ניו-יורק: חנויות ללא קופות ובלי אפשרות לתשלום במזומן – אסורות

בזמן שהקדמה לוקחת את העולם ליותר ויותר התבססות על תשלום דיגיטלי בכרטיסי אשראי או דרך הסמארטפון, המועצה של ניו יורק דווקא הולכת כנגד רוח הדברים וקובעת: שלילת האפשרות לתשלום במזומן אינה חוקית בעיר

ניו יורק. צילום אילוסטרציה: BigStock

מועצת העיר ניו יורק העבירה ביום ה' האחרון ברוב של 43-3 צו האוסר על הפעלת חנויות לממכר מזון וחנויות קמעונאיות בלא האפשרות לתשלום במזומן.

לאחר ההחלטה, סטיוארט אפלבאום, נשיא התאחדות הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו, ה-RWDSU, שיבח את המועצה על כך שהיא חוסמת את האפשרות לחנויות ללא קופות, ואמר כי אילוץ לקוחות להשתמש רק באשראי או בחיוב באמצעים שאינם פיזיים, כמו למשל דרך הסמארטפון, הוא "מפלה" ומהווה חיסרון ללקוחות בעלי הכנסה נמוכה, לאנשים צבעוניים, למהגרים ללא תעודה ולקשישים.

אפלבאום הוסיף כי לחברי הקהילות הצבעוניות בניו יורק יש יותר מפי שניים סיכוי לכך שלא תהיה להם גישה לבנק, או שיהיו לקוחות של סניף בנק, מאשר לאוכלוסיה הלבנה במדינה. הוא שיבח את חברי המועצה ואמר כי הצעת החוק תבטיח שכל אחד יוכל לקנות פריטים או לאוכל בכל מקום בעיר.

חנות ללא קופות ובשירות עצמי מלא. Amazon GO בסיאטל, ארצות הברית. צילום: SounderBruce, מתוך ויקיפדיה

חנות ללא קופות ובשירות עצמי מלא. Amazon GO בסיאטל, ארצות הברית. צילום: SounderBruce, מתוך ויקיפדיה

בשנים האחרונות העולם, המתבסס יותר ויותר על קידמה וטכנולוגיה, הולך דווקא לכיוון ההפוך, כשאת הדוגמה הכי דומיננטית לכך מהווה חנות Amazon Go, שכל כולה מבוססת על פעילות ללא קופות בכלל, ועל חיישנים הקולטים את שהלקוח אסף לעגלתו וחיוב הקונה באשראי על שרכש – משמע חנות שכל כולה שירות עצמי.

החנות הראשונה של אמזון נפתחה בסיאטל, העיר שבה שוכן המטה של ענקית הקניות האלקטרוניות. החנות נפתחה ב-5 בדצמבר 2016 לעובדי אמזון, ולציבור הרחב ב-22 בינואר 2018. אמנם מדובר בתוצר חלוצי של מה שנראה כמו העתיד, והכיוון שכולנו הולכים אליו, אבל אמזון כבר שוקדת על עוד חנויות דומות ברחבי ארה"ב, וכבר ידוע כי תפתח בהמשך חנויות אמזון גו בשיקגו ובסן פרנסיסקו. בינתיים לא נודע על תכניות שלה לפתיחת חנות דומה בניו יורק.

על אף העובדה שחנות חדשנית בשירות עצמי מלא, כמו זו של אמזון, עדיין לא נכנסה לתמונה בתפוח הגדול, שירותים וחנויות שבהם לא ניתן לבצע רכישה או לשלם בכסף פיזי הולכים ומתרבים בה, ומשאירים מאחור את כל מי שאין לו אמצעי תשלום מבוססי קרדיט. בישראל המצב אינו שונה.

"העיר ניו יורק לא יכולה לאפשר לכלכלה הדיגיטלית להשאיר מאחוריה 25 אחוז מהניו-יורקים שבאופן כרוני הם נטולי בנק או מסורבי שירותים בנקאיים", אמר חבר המועצה ריצ'י טורס, שהיה היוזם העיקרי של הצעת החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים