ווינטק תשקיע כ-5 מיליון דולר בחברה ישראלית לעמדות תשלום אוטונומיות

רייזור לאבס הישראלית מייצרת קופות שמזהות את המוצרים ומנפיקות חשבוניות – בהתבסס על בינה מלאכותית וללא מגע יד אדם ● בתחילה יוטמע הפתרון שלה בעמדות מכירה בסין

מימין: דביר בן עמי, מנהל הפיתוח העסקי של רייזור לאבס; דבורה לאה שקולניק, מנכ"לית צ'יינה ישראל; רז רודיטי, מנכ"ל רייזור לאבס; לאנס יין, סגן נשיא ווינטק; אליה אלון, מנהל הפיתוח העסקי של רייזור; מיכאל זולוטוב, מנהל הטכנולוגיות הראשי של רייזור; מייקל זאנג, מנהל השיווק הבינלאומי של ווינטק. צילום: יח"צ צ'יינה ישראל

חברת עמדות המכירה הממוחשבות הסינית ווינטק (Wintec) תשקיע חמישה מיליון דולר ברייזור לאבס הישראלית, על מנת לפתח קופות תשלום אוטונומיות שיזהו את המוצרים ללא מגע יד אדם וינפיקו חשבוניות בהתאמה.

רייזור לאבס מתמחה בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית, שמאפשרת ניתוח וידיאו שאינו דורש משאבי מחשוב כבדים ולכן מתאים לשימושים כמו עמדות מכירה במרכולים ומרכזי קניות. הפתרון יוטמע בתחילה בעמדות המכירה של ווינטק בסין ואחר כך במקומות אחרים בעולם.

ההכרזה על ההשקעה נעשתה במסגרת ביקור שערכו בשבוע שעבר בארץ סגן נשיא ווינטק, לאנס יין, ומנהל השיווק הבינלאומי של החברה, מיכאל זאנג. הבכירים הגיעו לישראל כאורחיה של צ'יינה ישראל (China Israel), המייצגת בארץ את ווינטק.

דבורה לאה שקולניק, מנכ"לית צ'יינה ישראל, ציינה כי "ווינטק החליטה להשקיע בתחום הבינה המלאכותית לעולם הקמעונות ובחרה בחברה ישראלית כדי לקדם את המיזם החדשני הזה".

ווינטק נחשבת לחברה החמישית בגודלה בתחום הפתרונות לעולם הקמעונות ובשוק הסיני היא נחשבת למובילה. בישראל פעילה החברה באמצעות צ'יינה ישראל, שהוקמה על ידי לאה שקולניק ב-2007 והקימה את השלוחה הראשונה של ווינטק בישראל. לחברה יש נוכחות בולטת בשוק הריטייל הישראלי, מול מתחרות ותיקות וגדולות מארצות הברית ומאירופה. על פי דו"ח RBR האחרון, ב-2017 החזיקה ווינטק ב-43% מהשוק בישראל. לפני שלוש שנים, בהשקעה משותפת, הוקמה השלוחה האירופית של החברה בלונדון על ידי צוות ניהול ישראלי.

מנכ"ל רייזור לאבס, רז רודיטי, והשותפים בחברה, מיכאל זולוטוב ועידו רוזנברג, אמרו כי הם "רואים בכניסה לתחומי הקמעונאות דרך ווינטק הסינית מנוף חשוב להטמעת פתרון ניתוח הווידיאו בשוק הקמעונות".

פרויקטים עבור עלי אקספרס

באחרונה דיווחה ווינטק לבורסה בסין על זכייתה בפרויקט לייצור עמדות SCO (עמדות עצמאיות לתשלום) עבור ענקית התשלומים עלי אקספרס (Ali express). למטרה זו מיוצרות מדי חודש מעל 1,000 עמדות והאתגר של ווינטק הוא לייצר 30 אלף יחידות בשנה. החברה חכרה שלושה מפעלים בסין על מנת לעמוד בקצב הייצור.

הפרויקט בעלי אקספרס יבוא לידי ביטוי בהצבת עמדות עצמאיות אצל הקמעונאים בסין – החל ברשתות הגדולות וכלה בקמעונאים קטנים, שבהן יוכלו הלקוחות להירשם לשירות של ענקית התשלומים. החברות יוכלו לוודא את המהימנות של הלקוח, ובכלל זה זיהוי פנים ורישום דרך מכשיר הסלולר, והפתרון אף יאפשר כניסה שלו לחנות או לקניון על ידי זיהויו, ליקוט עצמאי של המוצרים ויציאה דרך העמדה לתשלום דרך הממשק עלי אקספרס, שתעביר את התקבול לקמעונאי בניכוי עמלה. המערכת מבוססת על פתרונות הענן של האוול (Huawel).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים