סמסונג ב-CES: בינה מלאכותית, IoT והדור החמישי

החברה הדרום קוריאנית השיקה ב-CES רובוט שיכול לעזור לחולים כרוניים, פיתוח בתחום הרכב, Notebook חדש ואת ביקסבי החדשה, שהיא כבר ממש לא רק עוזרת קולית

המכשירים החדשים של סמסונג. צילום: יח"צ

בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים והדור החמישי הסלולרי עמדו במוקד מסיבת העיתונאים שערכה אמש (ב') סמסונג בתערוכת CES 2019, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס.

החברה הודיעה באירוע שהיא מבצעת "השקעה מסיבית", כלשונה, בטכנולוגיות אלה, וכי הן ישמשו "אבני בניין לחזון שלה לחיים מחוברים". סמסונג חשפה את הרובוט Bot Care, המבוסס על בינה מלאכותית ויכול לשמש לניהול פעילויות, כגון טיפול בחולים כרוניים. הרובוט מזכיר להם ליטול תרופות ואף מבצע בדיקת לחץ דם באמצעות הצמדת אצבע למסך שלה. הוא מתבסס על טכנולוגיה שכבר מוטמעת ברובוטים אחרים של סמסונג, בהם Bot Air ו-Bot Retail.

הרובוט Bot Care של סמסונג. צילום: יח"צ

הרובוט Bot Care של סמסונג. צילום: יח"צ

"2019 היא השנה ה-50 של Samsung Electronics, חטיבת מוצרי האלקטרוניקה של סמסונג, והשנה אנחנו לוקחים דברים לשלב הבא, כדי להפוך את החזון שלנו לחיים מחוברים למציאות", ציינה החברה. כחלק ממימוש אותו חזון, האינטרנט של הדברים, הדור החמישי והבינה המלאכותית עובדים יחד במכשירים השונים, כדי ליצור חוויית משתמש חלקה.

היונסוק קום, נשיא Samsung Electronics, ציין כי לחברה רשומים יותר מ-2,000 פטנטים בתחום הדור החמישי, וכי היא מקימה את התשתית לרשתות 5G בארצות הברית ובדרום קוריאה. כמו כן, היא החלה בביצוע ניסויים בתחום עם מפעילי סלולר באירופה ובאסיה.

באשר לבינה המלאכותית, קים אמר שסמסונג סבורה שהיא "כלי שימושי ביותר, שמסייע לפשט את העולם המורכב". לשם כך הקימה החברה שבעה מרכזי AI גלובליים, והיא מאמצת טכנולוגיות בתחום למוצריה. היא אף השקיעה בחמש השנים האחרונות ב-20 חברות סטארט-אפ שעוסקות בבינה מלאכותית, באמצעות מרכז החדשנות שלה (SSIC).

לדברי קים, כדי לקדם עתיד בטוח משולב בינה מלאכותית, תשתית ה-AI חייבת להתפתח ולאפשר כניסה למכשירי הקצה. הוא ציין כי סמסונג פועלת לשם כך.

ביקסבי – כבר לא רק עוזרת קולית

בעולם הצרכני, סמסונג השיקה ב-CES הרחבה של העוזרת הקולית שלה, ביקסבי, טלוויזיות חדשות, פיתוח בתחום טכנולוגיית הרכב ו-Notebook חדש.

החברה הודיעה כי ביקסבי הופכת מעוזרת קולית להיות פלטפורמת בינה מלאכותית רחבה, שתתמוך ביותר ויותר מכשירים.

אחת ההכרזות החשובות באירוע הייתה על טלוויזיות בטכנולוגיית QLED, המבוססות על קוואנטום דוטס. ניתן לצפות בהן בכל תוכן ב-8K, בזכות מאות תוכנות מבוססות בינה מלאכותית שמנתחות את החוזי ומשפרות אותו. גם ביקסבי הוטמעה בטלוויזיות האלה, כדמות דיגיטלית שמופיעה על המסך ומסייעת באופנים שונים – למשל, היא יכולה להציג לצופה את תחזית מזג האוויר. היא מוטמעת גם במקרר החכם של סמסונג, כאשר בהדגמה שערכה החברה היא הראתה איך (הכבר לא רק) עוזרת קולית דואגת שהתנור יתחמם לטמפרטורה מסוימת, באמצעות רשת הבית החכם.

ויש גם טלוויזיה חדשה. צילום: יח"צ

ויש גם טלוויזיה חדשה. צילום: יח"צ

סמסונג גם הציגה את הפיתוח האחרון שלה ושל Harman בתחום טכנולוגיית הרכב, המכונה Digital Cockpit. המערכת, המחוברת למחשב הרכב, יודעת לזהות את הנהגים והנוסעים הספציפיים ולהגדיר את פנים המכונית בהתאם. כך, היא מתאימה עבורם את העדפות התצוגה, גובה המושב, התאורה ואף מה הם ישמעו במערכת האודיו של הרכב, לפי מה שהם אוהבים. הנוסעים יכולים גם ליהנות ממסכים מותאמים אישית על המושבים האחוריים.

כמו כן, היא השיקה בלאס וגאס את ה-Notebook 9 Pro – מחשב 2 ב-1, שהיא כללה בו שיפורים לעומת הגרסה הקודמת. המחשב מגיע עם משטח ממתכת ומסך בגודל של 13.3 אינץ', באיכות של 1080p. המעבד המוטמע במכשיר הוא ה-Core i7-8565U של אינטל, זיכרון ה-RAM שלו מגיע ל-8 ג'יגה-בייט וזיכרון האחסון – ל-256 ג'יגה-בייט. המשקל שלו הוא 1.3 קילו.

קים התייחס גם לעניין הפרטיות ואמר כי "בליבת הפילוסופיה שלנו בתחום הבינה המלאכותית נמצאים הוגנות, אחריות ושקיפות. כפי שאנחנו פועלים על מנת לקדם את טכנולוגיות הבינה המלאכותית, אנחנו מחויבים להבטיח שהאלגוריתמים שאנחנו בונים כוללים הגנה על המידע של המשתמש ועל פרטיותו. אנחנו מאפשרים לצרכנים להבין בקלות מה החברה עושה עם הנתונים שלהם וכיצד הם מטופלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים