"הראייה הממוחשבת תשנה את פני המסחר"

"במקום ברקוד המחשבים יוכלו לזהות איזה מוצר אדם קונה ברגע שהוא מוציא אותו מהמדף ולחייב את החשבון", כך אמר דניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריגו ויז'ן

דניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריגו ויז'ן. צילום: תומר פולטין

"הראייה הממוחשבת תשנה את פני המסחר. במקום ברקוד המחשבים יוכלו לזהות איזה מוצר אדם קונה ברגע שהוא מוציא אותו מהמדף ולחייב את החשבון", כך אמר דניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריגו ויז'ן.

גבאי דיבר בכנס Retail Disrupt של אנשים ומחשבים ו-Re:Tech, שנערך באחרונה במרכז האירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, שבו נטלו חלק מומחים, אנשי מקצוע וסטארט-אפיסטים רבים, הנחתה מעיין פרילוק, עיתונאית טכנולוגיה בערוץ 12.

הוא תיאר בדבריו כיצד הראייה הממוחשבת משנה את פני חוויית הקנייה בחנויות הפיזיות. "למחשבים יש יתרון בפתרון משוואות, סימולציות ודינמיקה, וכן בזכירה וחיפוש בבסיסי נתונים גדולים", אמר. "לבני האדם יש זיכרון חזותי, הבנת שפה ורעיונות חדשניים. אדם יזהה מיד תמונה של חתול מכל זווית, למחשב זו משימה קשה ומבלבלת. ואולם, כוח המחשוב וההתפתחויות בתחום הלמידה העמוקה הצליחו להביא את המחשבים לרמת זיהוי של 97.8% – גבוהה אף מזו של בני אדם, שעומדת על כ-95%".

לדברי גבאי, "שימוש ביכולות מתקדמות של ראיית מכונה יאפשר, למשל, לעבור מברקוד לזיהוי המוצר באופן ישיר על ידי מחשב הקופה הרושמת. העתיד הוא בחנויות אוטומטיות וחכמות. בחנות תהיה פלטפורמה למעקב אחר העצמים (המוצרים – א"ב), תתאפשר יציאה מהירה של הקונים מהחנות לאחר הקנייה, תינתן הגנה מפני גניבה, ויבוצעו ניתוח של המתרחש בחנות ובקרת המלאי. כך, למשל, אפשר יהיה לזהות שאדם הכניס מוצר לעגלה ולחייב אותו, וכך בסיום הקניה הוא יוכל לצאת בלי לעבור בקופה. הדבר יקשה עליו לגנוב, כשהאח הגדול צופה ומחייב אוטומטית".

דניאל לויט, מנהל תחום פלטפורמת הענן בגוגל המזרח התיכון ואפריקה. צילום: תומר פולטין

דניאל לויט, מנהל תחום פלטפורמת הענן בגוגל המזרח התיכון ואפריקה. צילום: תומר פולטין

דניאל לויט, מנהל תחום פלטפורמת הענן בגוגל המזרח התיכון ואפריקה, הציג את פתרונות הענן של החברה וכיצד הם יכולים לסייע לסוחרים. לדבריו, "הפלטפורמה מאפשרת תובנות מהירות יותר של הנתונים, תחזיות בעזרת בינה מלאכותית וחוויית לקוח דינמית, ובעיקר היא מותאמת אישית. כמו כן, היא מספקת פתרונות ניידים לעובדי הקצה".

דניאל כהן, שותף בקרן ויולה ונצ'רס. צילום: תומר פולטין

דניאל כהן, שותף בקרן ויולה ונצ'רס. צילום: תומר פולטין

דניאל כהן, שותף בקרן ויולה ונצ'רס, הציג את תחום ה-DTC (ר"ת Direct to consumer – ישירות לצרכן). ב-2017, המכירות של טכנולוגיה לתחום גדלה ב-34%, כשהחברה המובילה בתחום הייתה יצרנית נעלי הספורט נייקי, ציין.

"הכל מתחיל ונגמר בנתונים", אמר כהן. "הנתונים יכולים לאפשר בדיקה מהירה, ייצור לפי דרישה, חוויית מוצר מותאמת אישית ושליטה על כל הצינור, וכך אפשר גם להגדיל את הרווח ליחידה. לכן, חשוב שהחברות ישמרו על הנתונים שלהן ולא יסתמכו על פייסבוק, אמזון או גוגל".

"אנחנו מאמינים שחברות סטארט-אפ ישראליות יכולות לצמוח בשוק העולמי בזכות יכולות הליבה בשיווק מקוון, רכישה יעילה של לקוחות, לימוד מכונה ותבונה מלאכותית, וכן Big Data ואנליטיקה", הוסיף.

אלון מלצ'נר, מנכ"ל מיקסד פלייס. צילום: תומר פולטין

אלון מלצ'נר, מנכ"ל מיקסד פלייס. צילום: תומר פולטין

דובר נוסף בפאנל היה אלון מלצ'נר, מנכ"ל מיקסד פלייס, שתיאר כיצד תיראה חוויית הקניות בעידן המציאות הרבודה. כך, למשל, ניתן יהיה לשלב תוכן וירטואלי במיקום המדויק שעליו הקונה מתמקד, ולהגדיל את המעורבות והנאמנות שלו למותג.

"במשך 100 שנים, החנויות הפיזיות לא השתנו בהרבה. כל הטכנולוגיות שהוכנסו היו מסביב", אמר. "אנחנו עומדים בפני תקופה של שינוי. לוקח למציאות הרבודה זמן להתפתח, אבל בקרוב נוכל ללכת עם הטלפון שלנו ולראות את המציאות כמו שרואים במשחק Pokémon GO. התוכן הדיגיטלי 'יולבש' מעל המוצרים".

הוא ציין גם את הכניסה של המציאות הרבודה והווירטואלית למשקפיים. "כיום אנחנו משתמשים בעיקר בטלפונים כדי לראות תכנים כאלה, אך בתוך שנתיים-שלוש יהיו משקפיים סבירים, שכל אחד יוכל לקנות, לחבוש ולצפות בתכנים נוספים, למשל עזרה בהגעה למדף בחנות שעליו יש מוצר מסוים. כבר כיום, נייקי מאפשרת לבעלי משקפי מציאות מעורבת לצפות בנעליים שאינן נמצאות בתצוגה בחנות, אלא מיועדות לקונה הספציפי", אמר מלצ'נר. "ניתן יהיה גם לשלב את האי-קומרס בחנות הפיזית, באמצעות הולולנס של מיקרוסופט".

פיל ג'אודי, מנהל ארצות הברית ב-ZTP. צילום: תומר פולטין

פיל ג'אודי, מנהל ארצות הברית ב-ZTP. צילום: תומר פולטין

פיל ג'אודי, מנהל ארצות הברית ב-ZTP, דיבר על החדשנות התאגידית בתחום המסחר ועל הסתכלות מחוץ לקופסה. "אין זה נכון שהמסחר בחנויות הפיזיות מת. עובדה שגם אמזון חשבה כך, ובסוף שינתה את דעתה ורכשה את רשת הסופרמרקטים הול פודס מרקט", ציין.

לדבריו, "חדשנות בארגונים גדולים היא הכרח, ועדיף שזה יהיה בתוך הארגון. מעבדות חדשנות הן רעיון טוב, אבל צריך לדעת שהן לא כל כך טובות לחברות הסטארט-אפ שמצטרפות אליהן".

"באשר לחברות גדולות, אחת הסיבות לכישלון של חדשנות בהן היא שחברות נוטות לכלול את פעילות החדשנות בדו"ח הרווח וההפסד – דבר שגורם לחוסר סבלנות בהמתנה לתוצאות המחקר והפיתוח. לדעתי זו טעות. הוצאות על חדשנות צריכות להירשם במאזן כהשקעה", הוסיף.

ג'אודי מנה עוד דבר שלדעתו לא נכון לעשות – להקים מאיץ סטארט-אפים. הוא ממליץ לארגונים: "תכניסו חדשנות במרכז התפעול שלכם כדי שתהיו קרובים כמה שיותר ללקוח, עיבדו בקבוצות קטנות, עיברו מניהול לביצוע והיו סקרנים באשר לטכנולוגיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים