מחקר: ב-2019 חלה עלייה של 300% בתקיפת מכשירי IoT

דו"ח חדש שפרסמה חברת האבטחה F-Secure מציין את כמות המתקפות על מכשירי האינטרנט של הדברים, שנמצאת בנסיקה ושהגיעה לכ-2.9 מיליארד ב-2019, שעדיין לא הסתיימה

IoT. אילוסטרציה: BigStock

חוקרים מחברת האבטחה F-Secure פרסמו אזהרה חריפה מפני העובדה שהתקפות סייבר כנגד מכשירי האינטרנט של הדברים זינקו באופן חסר תקדים – הם גילו 300% יותר מתקפות בשנה האחרונה, שטרם הסתיימה.

בדו"ח שהוציאו, המכונה "Attack Landscape H1 2019", חשפו החוקרים כי מצאו שמספר המתקפות השנה טיפס ליותר מ-2.9 מיליארד, ולדבריהם אלו הסתכמו בנזקים במיליארדי דולרים.

יצוין כי עליית הפופולריות של מכשירי ה-IoT המחוברים, המשמשים כאמצעי לאיסוף והעברת נתונים מרחוק לצורך הקמת מאגרי ביג דטה ללמידת מכונה, פירושה שמכשירים רבים יותר משמשים למטרה זו. הגידול שנרשם במספר ההתקפות יכול שלא להתייחס דווקא לאספקט של אבטחת המערכות, אלא לנבוע בעיקר ממספר המכשירים העצום שפזורים כיום ברחבי העולם.

לפי החוקרים, הנתח הגדול ביותר של תנועת המתקפות, 760 מיליון אירועים, נמדד בפרוטוקול Telnet, שבו נעשה שימוש במכשירי IoT (לעומת 611 מיליון אירועים בדו"ח הקודם שפרסמה החברה).

כדאי לשים לב כי לפי הדיווחים, צוות החוקרים אסף את הנתונים שלו באמצעות מנגנון honeypots – שרתי IoT שנראים כמו רכזות מחוברות רגילות למכשירי IoT, אבל שיש להן קטץ'. כאשר נעשה ניסיון זדוני, ההתקפה מתועדת, בין אם היא הייתה "מוצלחת" מבחינת התוקפים ובין אם לאו. ב-F-Secure ציינו כי הם השתמשו בשיטה זו לגילוי הפרות של IoT בפעם הראשונה, וזו גם הפעם הראשונה שכמות ניסיונות הפגיעה חצתה, ובהרבה, את רף המיליארד. ואולם, יש לזכור כי מדובר רק על ניסיונות פגיעה ולא על כאלו שבהכרח צלחו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים