העשור החדש – בסימן השוטטות האורבנית

מהפכת טיסות הלואו-קוסט הפכה את הטיולים העירוניים הקצרים לאפשרות נגישה במרחק הקלקה וכמה עשרות יורו. מסיבה זו הפכו הערים הגדולות ליעד תיירותי מועדף ושוקק, ותעשיית הפתרונות והאטרקציות לתחום זה צוברת תאוצה

17/01/2020 09:23
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

אחת התופעות שהביאה איתה מהפכת טיסות הלואו-קוסט היא פשיטתם של נחילי הישראלים על ערי אירופה: לא רק הקלאסיות המתוירות, כמו פריז ופראג, אלא גם הנידחות יותר בפולין, בבולגריה ועוד. תופעה זו של תיירים עירוניים שמגיעים לקפיצה קצרה לטעום מיעד חדש ומסקרן, היא כמובן דו-סטרית, כאשר גם תל אביב, ירושלים וערים גדולות נוספות בארץ הקודש מוצאות עצמן לוקחות חלק במשחק התיירות העירונית המתחדשת.

מכיוון שתיירים רבים, כאמור, מגיעים לביקור העירוני לפרק זמן קצר, הרי שהם מחפשים לחוות כמה שיותר – בכמה שפחות זמן. אחת הדרכים לנהוג כך היא פשוט לצאת לסייר: לחרוש את העיר, לספוג את הריחות, הצבעים, ה"ווייב" והאווירה, ועל הדרך גם לסמן V על כמה מהאטרקציות או מאתרי החובה המומלצים.

URBANS: מיזם חדש לסיורי קונספט וסיורים אורבניים בישראל

על רקע העניין הגובר בישראל ובעולם לסיורים אורבניים, חברת יאללה באסטה, המתמחה בסיורי אוכל וקולינריה, משיקה מיזם חדש לסיורי קונספט בערים תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע: בין עשרות הסיורים, הפונים לקהל הישראלי והבינלאומי כאחד, ניתן למצוא סיורי גרפיטי בשכונת פלורנטין בתל אביב, או סיור בעקבות אמני רחוב בעיר העתיקה בבאר שבע. עוד בין סיורי הקונספט – סיור בחיי הלילה התוססים בשוק הפשפשים, או סיור בעקבות נשים מעוררות השראה בירושלים, סיור עם סטייליסטית צמודה בדרום תל אביב "מעוז האופנה הישראלי", או סיור המותאם ככפפה ליד להיי-טקיסטים: בעקבות הסצינה הצעירה והיצירתית של הסטארט-אפ ניישן. הסיורים בשלב זה פתוחים לחברות ולארגונים, לסוכני תיירות, למנהלי משאבי אנוש, ולהזמנות פרטיות ובעתיד יוצעו גם בהרשמה לבודדים.

ציורי קיר בפלורנטין. צילום: כפיר חרבי

ציורי קיר בפלורנטין. צילום: כפיר חרבי

מיכאל וייס, בעלים משותף בחברת יאללה באסטה מספר, כי "סיורים אורבניים הפכו בכל העולם לאחת הפעילויות הפופולאריות ביותר מצד תיירים ומטיילים, כיוון שהם מעניקים זוויות מרתקות להכיר מקום – סיורי שופינג ואופנה, אדריכלות, אמנות ותרבות, קולינריה, בעלי מלאכה ועוד. יאללה באסטה גאה להוביל את שוק החוויות הקולינריות בישראל, ואני מאמין שגם הסיורים האורבניים על מגוון האפשרויות המוצעות בהם יילך ויתעצם״. החברה משווקת כרטיסי טעימות בשוקי הארץ ומאפשרת למשתמשים לחוות את השווקים מהפן התיירותי והקולינרי. במקביל, מציעה בסטה סיורי טעימות בשווקים, המלווים על ידי מדריך מוסמך מטעמה.

מקימי יאללה באסטה. מימין: מיכאל וייס, מור פילו, יעל וייס גדיש, ראובן פילו. צילום: יאללה באסטה

אקססיבל רואודס (Accessible Roads): מערכת הניווט המנגישה לתיירים את האתרים העירוניים

אנשים עם מוגבלות תנועה מהווים כ-20% מהאוכלוסייה ורבים מהם חובבים טיולים אורבניים! בדיוק עבורם מציעים היזמים יוני לוריא ורובי לאנג פתרון התמצאות מונגש ברמת העיר. החברה פיתחה אפליקציה, המאפשרת לאדם שנע עם כיסא גלגלים, מבוגר, הורה עם עגלת תינוק וכיו"ב, למצוא ולנווט את הדרך הנוחה והמהירה ביותר לאתרים השונים במרחב העירוני – רק על גבי דרכים נגישות. הפתרון, לדברי לוריא, מתאים בעיקר למצבים שבהם התיירות פוגשת את העיר.

אקסיסבל רואודס. מפת דרכים מונגשות. צילום מסך מתוך אתר החברה

"עבור תושב מקומי מוגבל בתנועה", הוא מסביר, "הדרכים הנגישות כבר מוכרות. לעומתו, התיירים לא מכירים את העיר, שכוללת שיפועים, מכשולים וכיו"ב. הפתרון מיושם כיום בעיר העתיקה בירושלים, העשירה במאות אתרי תיירות, ובתיירים מבוגרים, חלקם מוגבלי ניידות, וגם בשיפועים, מדרגות ושאר מכשולי דרך. התיירים מקבלים מסלול רק על גבי דרכים נגישות, כשהאתגר הטכנולוגי הוא למעשה בסיס הנתונים. הקמנו שרת לצורך העניין, בדומה לשרת של ווייז וגוגל, בשביל לתת את התשתית לפתרון. מיפוי המקומות הלא נגישים מתבצע בשיתוף עם מחלקת ההנדסה של העירייה, חברה ממפה וסקרי נגישות. בימים אלו חתמה החברה על הסכם עם עיריית ברלין". החברה השתתפה לאחרונה בתחרות הסטארט-אפים לערים חכמות של אנשים ומחשבים, שהתקיימה לקראת כנס SmartCityExpo 2020 לערים חכמות, ואף שלא זכתה בגמר, הרשימה את צוות השיפוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים