"ישראל בולטת בחדשנות בתחום הענן"

"היא מצדיקה בכך את שמה כאומת הסטארט-אפים והחדשנות", כך אמר ברנד לויקרט, חבר הנהלת סאפ לתחום המוצרים והחדשנות ונשיא חטיבת עסקי הענן בחברה ● הוא סיפר על הפעילות של מעבדות סאפ בישראל בתחום

ברנד לויקרט, חבר הנהלת סאפ לתחום המוצרים והחדשנות ונשיא חטיבת עסקי הענן בחברה. צילום: יח"צ

"ישראל היא אחת המדינות הבולטות בתחום הענן ובחדשנות שהוא מביא עמו. היא מצדיקה בכך את שמה כאומת הסטארט-אפים והחדשנות", כך אמר ברנד לויקרט, חבר הנהלת סאפ (SAP) לתחום המוצרים והחדשנות ונשיא חטיבת עסקי הענן בחברה. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה במהלך כנס Sapphire now 2018, שהחברה קיימה באחרונה באורלנדו, בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים.

לויקרט ציין כי "רוב פתרונות הענן של סאפ מפותחים בישראל. המעבדה ומרכז הפיתוח שלנו בישראל מספקים לנו יתרונות לא רק בפעילות מול השוק המקומי והאזורי, אלא גם באופן כללי".

יריב צור, מנהל מעבדות סאפ בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

יריב צור, סגן נשיא לשיווק מוצר במעבדות סאפ בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

"הצוות בישראל מפתח את פלטפורמת הענן שלנו כך שתוכל לרוץ גם על מערכות ענן גדולות אחרות, למשל Google Cloud, AWS ומיקרוסופט (Microsoft). החדשנות הזו מגיעה ברובה מישראל".

פיתוחי הענן כחול לבן

יריב צור, סגן נשיא לשיווק מוצר במעבדות סאפ בישראל, הרחיב על כך בראיון שערכתי אתו. לדבריו, "במעבדות שלנו ברעננה פותחה תכונת התמיכה בריבוי עננים, כלומר – היכולת של פלטפורמת הענן S/4HANA Cloud לרוץ מעל העננים הציבוריים של אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט".

"תכונה שנייה שפותחה בישראל היא תשלום לפי שימוש (Pay Per Use), המאפשרת ללקוחות שירותי הענן לשלם לפי צריכת המשאבים. הן מודל התמחור והן תשתית הגבייה והניטור פותחו בארץ", אמר צור.

"עוד תכונה שפותחה בארץ היא תמיכה מלאה באלפי אפליקציות Fiori מבוססות S/4 בענן. לבסוף, אנחנו נותנים כלים למפתחים מעל פלטפורמת הענן לנהל את כל הפיתוח שלהם עם כלים מתקדמים, מבוססי Continuous Integration / Continuous Development".

"מערכת ה-ERP הראשונה בענן שמשחררת את ידי המשתמשים"

לויקרט הציג את החידושים הנוספים בפלטפורמת S/4HANA Cloud, שזהו הדור הראשון שלה בעידן הדיגיטלי. "היא מביאה את ממשק המשתמש לשוק ה-ERP, באמצעות שילוב העוזר הדיגיטלי CoPilot. העוזר הדיגיטלי, מבוסס בינה מלאכותית, מאפשר למשתמשים לתקשר עם תוכנת הסאפ שלהם בדרך יותר ידידותית. S/4HANA Cloud היא מערכת ה-ERP בענן הראשונה שמשחררת את ידי המשתמשים. מדובר בשינוי משמעותי בדרך שבה הלקוחות מוציאים ערך ממערכת ה-ERP", אמר.

הוא ציין כי המערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת, למשל, למנהלי פרויקטים לנצל את יכולת חיזוי עלויות הפרויקטים שמוטמעת בה, על מנת להימנע להמנע מחריגות בתקציב ולקבל החלטות מדויקות יותר באשר להשקעות במשאבים.

לויקרט הוסיף ש-"תכונה חשובה נוספת של פךלטפורמת הענן שלנו היא שדרוג התהליכים העסקיים. בגרסה העדכנית של S/4HANA Cloud שוכתבו והוגדרו מחדש תהליכים עסקיים באמצעות שילוב שנים של מומחיות בתעשיות השונות והחדשנות הטכנולוגית העדכנית, כדוגמת בינה מלאכותית ומחשוב בתוך הזיכרון. כעת, לדוגמה, יכול סוחר להשתמש בתמחור דינמי כדי להתאים את המחירים לדרישה. מנהל עסקים יכול לקבל תחזיות המבוססות על הדרישות והסטטוס של פרויקט או תפקוד נתון של עובד. אלה הן רק דוגמאות ספורות לדרכים שבהן הלקוחות יוכלו להשתמש בדור הבא של התהליכים העסקיים באמצעות SAP S/4HANA Cloud".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים