות שלנו בהשוואה לשנה שעברה ו-50% מהעסקאות החדשות נבעו מיוזמות דיגיטליות".

לדבריו, "2021 מסתמנת כשנה של מציאות שונה ממה שהכרנו בעבר, עקב האירועים שהתרחשו ב-2020. אירועים אלה יצרו שגרה חדשה והזדמנויות חדשות בענן ובדיגיטל. ארגונים מחפשים להאיץ את קצב ההתחדשות שלהם ולהתקדם מהר יותר מבעבר, תוך התאמה מתמדת לשינויים. אנחנו ממוצבים היטב בכדי לנצל את השינויים האלה ולמנף לטובתנו את הגידול המהיר בשוק הפוטנציאלי שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים