מה גזעני בעיניי פייסבוק? הכרזת העצמאות של אמריקה

פייסבוק תייגה כ"דיבור שנאה" והסירה אותו, אבל אז הסתבר - הדברים צוטטו ממגילת העצמאות האמריקנית, בהתייחס לאינדיאנים, שכיום נהוג לכנותם 'ילדים אמריקנים' ● הרשת החברתית הדומיננטית החזירה את הפוסט והתנצלה על מה שהגדירה כ"טעות"

דיבור שנאה נגד 'ילדים אמריקנים' או מגילת העצמאות של אמריקה? צילום: BigStock

מדיניותה של פייסבוק (Facebook) לצנזר את מה שהיא מגדירה כ"דיבור שנאה" (hate speech) עלתה שוב לכותרות, לאחר שענקית המדיה החברתית סימנה בטעות קטע ככזה, אלא שאז הסתבר שהיא ביצעה הפעם טעות מביכה במיוחד שכן מקור הפרסום היה קטע ממגילת העצמאות האמריקנית.

ביום ג' האחרון נאלצה פייסבוק להתנצל בפני עיתון מטקסס על מחיקת פוסט שלו. העיתון, ששמו The Liberty County Vindicator, החליט לפרסם מדי יום, לכבוד יום ההולדת של אמריקה החל ב-4 ביולי, קטעים ממגילת העצמאות של האומה האמריקנית. הפוסטים הראשונים, תשעה במספר, פורסמו ללא בעיה, אבל אז הגיע הציטוט העשירי, שכלל את הסעיפים 27 עד 31 של מגילת העצמאות, והוא נמחק על ידי פייסבוק כיוון שסומן כתוכן שמעודד שנאה.

לדברי קייסי סטינט, העורך הראשי של העיתון, הוא קיבל הודעה מפייסבוק שאמרה כי הפוסט "מנוגד לסטנדרטים שלנו של דיבור שנאה". לאחר שהבינה את הטעות שלה, פייסבוק החזירה את הפוסט.

לדבריו, בהודעת ההתנצלות ששלחה במייל אל העיתון, כתבה פייסבוק: "נראה כי עשינו טעות והסרנו משהו שפרסמת בפייסבוק שלא פעל בניגוד לסטנדרטים הקהילתיים שלנו, אנחנו רוצים להתנצל ולהודיע לך ששחזרנו את התוכן שלך והסרנו כל חסימה בחשבון הקשורה לפעולה שגויה זו".

סטינט כתב כי, בהתחשב בכך שהדברים הוצאו מהקונטקסט שלהם, "למען האמת, יש הרבה בקטע הזה שיכול להיחשב לשנאה".

ילידים אמריקנים בשלב מאתגר של התפתחות תרבותית- היה מתקבל

העיתון פרסם הצהרה מטעמו שבה נאמר כי "למרות שה-Vindicator לא יכול להיות בטוח לחלוטין מה הפעיל את תכנית הסינון של פייסבוק, העורך חשוד כי זה היה כנראה הביטוי 'הפראים האינדיאנים'. אולי, אם תומאס ג'פרסון (הנשיא האמריקני דאז, החתום על המגילה – ג"פ) היה כותב את זה כ'ילידים אמריקנים (Native Americans) בשלב מאתגר של התפתחות תרבותית', שהיה טוב יותר".

"הסרת הפוסט היתה פעולה אוטומטית", כתב סטינט, "אם אדם כלשהו שעובד בפייסבוק היה סוקר אותו, אין ספק שהפוסט הזה יהיה מותר".

דובר פייסבוק אמר ל-NBC News כי מיליוני דיווחים על תכנים בעייתיים מעובדים מדי שבוע ברשת החברתית ו"לפעמים אנחנו מפרשים דברים לא נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים