צפו: פיתוח חדש מאפשר "לטייל" במאדים באמצעות VR

ההדמיה מאפשרת לחוות את החיים על הכוכב כשיתגוררו בו מיליון בני אדם ● גם כאן, המציאות הפיזית עוד רחוקה, אבל המציאות הווירטואלית כבר כאן

כך תיראה עיר על המאדים - לפחות לפי הפרויקט של HP. מקור: יח"צ

החלל הוא אחד הדברים שמרתקים את האדם, כמעט משחר ההיסטוריה. בשנים האחרונות, אחרי שכבר הלכנו על הירח וחקרנו כוכבי לכת שונים, מאדים הוא הכוכב. די להבחין ביוזמות לטוס לשם, כמו זו של היזם המיליארדר אילון מאסק.

אלא שעוד לפני שנוכל לטוס לכוכב המרתק פיזית, תכנית חדשה מאפשרת לנו "לטוס" אליו ולראות מה קורה שם באמצעות מציאות וירטואלית. האחראיות לכך הן החברות HP ו-Nvidia, וקהילה עולמית של יוצרים – 90 אלף אנשי מקצוע יצירתיים, אדריכלים, מהנדסים וסטודנטים מ-150 מדינות. כולם חשפו אתמול (ד') סימולציה מבוססת מציאות וירטואלית של החיים על מאדים, כפי שהם יכולים להיראות כשאוכלוסייה אנושית של מיליון איש תתגורר על הכוכב הרחוק בעתיד.

החשיפה בוצעה ב-Siggraph – הכנס הגדול בעולם לגרפיקה ממוחשבת, והיא חלק מתכנית HP Mars Home Planet, שמהווה שיאו של שיתוף פעולה עם קהילת היוצרים, שמגיעים מרחבי העולם. יחד הם חלקו רעיונות חדשניים והפיחו בהם חיים באמצעות חוויית VR שנוצרה באמצעות חברת טכניקולור.

"הכוח האולטימטיבי של חוויות מציאות וירטואלית מלאות מגיע מהקהילה היצירתית ומתהליך המחשוב, שסיפקנו יחד עם השותפים שלנו", אמרה גוון קובל, בכירה ב-HP המנהלת באזור EMEA את תחומי תחנות העבודה, המחשוב הרזה, הפתרונות לעולם הקמעונות והתלת ממד.

ב-HP אומרים כי ה-"קפיצה" למאדים מתאפשרת באמצעות החידושים בתחומים כגון ארכיטקטורה, הנדסה ותחבורה, שמאפשרת חוויית המציאות המדומה של Mars Planet VR.

כדי "להגיע" למאדים, כל שנדרש מהצופים הוא לחבוש קסדה מתאימה. HP אף מציעה במקומות שמהם יוצאת ה-"טיסה" כיסא מתנועע מיוחד, שמגביר את החוויה.

"חלון וירטואלי לחיים על המאדים"

"אנחנו חיים בזמנים מעניינים, כאשר ההתקדמות הטכנולוגית נתקלת בידע הרחב של מדעי החלל והמחקר הפלנטרי – מפגש שיסייע להאיץ את דרכנו למאדים, עד כדי התיישבות אנושית שם", אמרה ד"ר דרלין לים, החוקרת הראשית של תחום ה-Biologic Analog Science בנאס"א. "כיום, אנשים ברחבי העולם חולמים ומחדשים לקראת העתיד הזה, ופיתוחים כמו זה מעניקים לנו חלון וירטואלי לחיים על מאדים, שיכולים להיות לכמיליון בני אנוש".

חגים מעל מאדים. מקור: יח"צ

חגים מעל מאדים. מקור: יח"צ

חלק בלתי נפרד מהפרויקט אויש על ידי אוניברסיטאות ובתי ספר מכל רחבי העולם, ששקדו בצוותים מיוחדים על בריאת הקיום האלטרנטיבי בפלנטה האדומה. הם עיצבו, תכננו והתנבאו כיצד ייראו החיים באזור העירוני של עמק מאדים דרך קסדת המציאות המדומה. 10 אוניברסיטאות מאירופה ושתי אוניברסיטאות מאוסטרליה לקחו חלק בפרויקט, במסגרת תחרות מיוחדת, כשביפן נערכה תחרות נפרדת, שאליה הוגשו 110 הצעות.

אז מה רואים?

בין השאר, כוללת ההדגמה מראות משונים ומרגשים כמו כלי הרכב העתידניים שבהם ישתמשו תושבי מאדים, שנראים כמו הכלאה בין ג'יפ וטרקטור עם גלגלי ענק, כאשר שניהם שוכנים במוסך מיוחד רב קומות, שבו הם משונעים באמצעות מעליות משונות; מבנים ארכיטקטוניים עירוניים נדירים בחזותם; ותחבורה ציבורית דמוית שפופרות הנוסעות במהירות גבוהה, שמזכירה קצת פיתוח עכשווי שעליו שוקד אילון מאסק, ושנועד דווקא לשימוש בכדור הארץ.

באופן כללי, ההדמיה מציגה סביבה מגה חדשנית, יצירתית ומלהיבה, אבל גם מעט מבלבלת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיבוב על מאדים

    איילון מאסק לא מפסיק להפתיע. נראה כאילו הוא יוצא בשיטת מצליח - שריקה של עשרות רעיונות מגלומנייים כמו למשל להגיע למאדים, עד שאחד מהם בסוף יצליח...

אירועים קרובים