באטוומן כבר לא מצייצת – כי "היא לא מספיק לסבית"

תגובות קשות לליהוקה לתפקיד גיבורת העל גרמו לשחקנית רובי רוז לסגור את הטוויטר שלה ולהשבית תגובות בחשבונה באינסטגרם ● הסיבה למהומה: באטוומן אמורה להיות יהודייה ולסבית, ורוז אינה ממוצא יהודי ו-"לא מספיק גיי", לטענת רבים

לא מספיק לסבית? רובי רוז. צילום: אווה רינאלדי

השחקנית והדוגמנית האוסטרלית רובי רוז מחקה את חשבון הטוויטר שלה, לאחר שזכתה לתגובות נזעמות עקב ההודעה שהיא תגלם את תפקיד גיבורת העל הראשונה שהיא לסבית מוצהרת – בסדרה שהפקתה נמצאת בעיצומה.

רוז לא רק פסקה מלצייץ אלא גם ביטלה את האפשרות לתגובות הגולשים בחשבון האינסטגרם שלה, בעקבות מה שנחשב לתגובה חריפה וביקורת אינטנסיבית במיוחד לליהוקה לתפקיד באטוומן בסדרה, שמכונה Arrowverse.

"הלוואי שהיינו תומכים כולם זה בזה"

הבחירה של רוז בת ה-32 להוריד הילוך ברשתות החברתיות הגיעה שבוע לאחר ההודעה על הליהוק שלה מטעם די.סי קומיקס, שמחזיקה בזכויות לדמותה של באטוומן מספר הקומיקס הוותיק. ב-2006 הוצגה הדמות של גיבורת העל המפורסמת בפעם הראשונה כמי שמוצאה יהודי וכלסבית מוצהרת. הבחירה ברוז לגלם את התפקיד הביאה מגיבים לכעס, משום שהשחקנית שנבחרה אינה יהודייה, בעוד שאחרים זעמו דווקא על מה שנתפש בעיניהם כטרמפ שרוז תופסת על התפקיד ועל הקהילה הלהט"בית. זאת, משום שבעבר הבהירה שהיא ג'נדרפלואידית – כלומר, נטולת מגדר מובהק, ואף הודתה שהנטייה המינית שלה "לא מספיק לסבית" (במקור: "לא מספיק גיי" – מילה שמכוונת באנגלית הן להומואים והן ללסביות).

כוכבת הסדרה כתום זה השחור החדש הסבירה שקיבלה המון תגובות מתקיפות בשל נטיותיה המיניות שאינן הולמות, לסברת ההמונים, את הג'וב החדש שלה. בסדרה של טוויטים אחרונים שצוטטו בכלי התקשורת השונים, ושפרסמה רוז לפני מחיקת חשבונה, היא כתבה: "מאיפה לעזאזל צצו הטענות ש-'רובי היא לא לסבית ולכן היא לא יכולה להיות באטוומן?' זה כנראה הדבר הכי מצחיק והמגוחך ביותר שקראתי אי פעם".

"יצאתי (מהארון – ג"פ) בגיל 12 ובמשך חמש השנים האחרונות נאלצתי להתמודד עם 'היא לסבית מדי'. איך התהפכתם ככה? לא השתניתי. הלוואי שהיינו תומכים כולם זה בזה ובמה שאנחנו עוברים", צייצה רוז.

לדבריה, "כאשר נשים ומיעוטים מתאחדים, אנחנו בלתי ניתנים לעצירה. כאשר אנחנו קורעים זה את זה לגזרים, זה הרבה יותר פוגע מאשר מכל קבוצה".

"אני רק רוצה שנשים ולהט"בים יתמכו אלה באלה יותר. אני שולחת לכולם את אהבתי ואת הכרת התודה. זו הייתה שנה של רכבת הרים, במיוחד החודש", צייצה לבסוף רוז וסגרה את חשבונה.

רוז תוצג רשמית כבאטוומן החדשה באירוע שייערך בדצמבר הקרוב, והסדרה אמורה לעלות למסכים בעונת הטלוויזיה של 2019-20. נציגיה טרם הגיבו לתקשורת על סגירת חשבונה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    בן שפירו חזה כבר לפני כמה שנים, שהשמאל המטורלל (בניגוד לשמאל השפוי) יאכל את עצמו, בדיוק כך - על-ידי תקיפת כל מי ש-"לא מספיק" כמוהו. כל הבולשיט הפוליטיקלי קורקטי, חוזר כבומרנג דווקא נגד אלא שתמכו בו...

אירועים קרובים